کره شمالی

کره شمالی بامداد جمعه از آزمایش موفقیت آمیز یک موتور موشک قاره پیما با سوخت جامد خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری کره شمالی گزارش داد که این آزمایش در سایت "سوها" آزمایش شده و مطلوب بودن این موتور و ثبات آن به اثبات رسیده است.

این موتور تضمینی برای توسعه سیستم سلاح راهبردی دیگری از نوع جدید است.

خبرگزاری کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ سون رهبری این کشور اعلام کرده است که سلاح راهبردی دیگر و جدیدی در کوتاهترین زمان ممکن ساخته خواهد شد.

آزمایش این پیشران درحالی صورت می گیرد که رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گفت وگو با مقامات کره جنوبی راهی سئول شده است.

موتور سوخت جامد برخلاف موتورهای سوخت مایع پایداری بیشتری داشته و می تواند بدون هیچ فرآیند آماده سازی باعث غاقل گیری دشمن شود.

موتور سوخت جامد جدید که رانش بالایی دارد در نوع خود منحصر به فرد بوده و در موشک های قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته ای استفاده می‌شود.

رونمایی از این موتور بخشی از تلاش های پنج مرحله ای پیونگ یانگ برای دستیابی به بازدارندگی هسته ای در برابر تهدیدات آمریکا محسوب می شود. پیش تر کره شمالی موفق به آزمایش هسته ای و نیز رونمایی از موشک قاره پیما که توانایی رسیدن به خاک ایالات متحده را دارد، شده بود.

مقامات پیونگ یانگ بارها اعلام کرده اند اقدامات خصمانه آمریکا و متحدان منطقه ایش انگیزه اصلی این کشور برای ایجاد بازدارندگی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 1
    عشق کمونیست ها
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    2 0
    لااقل تحریم هستند بمب اتم دارند ما تحریم هستیم هیچی نداریم خودمون با آیه و نشانه گول می‌زنیم امنیت کره شمالی تامین شده امنیت ایران به چوخ رفته
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    2 0
    کاش یه متخصص باسواد و بیطرف تکنولوژی موشکی ما و کره شمالی رو یک تحلیلی میکرد و مقایسه ای ارائه میداد. بنظرم در بحث نقطه زنی و موشکهای تاکتیکی بمراتب ما جلوتریم ولی در بردهای استراتژیک و پرتاب از زیر دریایی اونا جلوتر هستند.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 0
    دم جناب آقای کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم ، حال کردم!!!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    2 0
    کرهای شمالی به یک قدرت بزرگ اتمی تبدیل شده که آمریکا نمی تونه یک نگاه چپ به آن بکند
  • مرتضی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 0
    زنده باد رفیق کیم جونگ اون جانشین خلف کیم جونگ ایل رهبر ضد امپریالیسم جمهوری دموکراتیک خلق کره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس