کد خبر 1446106
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
هشدار شدیداللحن حماس به رژیم صهیونیستی

یحیی السنوار رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" گفت: ما برای اسراییل جهت پایان بخشیدن به پرونده مبادله اسراء زمان خاصی تعیین کرده ایم و این پرونده نمی تواند تا ابد باز بماند.

به گزارش مشرق، به نقل از تارنمای خبری رای الیوم، السنوار طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز تاسیس حماس، ضمن اعلام این مطلب فاش کرد که حماس در مدت گذشته درخصوص پرونده اسرا چند دور مذاکره محرمانه با رژیم اشغالگر اسراییل انجام داده است.

السنوار همچنین در سخنرانی خود تهدید کرد که پرونده سربازان اسراییلی موجود در اختیار گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس تا ابد باز نخواهد ماند. وی ادامه داد: ما در آن صورت راه دیگری برای آزادسازی اسرای فلسطینی خواهیم یافت .

در همین راستا السنوار تاکید کرد: حماس هرگز رژیم اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت. این امر هرگز روی نخواهد داد حتی اگر یک نفر از ما زنده باقی نماند. البته السنوار جزئیات بیشتری درخصوص مهلت تعیین شده برای اسراییل از سوی حماس ارائه نداد.

براساس این گزارش، حماس طی مذاکرات یاد شده بر لزوم آزادسازی زنان، کودکان و بیماران اسیر و در راس آنها ناصر ابوحمید و ولید دقه و تحویل گرفتن اجساد به گروگان گرفته شده و اسرای قدیمی در مقابل آزادی دو سرباز اسراییلی به نام های افیرا منغستو و هشام السید تاکید دارد .

حماس چهار نظامی صهیونیستی را در نوار غزه در اختیار دارد اما تاکنون هیچ گونه جزئیاتی درخصوص آنها ارائه نداده است . دو تن از آنان در طی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در تابستان ۲۰۱۴ به اسارت گرفته شدند و دو تن دیگر از آنان یعنی افیرا و السید در شرایط نامعلومی پس از وارد شدن به غزه اسیر نیروهای حماس شدند.

حماس در ۱۴ دسامبر ( ۲۳ آذر) هر سال سالروز تاسیس خود را جشن می گیرد و طی آن گردان های عزالدین قسام رژه نظامی برگزار می کنند و راهپیمایی ها و نمایشگاه ها و جشنواره های سخنرانی در همین رابطه برپا می شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سال ۱۹۸۷ توسط گروهی از رهبران جماعت اخوان المسلمین و در راس آنها شیخ احمد یاسین شکل گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس