برنامه هفتم را نمی شود به سرعت نهایی کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: برای تهیه قانون برنامه هفتم توسعه کارها در حال انجام است. سیاست‌های کلی تازه ابلاغ شده و به سرعت نمی‌شود برنامه هفتم را نهایی کرد.

به گزارش مشرق، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزرا و معاونان رئیس جمهور به صورت ریز وارد بحث بودجه شده‌اند. بعضی روزها از صبح تا شب روی تبصره‌های بودجه کار شده و فکر کنم یک جلسه دیگر برگزار و تبصره‌ها تمام می‌شود.

وی عنوان کرد: بودجه دو مرحله‌ای شده است و آنچه برای مجلس قرار است بفرستیم با سال‌های قبل متفاوت می‌شود. ما الان باید تبصره‌ها، منابع و مصارف به شکل کلان را برای مجلس بفرستیم و پس از تصویب مجلس، جداول و ریز بودجه را تحویل مجلس بدهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در جلسه‌ای که جمعه گذشته با رئیس مجلس داشته‌ایم بنا شد در این هفته این مراحل نهایی شود. ما هم بر همین اساس اقدام کرده و بودجه در دو مرحله تهیه می‌شود.

میرکاظمی در رابطه با برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: برای تهیه قانون برنامه هفتم توسعه کارها در حال انجام است. سیاست‌های کلی تازه ابلاغ شده و به سرعت نمی‌شود برنامه هفتم را نهایی کرد.

وی افزود: هرچند مؤسسات تحقیقاتی ما از سال گذشته اقدامات خود را آغاز کرده‌اند. معمولاً به این ترتیب است که اطلاعاتی که از مراکز تحقیقاتی ما می‌آید به سازمان برنامه و بودجه می‌رسد و بررسی‌ها از سطح کارشناسان تا معاونت‌ها آغاز می‌شود و در ستاد تنظیم برنامه هفتم، جمع بندی انجام می‌شود که این روند زمان بر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از آنکه سازمان برنامه و بودجه از تهیه برنامه بودجه آزاد شد، بلافاصله برنامه هفتم را با قوت و صرف نیروی بیشتر در کوتاه‌ترین زمان به دولت برسانیم. امیدوارم بررسی بودجه در دولت خیلی طول نکشد، البته بررسی بودجه در دولت طول کشید و خیلی وارد بحث‌های جزئی و کارشناسی شده که البته خوب است چون موضوعات پخته‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 1
    ما موفق نمیشیــــــم من میــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدونم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس