هادیانفر

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروزه شاهد هستیم ۸۰ درصد از ناوگان مسافری در شهرها در سن فرسودگی هستند و نوسازی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، در حاشیه طرح زمستانه پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش طرح زمستانه پلیس راهور با حضور رؤسا و نمایندگان ۸ دستگاه مسئول برگزار شد که این نمایندگان به نیابت از ۷۸ هزار نفر از نیرویی که قرار است در طرح زمستانه برای کاهش سوانح و حوادث فعالیت کنند، حاضر شدند.

وی افزود: خودروهای سبک و سنگین، تجهیزات هوایی و پهبادی در طرح زمستانه امسال به کارگیری می‌شوند تا بتوانیم هم حوادث را پیش‌بینی کنیم و هم پیشگیری کنیم.

هادیانفر گفت: در کنار تمام کارهایی که انجام می‌دهیم آن چیزی که خیلی اهمیت دارد، همکاری مردم است. منظور از همکاری مردم اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن وسایل ایمنی و سوخت کافی در سفرهای زمستانی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: هر محوری که احساس کنیم عبور از آن در زمستان برای مسافران تهدید به همراه دارد را مسدود می‌کنیم. منظور از تهدید، ریزش کوه و بهمن است. حتی اگر محوری لغزنده باشد تا زمان رفع مشکل مسدود می‌شود تا شاهد حوادث دلخراشی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن زنجیرچرخ در سفرهای زمستانی الزامی است، تصریح کرد: در اکثر تصادفاتی که سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کردند، فوتی نداشتیم و اگر حادثه شدت بالایی داشته باشد منجر به مجروحیت شده است.

وی افزود: ۸۲ درصد تصادفات به دلیل سرقت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: سفرها در ۸ ماهه امسال ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما متأسفانه تصادفات در این ۸ ماهه ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: آلودگی هوا بحث اساسی است. امروزه شاهد هستیم ۸۰ درصد از ناوگان مسافری در شهرها در سن فرسودگی هستند و نوسازی اتفاق نیفتاده است.

هادیانفر تأکید کرد: از ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت، ۱۰ میلیون آن کاربراتوری و دودزا است. در بحث خودروهای سواری نیز امروز تردد خودروی سواری از نظر سرنشین یک و نیم نفر به ازای هر خودرو است.

هادیانفر با بیان اینکه متأسفانه سن فرسودگی برای خودروها نداریم گفت: بر این اساس برنامه هم برای اسقاط نداریم امروز خودرویی که ۵۰ سال در سطح معابر تردد داشته با یک معاینه فنی ۵۰ سال دیگر هم می‌تواند در معابر تردد کند که این درست نیست وزارت صمت پیشنهاد یک و نیم درصد برای اسقاط خودروها را در ازای قیمت خودروهای وارداتی داده بود که ما با این هم مخالفیم یعنی برای یک خودروی ۳۰۰ میلیونی با پرداخت حدود سه میلیون تومان می‌توان مجوز واردات گرفت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: اگر اسقاط‌ها واقعی باشد و اسقاط واقعی در دستور کار دولت و مجلس قرار نگیرد هر روز مشاهده ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهیم بود امروز من به شما میگویم که ظرفیت تردد در معابر تهران برای ۱.۸ میلیون وسیله نقلیه ای طراحی شده یعنی ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت می‌تواند در معابر تهران تردد کند اما تعداد خودروها در این امکانات خودروها و موتورسیکلت‌ها در این معابر چقدر است ۵ میلیون دستگاه خوب معلوم است که چنین اتفاقاتی رخ داده و ترافیک و آلودگی هوا را شاهدیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت پیشنهادی مبنی بر گواهی صوری اسقاط خودرو داشت، گفت: ما با آن هم مخالفت کردیم مجلس باید فکری در این حوزه کند وگرنه خسارات ناشی از خودروهای فرسوده افزایش پیدا می‌کند.

هادیانفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر صرف نظر از برخی از استاندارهای قانونی نظیر یورو ۶ برای خودروهای وارداتی و سوخت آنها گفت: ما با این موضوع نیز مخالفت کردیم و این درست نیست به بهانه تحریم استانداردها را رعایت نکنیم، البته وزارت نفت هم به دنبال تلاش برای یورو ۶ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    1 0
    گناه و معصیت ، علت اصلی تصادفات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس