سامانه نرم‌افزاری NRTK ایرانی رونمایی می‌شود

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه سامانه NRTK در نمایشگاه ایران ژئو رونمایی خواهد شد، گفت: قطعا این دستاورد مهم ظرفیت‌های مطلوبی را در سامانه ناوبری کشور ایجاد می کند.

به گزارش مشرق، امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در بازدید از غرفه وزارت دفاع در چهارمین نمایشگاه تستا گفت: این نمایشگاه چندین سال است که در سطح مطلوبی برگزار می شود و امسال نیز وزارت دفاع حضوری مسنجم، سازمان یافته و گسترده تری را نسبت به سال‌های قبل داشته است.

وی ادامه داد: ارائه نیازهای سازمانی و ارتباط گیری با شبکه نخبگانی کشور در راستای تامین این نیازمندیهای از نقاط مثبت و اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تصریح کرد: رویکرد نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع همواره بر این اساس بوده که پیشران کشور در حوزه های مختلف فناوری و نوآوری باشد؛ از این‌رو وزارت دفاع به عنوان یک مرکز نوآور همواره می تواند موتور متحرکی برای سایر دستگاه‌ها، نهادها، مراکز علمی، شبکه نخبگانی و دانش‌بنیان کشور محسوب شود.

امیر فخری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری ژئوماتیک سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، گفت: با راه‌اندازی این مرکز و اتصال آن به بدنه دانش‌بنیان کشور توانستیم بسیاری از مشکلات گلوگاهی را در این عرصه مرتفع کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه امسال نیز یک سامانه نرم افزاری NRTK در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تولید کرده ایم که ما را در زمره ۴ کشور تولید کننده این سامانه قرار می دهد، تصریح کرد: این سامانه می تواند ما را در حوزه تعیین موقعیت و ناوبری کمک شایانی دهد و ضریب دقت را به سانتی‌متر برساند.

امیر فخری با اشاره به کارکردهای سامانه NRTK خاطرنشان کرد: ما در حوزه ساخت و بومی سازی این سامانه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری و مشارکت شده و به نتیجه مورد نظر دست یافتیم.

وی در پایان با بیان اینکه سامانه NRTK در نمایشگاه ایران ژئو رونمایی خواهد شد، گفت: قطعا این دستاورد مهم ظرفیت‌های مطلوبی را در سامانه ناوبری کشور ایجاد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس