دیوید رودیشا

دارنده دو مدال المپیک در رشته دوومیدانی سه سال بعد از آنکه از یک سانحه رانندگی جان سالم به‌در برد، از سانحه سقوط هواپیما هم زنده بیرون آمد!

به گزارش مشرق، دیوید رودیشا، دونده کنیایی و دارنده دو مدال المپیک در دو ۸۰۰ متر از سانحه هولناک سقوط هواپیما جان سالم به‌در برد.

وی در گفت‌وگو با نشریه دیلی نیشن، سانحه مذکور را «ترسناک» توصیف کرد؛ حادثه‌ای که تصاویر آن، هواپیمایی را واژگون شده و وارونه روی زمین نشان می‌دهد.

«دست» مرگ دوباره به «پای» دونده کنیایی نرسید +عکس

وی در توضیح این سانحه گفت: کلا هفت یا هشت دقیقه از شروع پرواز بیشتر نگذشته بود که موتور هواپیما به‌یکباره خاموش شد. خلبان به‌سختی برای فرود آمدن تلاش می‌کرد اما یکی از بال‌ها به درختی برخورد کرد و هواپیما قبل از فرود، روی هوا به چرخش درآمد.

رودیشا افزود: صحنه ترسناکی بود؛ قلبم روی دستم بود و دعا می‌کردم. خلبان مهارت باورنکردنی به خرج داده بود و هواپیما را برای مدتی طولانی روی هوا ثابت نگه داشت. خداراشکر زنده ماندیم؛ فقط چند جراحت سطحی برداشتیم

در این پرواز، دست کم پنج مسافر دیگر که در المپیک سالانه ماسای در جنوب کنیا شرکت کرده بودند، مجروح شدند.

این حادثه دومین باری بود که خطر از بیخ گوش رودیشا گذشت. او در آگوست ۲۰۱۹ پس برخورد خودروی وی با یک اتوبوس در نزدیکی شهر «کروکا»، بدون هیچ آسیب جدی جان سالم به‌در برد.

رودیشا در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، دو مدال طلا کسب کرد. رکورد یک دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۹۱ صدم‌ثانیه او در فینال المپیک لندن همچنان به قوت خود باقیست. او که ۳۳ سال دارد، به طور رسمی اعلام بازنشستگی نکرده اما از سال ۲۰۱۷ تاکنون مسابقه نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    0 0
    گر نگهدار من آن است که من میدانم،شیشه را دربغل سنگ نگه میدارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس