کد خبر 1445590
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
عضو کنست موعد عادی‌سازی روابط تل‌آویو–ریاض را فاش کرد

عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی تصریح کرد که با توجه به گفت‌وگوهای صورت گرفته، انتظار می‌رود سال آینده، توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض امضا شود.

به گزارش مشرق، «دانی دانون» عضو حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید که انتظار دارد سال آینده توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض رسما امضا شود.

وبگاه روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از این نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نوشت که این گمانه‌زنی مبتنی بر «گفت‌وگوهایی» است که اخیرا صورت گرفته است.

وی اشاره‌ای به تلاش‌های مشخص کنونی در این مسیر نکرد و تنها گفت: «نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، گسترش توافق‌نامه ابراهیم را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهد».

دانون تاکید کرد که نتانیاهو نخستین سفر خود پس از تصدی رسمی پست نخست‌وزیری به مقصد امارات را انجام خواهد داد.

این روزنامه الکترونیکی رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت که تل‌آویو به عربستان سعودی به عنوان یک «جایزه بزرگ» می‌نگرد. هرچند که نوعی همکاری نرم میان دو طرف وجود دارد اما رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل روابط امنیتی به «به رسمیت شناخته شدن کامل دیپلماتیک» است.

در ژوئیه گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی کلیه هواپیماهای تجاری می‌گشاید. به نظر می‌رسد که اشاره مستقیم ریاض، به رژیم صهیونیستی بوده زیرا تنها طرفی که اجازه پرواز بر فراز آسمان عربستان را نداشت، تل‌آویو بود. این در حالی است که نظام سعودی بارها ادعا کرده که به تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر عدم برقراری روابط با رژیم صهیونیستی مگر پس از حل و فصل منازعه «عربی – اسرائیلی» پایبند است.

این در حالی است که به اذعان بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی، فرایند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض مدت‌هاست که آغاز شده است.

این سخنان دانون در حالی است که هنوز نتانیاهو رسما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشده است. هرتزوگ ۱۳ نوامبر، در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در اراضی اشغالی، نتانیاهو را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

وی از این زمان ۲۸ روز فرصت داشت که کابینه جدید را تشکیل دهد و در صورت عدم موفقیت در این امر، -طبق قوانین رژیم صهیونیستی- این مهلت می‌توانست دو هفته دیگر تمدید شود. اما در حال حاضر، تنها ۱۰ روز دیگر به نتانیاهو مهلت داده شده و احتمال می‌رود که چهار روز دیگر به این مهلت افزوده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس