گزارش تصویری بازی ایران _آمریکا

نگرانی‌ها درباره عملکرد تدافعی تیم ملی ایران که قبل از جام جهانی مطرح شده بود، درست از آب درآمد!

به گزارش مشرق، قبل از حضور ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، کارشناسان نگرانی‌ بسیاری از بابت وضعیت خط دفاعی تیم ملی داشتند و برخلاف امیدهای بسیار به قدرت خط حمله این تیم، خوش‌بینی اندکی به وضعیت دفاعی تیم ملی وجود داشت.

با شروع جام جهانی و با ورود شش توپ به دروازه ایران مقابل انگلیس، مشخص شد که تاحدودی این نگرانی‌ها بیخود نبود. هر چند اتفاقات بازی نخست از جمله مصدومیت بیرانوند، ترکیب عجیب تیم ملی و حواشی روی سکوها نیز از عوامل موثر در شکست سنگین ایران به شمار می‌رود اما این تعداد گل خورده، ایران را در بین بدترین تیم‌های دور گروهی از حیث گل خورده قرار داد.

در حالی که اکنون مسابقات جام جهانی به حساس‌ترین روزهای خود رسیده و فقط چهار تیم در رقابت‌ها باقی مانده‌اند، بررسی‌های روی نتایج تیم‌های حذف شده در دور گروهی نشان می‌دهد، ایران در فاز هجومی جزو برترین تیم‌ها بوده اما در فاز تدافعی نتوانسته عملکرد خوبی به جای بگذارد و در نهایت به همین دلیل هم در مسابقات کنار رفت.

دوندگی بسیار در بازی‌ها که ایران را در جمع سه تیم برتر مسابقات قرار داده بود، نتوانست با مالکیت توپ بالا برای تیم ملی همراه شود و در نهایت تیم کی‌روش در بازی با آمریکا و انگلیس دچار مشکلاتی شد.

در این گزارش نگاهی به وضعیت فنی تیم ملی از حیث آمار و ارقام ارائه شده توسط فیفا داشتیم و به بررسی نقاط قوت و ضعف تیم ملی می‌پردازیم. (آمارها صرفا مربوط به تیم‌هایی است که در دور گروهی حذف شدند.)

چرا ایران از جام جهانی حذف شد؟/ نگرانی‌ها درست بودند

* پیش بینی‌ها درست از آب درآمد

بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت فیفا، تیم‌ملی ایران در فاز هجومی از برترین تیم‌های حذف شده در مرحله گروهی بود و توانست رتبه چهارم را در اختیار داشته باشد. در عین حال ایران از بدترین تیم‌های تدافعی مسابقات به شمار می‌رود که رتبه سوم بیشترین گل‌های خورده در مسابقات را دارد؛ اتفاقی که قبل از جام جهانی پیش بینی شده بود و کارشناسان بسیاری بر قدرت هجومی ایران و ضعف تدافعی این تیم تاکید داشتند.

از دیگر شاخصه‌هایی که بر قدرت تهاجمی ایران صحه می‌گذارد، اقدام‌های ایرانی برای گلزنی است که این تیم را در رتبه سوم برترین تیم‌های حذف شده در دور گروهی قرار می‌دهد. ایران اقدام بیشتری نسبت به تیم‌هایی مانند اروگوئه و بلژیک برای گلزنی داشته است.

* خط هافبک ایران مختل شد

خط هافبک ایران به عنوان پل ارتباطی بین خط دفاع و حمله، عملکرد چندان خوبی در مالکیت توپ نداشت به طوری که تیم ملی ایران در میان ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی، کمترین پاس را رد و بدل کرده بود که کمتر از جام جهانی گذشته بود. ایران فقط ۹۸۸ پاس در مرحله گروهی ثبت کرد و حتی به ۱۰۰۰ پاس هم نرسید. سایر تیم‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ پاس را ارسال کرده بودند.

با توجه به اینکه تیم‌ملی مالکیت اندکی روی توپ داشت، مجبور به دوندگی بسیار شد و در نهایت، بهترین تیم حذف شده در این دور از مسابقات از حیث دوندگی نام گرفت.

* حسرت برای بلژیک و اروگوئه

بلژیک، اروگوئه و تونس از سزاوارترین تیم‌های حذف شده در دور گروهی بودند. این سه تیم در دو بازی هیچ گلی دریافت نکردند و با کمترین اختلاف از صعود به دور بعد بازماندند. ایران از این حیث با یک کلین شیت از تیم‌های متوسط حذف شده در دور گروهی بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    3 0
    تیم ایران به خاطر مغزهای زنگ زده برخی بازیکنان حذف شد، بازیکن تیم ملی هنوز نمیداند سرود بخواند یا نخواند ،امید است دیدن غیرت بازیکنان تیم های دیگر درس عبرتی برایشان شده باشد هرچند حضور مجدد در جام جهانی برای برخی بازیکنان حسرت خواهد بوداز اینکه چرا این فرصت را قدر ندانستند .
    • بشار عبدالواحد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      1 0
      زنده باد ایران ...ایران سام لیک
  • سیامک DE ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    3 0
    تیمی که کاملأ دفاعی بازی می کند خود نشانه ضعف و ترس از تیم مقابل است.در واقع دفاعی بازی کردن چند نکات بسیار منفی برای تیم دارد .۱- برای تیم مقابل بطور غیر مستقیم سیگنال ارسال می کند که تیم ما بسیار ضعیف است و از قدرت بازیکنان آنان می ترسد و همین رفتار باعث بیشتر تقویت شدن و بالا رفتن روحیه و اعتماد به نفسی تیم حریف و پایین آمدن اعتماد به نفسی و خودباوری تیم خود خواهد شد.۲-به خاطر حملات متعدد تیم حریف ،بنابرین احتمال و ظریب اشتباهات تیمهای دفاعی نیز بالا خواهد رفت چونکه احساس ترس و ضعف بر آنان حاکم شده .۳- بوجود آمدن احساس روحی و روانی باختن و ترس از قدرت تیم حریف.۴-احساس روحی و روانی خود کوچک بینی در مقابل تیم حریف که همین نیز باعث از دست دادن تمرکز بازیکنان خواهد شد که منجر خواهد شد که از همان قبل بازی بازننده بازی باشند.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    2 0
    زنده باد ایران
  • رضا IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    به علت طرفداری تاج مافیا و جواد خیابانی مافیا از کی روش بود
  • Omid IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    علت جواد خیابانی الکیسه ای بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس