مداخله جویی کشورهای ناقض حقوق زن در امور داخلی ایران طنزی تلخ است

ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بیانیه مداخله جویانه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دیگر بیانیه ای منتشر کرده و مداخله جویی کشورهای ناقض حقوق زن در امور داخلی ایران را طنزی تلخ دانست.

به گزارش مشرق، ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بیانیه مداخله جویانه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دنباله رو آن از جمله انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، کره جنوبی و سوئد که در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۸ آبان ماه) و با لحنی مزورانه و مملو از اظهارات خلاف واقع در خصوص وضعیت دسترسی زنان و دختران در جمهوری اسلامی ایران به بسترهای دیجیتال منتشر شد، بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

طنز تلخی است که وزرای خارجه آمریکا و برخی کشورهای عمدتاً غربی طی یک بیانیه مشترک مداخله جویانه و با لحنی وقیحانه و مزورانه جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم و خود را حامی و مدافع حقوق زنان معرفی می‌کنند؛ کشورهایی که به زن و حقوق زنان تنها به مثابه ابزاری برای پیگیری منافع و ترجیحات سیاسی و تحمیل رویکرد نادرستشان از زن و حقوق زنان به دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌ها می‌نگرند و در این مسیر، هیچ تردید و ابایی از قربانی ساختن زنان و دختران و نقض تمامی حقوقشان ندارند.

برابر تحقیقات و گزارشات متعدد منتشر شده توسط مؤسسات تحقیقاتی غربی، نقض حقوق زنان و دختران در کشورهای غربی به طور اعم و کشور آمریکا به طور اخص، بسیار اسفناک‌تر و فاجعه بارتر از سایر نقاط جهان است؛ تنزل فاجعه بار کرامت، هویت و شخصیت زنان و تبدیل آنان به ابزار بهره کشی، نرخ بالای خشونت علیه زنان و دختران و تبعیض گسترده و آشکار علیه آنان، جمعیت بسیار بالای زندانیان زن، جداساختن اجباری مادران پناهجو یا پناهنده از فرزندانشان، نگاه تبعیض آمیز و شکنجه و ظلم ناروا به زنان و دختران سیاه پوست و رنگین پوست و مهاجر، صرفاً جلوه معدودی از زنان و دختران در کشورهای غربی و رویکرد این کشورهای استعماری به مقوله زن و حقوق زنان است!

کشورهای غربی اگر واقعاً دغدغه‌ای در زمینه حقوق زنان و دختران دارند، بهتر است به جای گرفتن ژست حمایت از حقوق زنان و دختران در سایر نقاط جهان، طرح و تدبیری نو برای رعایت حقوق زنان و دختران در کشورهایشان دراندازند.

آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه جانبه از ترور هزاران زن و مرد و کودک ایرانی توسط گروهک‌های تروریستی، حمایت همه جانبه از کشتار زنان و کودکان و غیر نظامیان توسط رژیم صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران، اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی با آثار جبران ناپذیر که تبعات سوئی بر حق حیات، سلامت و رفاه افراد آسیپ ذیر به ویژه زنان و کودکان، موارد متعدد بایکوت رسانه‌ای و مانع آفرینی برای حضور و مشارکت زنان و دختران موفق ایرانی در صحنه‌های علمی و ورزشی جهانی و موارد متعدد دیگر، نشان داده‌اند که به تنها چیزی که در ایران نمی‌اندیشند، حقوق زنان و دختران است و در پس و پشت بیانیه‌ها و اظهارات مزورانه و ریاکارانه خود، تنها منافع و اهداف سیاسی غیرانسانی و ضد حقوق بشری را پیگیری می‌کند.

در این چارچوب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت صدور بیانیه مداخله جویانه وزرای خارجه آمریکا و هشت کشور دیگر، اعلام می‌کند که رویکرد سیاسی و ابزاری کشورهای غربی به حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران که تنها با هدف اعمال فشار بر کشورهای مستقل صورت می‌گیرد، محتوم به شکست و ناکامی است.

بیانیه اغراض سیاسی ۹ وزیر در خصوص ضرورت تسهیل دسترسی زنان و دختران به اینترنت و بسترهای اجتماعی در شرایطی صادر شده است که ضریب نفوذ اینترنت در ایران از ۱۲۹ درصد نیز عبور کرد و اکنون نزدیک به ۱۴۲ میلیون مشترک تلفن همراه و ۱۰۹ میلیون مشترک اینترنت پهنای باند در ایران وجود دارند. این کشورها به جای این نمایش‌های سیاسی باید دست از اعمال یا اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه علیه زنان، دختران و کودکان ایران بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناصر IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    15 0
    وزارت امور خارجه و قوه قضاییه تازه درست شده و داره دقیقا کار اصولی انجام میده همون کاری که آنها انجام میدن ما باید انجام بدیم و هر جا که میرسه مدارک و تصاویر را نشان بدیم و بگیم که آهایی فلانی خرفت دست از ارسال سلاح به اوکراین بردارید و اگر مثل خودشون باشیم این رویداد تحولات خوبی خواهد داشت .
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 4
    آقایان ، مگر توییتر فیلتر نیست؟! فقط ما نداشته باشیم؟
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      طنز تلخی است!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      2 0
      بله، شماها لازم نیست داشته باشید، منم ندارم!! سوال بعدی...
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 0
      ای بابا زیر همه گزارش‌ها که اومدی همینو نوشتی!!! خوب کاری نداره که جانم یه فیلتر شکن نصب کن رو گوشیت هر کاری داری تو توئیتر انجام بده این که ناراحتی نداره. ولی از من میشنوی توئیتر و اینیستا اصلا فضای جالبی ندارند آدم به مرور زمان عصبانی و بدبین میشه من چند سال قبل استفاده می‌کردم حذفشون کردم از رو گوشیم
  • دهه هشتادی ♥ IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 1
    تا پای جان هستیم نمیذاریم هیچوقت به اندازه حتی یک وجب از خاکمون از دست بره و هر کسی داخل امور کشورمون دخالت کنه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    بعد برید از کره ماشین وارد کنید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    بعد برید از کره ماشین وارد کنید
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    میدانیم بابت کجا میسوزند ایران قویتر میشه اما تن به ذلت نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس