کی‌یِف هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد .

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی در توضیح نشست کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در مورد استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کرد.

وی افزود: البته این موضوع، مهم و قابل پیگیری نیست، زیرا خیلی از سخنان براساس اظهارات بی‌پایه و اساس و شایعات مطرح شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از گذشته وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در نشست مشترک با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با مرور تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و ارائه تحلیلی از تهدیدات دشمنان گفت: وزارت دفاع مصمم به پیگیری اهداف و مأموریت‌های واگذار شده است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان تمرکز ما را از موضوعات راهبردی منحرف کنند.

وزیر دفاع با اشاره به عملیات روانی بی‌سابقه و جنگ ترکیبی دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن توانایی‌های قدرت‌ساز و ظرفیت‌های نقش‌آفرین جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه و بین‌الملل، تأکید کرد: تقویت مؤلفه‌های تولید قدرت، راهبرد اصلی ما در وزارت دفاع است و این مسیر با همت، قدرت و سرعت ادامه دارد و ما شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر و رشدهای جهشی هستیم.

در این نشست وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آگاهی مناسب اعضای کمیسیون از پیشرفت‌های دفاعی کشور و طرح‌های در دست اجرا، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای جهشی حمایت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از برنامه‌های دفاعی از اولویت‌های مجلس شورا اسلامی دانست.

همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح و وزیر دفاع دستورات لازم را به مسئولان وزارت دفاع صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس