تداوم تلاش روسیه برای منصرف کردن ترکیه ازحمله زمینی به شمال سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که تلاش مسکو برای منصرف کردن ترکیه از حمله زمینی به شمال سوریه پیشرفت داشته است.

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش به ترغیب طرف ترکیه‌ای برای عدم آغاز عملیات زمینی در سوریه ادامه می‌دهد و تأکید کرد که پیشرفت‌هایی در این خصوص به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشستی خبری ضمن اشاره به این موضوع گفت: تماس‌ها تا لحظات آخر ادامه دارد و پیشرفت‌هایی حاصل شده است و ما به این تماس‌ها ادامه خواهیم داد.

این اظهارات بوگدانوف در حالی است که «سرگئی ورشینین» دیگر معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی پس از پایان رایزنی‌ها در شهر استانبول ترکیه درباره تحولات شمال سوریه، ضمن اشاره به گفت: آنکارا لزوم عادی سازی و حفظ روابط با دمشق را درک می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت: برقراری روابط ترکیه و سوریه روند آسانی نیست، اما دو طرف باید به یک عامل مشترک برای ثبات و صلح در منطقه دست یابند. مسکو از عادی سازی روابط دو کشور بر این اساس حمایت می‌کند که آن را عامل خوبی برای تضمین ثبات و صلح در منطقه می‌داند.

پیش از این، منابع آگاه از نشست‌های مشورتی ترکیه و روسیه خبر دادند که جمعه گذشته در استانبول به پایان رسید و هیئت روسی به ریاست سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاداتی را به هیئت ترکیه به ریاست «سادات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه در خصوص حل بحران شمال سوریه ارائه کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس