قاسم سلیمانی - نمایه

پال کروگمن، متفکر سرشناس آمریکایی، چند روز پس از ترور شهید سلیمانی، در روزنامه نیویورک‌تایمز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، را یک «قلدر» توصیف کرد و نوشت ترور سلیمانی نتیجه معکوس دارد.

سرویس جهان مشرق - «پال کروگمن[۱]» اقتصاددان و متفکر آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۸ است. او استاد دانشگاه و ستون‌نویس نشریه‌ی نیویورک‌تایمز است. در حوزه‌ی اقتصاد و تجارت بین‌الملل بسیار شاخص است و برخی از مقالات او مورد ارجاع مکرر دانشمندان هستند. از لحاظ سیاسی یک لیبرال است و مقالات متعدد او در نیویورک‌تایمز، اکونومیست و نشریات معتبر دیگر، خوانندگان بسیاری دارند. بسیاری از سیاستمداران آمریکایی، از جمله هیلاری کلینتون، برنی سندرز، و دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است. تنها سه روز پس از ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی، یعنی در تاریخ ۶ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۸) کروگمن مقاله‌ای با عنوان «ترامپِ شاخ‌وشانه‌کش باز هم شکست می‌خورد[۲]» در نشریه‌ی نیویورک‌تایمز منتشر کرد. در ادامه، خلاصه‌ای از این مقاله آمده است.

نیویورک‌تایمز: ترامپِ شاخ‌وشانه‌کش با ترور سلیمانی شکست خورد +عکس و فیلم

گزارش «پال کروگمن» اقتصاددان و متفکر آمریکایی برنده‌ی نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۸، در روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز درباره‌ی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی و شکست سیاست‌های ترامپ در قبال ایران (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› پژوهشکده مجلس عوام بریتانیا پاسخ می‌دهد: چرا آمریکا سردار سلیمانی را ترور کرد؟

›› غیرقانونی، عجولانه و خودسرانه: محکومیت ترور شهید سلیمانی در گزارش سازمان ملل

مقاله‌ی کروگمن در نشریه‌ی نیویورک‌تایمز تنها چند روز پس از ترور سردار سلیمانی نگاشته شده و حاکی از خشم قشر روشنفکر آمریکا از این اقدام خشونت‌آمیز است. کروگمن معتقد است بیش‌تر بحران‌های بین‌المللی به خروش یک ملت برای حمایت از وطن خویش می‌انجامد. ترور قاسم سلیمانی توسط دولت آمریکا نیز چنین خروش ملی‌ای را پدید آورده است، اما نه برای مردم آمریکا، بلکه برای مردم ایران! به بیان دیگر «این اقدام ترامپ برای تحقیر کشوری دیگر، مانند تمام اقدامات دیگرش نتیجه‌ی عکس داشت.»

بخشی از مصاحبه‌ی «جان کری» وزیر خارجه‌ی سابق آمریکا در دولت باراک اوباما، با شبکه‌ی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» درباره‌ی ترور شهید سلیمانی توسط دولت دونالد ترامپ [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› جان کری: ترور سلیمانی ارزشش را نداشت

›› دیپلمات آمریکایی: سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود

نیویورک‌تایمز: ترامپِ شاخ‌وشانه‌کش با ترور سلیمانی شکست خورد +عکس و فیلم
پال کروگمن

کروگمن می‌نویسد ترامپ، مانند لیندسی گراهام[۳]، بر این باور است که دولت‌های خارجی را می‌توان با شاخ‌وشانه کشیدن یا ارعاب به‌راحتی به زانو درآورد. اما این سیاست به‌وضوح غلط است چراکه هر بار نه‌تنها دولت‌های مورد خشم را ضعیف‌تر نمی‌کند، بلکه آن‌ها را قوی‌تر نیز می‌کند. ترامپ در قبال کره‌ی ‌شمالی، کانادا، و چین نیز دچار چنین اشتباهی شده است. در خصوص چین، ترامپ وارد جنگ تجاری شد، اما در انتها شاهد رشد اقتصاد چین و تمسخر بیش‌تر ترامپ بودیم.

اما سؤال این‌جاست که چرا سیاست ارعاب محکوم به شکست است؟ و چرا ترامپ بر آن اصرار دارد؟ یک پاسخ محتمل این است که ترامپ، مانند بسیاری از سیاستمداران دیگر آمریکایی، فکر می‌کند تنها آمریکا کشور است و کشورهای دیگر اصالت واقعی ندارند؛ فقط مردم آمریکا برای افتخار کشورشان بذل مال و جان می‌کنند و مردم دیگر نقاط دنیا چنین احساساتی ندارند. کروگمن در ادامه‌ی مقاله‌اش می‌نویسد: «از خودتان بپرسید اگر یک قدرت خارجی با ادعای این‌که دست‌های دیک چنی[۴] به خون صدها هزار عراقی آلوده است، او را ترور می‌کرد، آمریکایی‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دادند؟» نکته‌ی مورد توجه کروگمن این است که هیچ دولت خارجی‌ای حق ندارد با چنین ادعاهای موهومی دست به قتل نیروهای رسمی یک دولت دیگر بزند، و این امر برای همه یکسان است.

مستند «جنگ سایه» درباره‌ی نقش شهید سلیمانی در پیروزی ایران در مبارزه با آمریکا بر سر کنترل خاورمیانه [دانلود با حجم ~ ۲۰۰ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

›› «اریک پرینس» کیست؟ / مزدور ارشد آمریکایی و طراح ترور شهید سلیمانی

›› «جک کین» نظامی آمریکایی و متهم پرونده ترور شهید سلیمانی کیست؟

کروگمن می‌نویسد: «باید پذیرفت که آمریکا برای چند دهه نقشی کلیدی در جهان ایفا می‌کرد؛ همواره مدافع قانون و حقوق بود و گاهی در تغییر رژیم‌های فرامرزی مؤثر واقع می‌شد. البته بخشی از این نقش ویژه‌ی آمریکا بر دوش اقتصاد برتر و قدرت نظامی آمریکا بود. ما در نهادهای بین‌المللی مانند ناتو یا سازمان تجارت جهانی بازیگر برجسته‌ای بودیم، اما متأسفانه ترامپ توجه نمی‌کند که در همه‌ی این موارد آمریکا فقط نقش اول را در میان بازیگرانِ هم‌ارز داشت. ضمن این‌که امروز برتری اقتصادی آمریکا نیز در سایه‌ی چین دیگر مصداق ندارد.»

«نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی، ضمن تأکید بر این‌که شهید سلیمانی برای مردم خاورمیانه مقدس بود، می‌گوید ادعای ترامپ درباره‌ی «تهدید قریب‌الوقوع» سردار سلیمانی برای آمریکایی‌ها، مطلقاً دروغ بوده است. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت مستند آمریکایی از نقش حاج قاسم در «جنگ سایه» با آمریکا

البته «آمریکا به عنوان یک هژمونی جهانی همواره در مسیر حق نبود و اقدامات فاجعه‌بار بسیاری انجام داد» ، اما به خاطر نقش برجسته‌اش در قانون‌خواهی تا اندازه‌ای مورداعتماد بود. به طور ویژه، آمریکا هرگز به متحدان خود برای مسائل خرد سیاسی خیانت نمی‌کرد. اما ترامپ تمام این سرمایه را به باد داده است. امروز «آمریکا یک قلدرِ خودخواه و بزرگ است که فقط توهم شکوه دارد و به اندازه‌ای که خودش فکر می‌کند، قوی نیست.» ما به متحدان خود خیانت می‌کنیم؛ از جنایت‌کاران جنگی تقدیر می‌کنیم[۵]؛ و در اقتصاد بی‌رحم شده‌ایم. سخنان رئیس‌جمهور ما، با بیش از ۱۵۰۰۰ دروغ، دیگر مورد اعتماد هیچ‌کس نیست.

نیویورک‌تایمز: ترامپِ شاخ‌وشانه‌کش با ترور سلیمانی شکست خورد +عکس و فیلم

«ادوارد گلگر» فرمانده‌ی یگان ویژه‌ی نیروی دریایی آمریکا در جریان اعزام سال ۲۰۱۷ به عراق. گلگر از سوی زیردستانش به انجام جنایات متعددی در مأموریت آن سال خود در عراق متهم شده بود. از جمله‌ی این اتهامات، «قتل اسیر» بود که مصداق «جنایت جنگی» به شمار می‌رود. با این وجود، گلگر نهایتاً از اکثر اتهامات خود تبرئه شد و نه‌تنها به سزای اعمالش نرسید، بلکه عملاً جایگاه یک قهرمان را پیدا کرد. (+)

کروگمن در خصوص ترور سردار سلیمانی نیز می‌نویسد: باید گفت دولت ترامپ متحمل نتایج بسیاری بدی شد. نظام ایران بیش از پیش تقویت شد؛ عراق ما را به چشم دشمن دید؛ و هیچ نهادی از ما حمایت نکرد. این نتیجه‌ی «خیانت به دوستان و هدر دادن تمام اعتبار» ماست.

توضیحات «نبیل خوری» دیپلمات آمریکایی درباره‌ی اشتباه محاسباتی دولت ترامپ در ترور شهید سلیمانی و پاسخ این سؤال که آیا آمریکا با این ترور به نتیجه‌ی مدنظرش خواهد رسید یا نه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› پاسخ اکونومیست به یک سؤال: آیا آمریکا با ترور شهید سلیمانی به اهدافش رسید؟

›› اذعان پژوهشکده انگلیسی: راه سردار سلیمانی حتی بعد از ترورش ادامه دارد


[۱] پل کروگمن لینک

[۲] Trump the Intimidator Fails Again Link

[۳] Lindsey Graham، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که به جنگ‌طلبی افراطی و حمایت از سیاست مداخله‌گرایانه‌ی آمریکا مشهور است. گراهام چند مأموریت در عراق و افغانستان داشته است و نسبت به ایران رویکرد مثبتی ندارد. وی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رئیس کمیته‌ی قضایی سنای آمریکا بود.

[۴] Dick Cheney، سیاستمدار آمریکایی که سابقه‌ی تصدی وزارت دفاع (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳) و معاونت اول رئیس‌جمهور (در دوران جورج بوش پسر، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹) را در کارنامه دارد و یکی از منتقدان جدی سیاست‌های اوباما محسوب می‌شد.

[۵] اشاره‌ی نویسنده به ماجرای ادوارد گَلگِر (Edward Gallagher) جنایت‌کار جنگی‌ای است که مورد عفو و دل‌جویی قرار گرفت. گلگر سال ۲۰۱۸ متهم به قتل وحشیانه و گرفتن عکس با جنازه‌ی یکی از زندانیان داعشی شد. اما سال ۲۰۱۹ با مورد عجیبی از عفو تبرئه شد و با غرور در چند مراسم عمومی مورد استقبال قرار گرفت. نوامبر ۲۰۱۹ ترامپ در مراسمی عمومی حکم خلع درجه‌ی او را نیز بازگرداند. این اقدام و ماجراهای پس از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ برای دولت ترامپ محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • نیویورک تایمزخفه IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    تشییع وانتقام خواهی وعزاداری شهیدسلیمانی رودیدن ازانتقام میترسند که بایدبترسند
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      20 19
      وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ: آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      8 10
      نجس ترین لباس جهان لباس سربازی حرامیهای متجاوزوفاسدوجنایتکارکاخ سفیدیهاست
    • CA ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      9 61
      آلبانی نشینها خیالتون ناراحت!نه زمان سال ۶۱هجری‌ست و نه اینجا کوفه‌ست.شما خودتون رو با این منفی دادنها دلخوش کنید، اما اربابتون آمریکا میدونه چه خبره.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    18 37
    شایدباورنکنین مادرم شب شهادت به ماقبل ازخواب گفت انگارقلبم داره ازجاش درمیاد دلم خیلی شورمیزنه که صبحش خبرشهادت فرمانده منطقه شهیدقاسم سلیمانی روشنیدیم وبعدش اون تشییع بی نظیر
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      13 74
      ببخشیداشتباه منفی دادم شهیدسلیمانی ناجی بیروت تاتهران وهمه جهان ازشردلارهای شیطانهابود واین جمعیت تشییع کننده وعزاداردرمجازی وحقیقی گواهشه
  • مجتبی شهابی GB ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    9 38
    از زمان فتوای قتل سلمان رشدی تا اجرای آن سال ها گذشت ولی اجرا شد. مطمئن باشید که نتایج این گونه اعمال و رفتار ساختار شکنانه و نفرت پراکنی و ایجاد تنفر و فتنه گری در زمان مشخص پاسخ داده خواهد شد و جناب ترامپ و پمپئو و الباقی حضرات هم از چشم مردم ایران دور نخواهند ماند. در قاعده و تمدن اخلاقی و مسلکی مردم ایران، انتقام گیری جایی نداشته و ندارد ولی ابتذال اخلاقی نمونه شاخص خروج از مرحله انسانیت و ورود به مرحله گرگ صفتی و نشانه اعمال و رفتار شغال صفتانه می باشد که در شریعت ایرانیان به نام حرامی و حرامزاده از آن یاد می‌شود و در این گونه موارد هر گونه اجازه گسترش تفکرات، روحیات و اخلاقیات این حضرات یعنی نابود شدن اصول سنت شده در بین مردم و نابودی ساختار فرهنگی و تمدنی که دقیقاً هدف اصلی این گونه افراد می باشد که با حربه تخریب، تهدید و تحقیر اجرا و برای خروج از مرحله نفرت گریزی بعد از پایان عملیات روحی و روانی خویش با حیله گری خاص بازی با کلمات و ایثار و تکثیر محبت به پایان می‌رسد و جناب ترامپ و مشاوران ایشان دقیقاً این مسیر را هدایت کردند و متأسفانه این گونه اعمال در بسیاری از کشورها چه در اقلیت‌ ها چه اکثریت ها جنبه تفریح و تفرج پیدا کرده که عواقب آن بسیار سنگین و خارج از هر گونه کنترل می باشد. نفرت پراکنی مانند بمبی می باشد که عواقب آن از بمب‌های هسته ای و شیمیایی، فراگیری بیشتری دارد و کنترل آن کاملاً غیر ممکن بوده و خواهد بود.
    • سامان IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      7 4
      اون که شماها تروریست هستین که هیچ شکی نیست
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 2
      خاک عالم بر سرت
    • ناصر IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      4 47
      در حکم الهی کسانی که قتلی را تدارک دیده اند باید مجازات شوند . شما رو خونه بشین تا مورد نفرت ما مردم ایران واقع نشی . ایرانی صبور است ولی تاریخ نشان داده چطور میتواند استخوان خارجی را خورد کند . مردم امروز ایران ژن برتر همان ایرانیانی هستند که دولت آمریکای تروریست صفت از آن میترسد
  • soleymani IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    22 35
    «انتقام سخت» اسم رمز خونخواهان شهید سلیمانی صاحب بزرگ ترین تجمع بشری برای نابودی شیاطین فساد و تجاوز و جنایت است.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 15
      یک کم مطالع کنید
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    15 28
    همه این دشمنی‌ها بر سر ولایت علی علیه السّلام است. از اوّل تاریخ بر سر ولایت علی علیه السّلام بود. یاران علی علیه السّلام بعد از ۱۴۰۰ سال توانستند حکومت تشکیل بدهند و حالا تمام کفر ۴۰ سال است به جنگ با ایران آمده. دست خدا از آستین‌ ایران بیرون آمده. مگر ذوالفقار را در دست ایران نمی بینید؟
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 34
    اللهم عجل لولیک الفرج ____سد ایسیلو‌‌ نباشد. ______ ترکیه یزید، فرات را بست. ___ فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    11 27
    داعش تا ۱۸ کیلومتری مرز کردستان اومد، سردار سلیمانی گفت نذارید آب تو دل مردم تکون بخوره. ایران از لحاظ جغرافیایی جای خطرناکی واقع شده. سپاه همیشه جونش را در خطر انداخته. کسی که دنبال منافع اقتصادی باشه، جونش را کف دستش نمی ذاره. حاج قاسم و بیشتر سپاه هیچ وقت دنبال منفعت خودشون نبودن، که اگه بودن کلّی پُست مدیریتی براشون بود. اون همه سال جنگید و آخرش یک عده بی شرف بهش توهین می کنند. برید سوریه و عراق و وسط جنگ ببینید یک عده فکل کراواتی نمی تونند امنیت خاور میانه را فراهم کنند. اگه سپاه نبود چه بلایی سرمون می اومد؟ من نمی گم همه شون علیه السّلامند. خوب مطلق نداریم ولی این هم بی انصافیه.
  • علوی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    16 36
    توصیه بنده به آمریکایی ها - که قطعاً این پیام ها را می‌خوانند - این ست؛ به عنوان یکی از خانواده های سرداران شهدای لشکر ۲۱ امام رضا علیه السّلام می گم؛ برای شناخت حاج اسماعیل بروند شرح وضعیت عملیات کربلای پنج رو بخوانند. در اون عملیات سه محور خط شکن به سمت بصره بود؛ اوّلی از نهر جاسم با فرماندهی حاج قاسم شهید لشکر ثارالله، و دو محور خط شکنی دیگه یکی غواصان و دیگری مهندسی رزمی که در نهر خین آن روز بسیاااار خروشان، با کف مین گذاری شده، سیم خاردارهای مرتفع، دشمنان که در سنگرهای بتنی بودند و ضد هوایی رو به سمت زمین و نیروهای فوق گرفته بودند اما در چنین وضعیتی غواصان خط شکنی فرمودند مهندسی هم پل احداث نمود!!! فرماندهی این دو محور، حاج اسماعیل قاآنی بودند، با حضور در محور عملیاتی آنچه که هنوز پنتاگون در نحوه انجام اون عملیات به جمع بندی نرسیده و نخواهد رسید و حالا حاج اسماعیل با یاری ارواح شهدایی که معاونین و نیروهایش بودند و استعداد ده ها لشکر در سراسر دنیا از افغان تا یمن تا تل آویو تا آمریکا تا مکزیک تا آمریکای جنوبی حتی رصد جلسات محرمانه تان در قطب جنوب... که در همین خبرگزاری اشاراتی به رصد جلسات محرمانه صهیونیست جهانی در قطب... شد، بگذار غربگدایانِ خودتحقیر باور نکنند امّا امّت واحده جهان اسلام باور دارد و شما که زخم خورده اید از درد اون یقین دارید، حیف که آتش در زمستان گرم تان می‌کند! سال بعد ناوهایتان شعله ورتر، بنادرتان مشتعل تر و البته آشفتگی که از اردن و سینا سرازیر کرانه باختری و تا قلعه های پر حفره تان خواهد شد ...
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    13 29
    صدای پای رستم دستان از اعماق تاریخ به گوش می رسد، محافظ مرزهای ایران بازگشته است. سلام سیاوشان ایران زمین بر سردار فاتح، ژنرال لشکر محمّد (ص)، قاآنی کبیر، کسی که شمشیر دوازده هزارساله ایران را در دست دارد و سیمرغ بر شانه اش نشسته است.
    • عبدالله IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 11
      اسلام فرهنگ برادری را بر بی‌فرهنگی تفاخر و تبعیض نژادی/ تعصّب قومی، برتری داده لذا پیمبر ص فرمود: أَيُّهَا النّاسُ إنَّ رَبَّكُمْ واحِدٌ وَ إنَّ أَباكُمْ واحِدٌ لا فَضْلَ لِعَرَبِيٍّ عَلىٰ عَجَمِيٍّ وَ لا لِعَجَمِيٍپ عَلىٰ عَرَبِيٍّ وَ لا لِأَحْمَرَ عَلىٰ أَسْوَدَ وَ لا لِأَسْوَدَ عَلىٰ أَحْمَرَ إلّا بِالتَّقْوىٰ قالَ اللهُ تَعالىٰ «إنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقاكُمْ». ای مردم پروردگارتان یکی و پدرتان یکی است: عرب را بر غیرعرب و سرخ را بر سیاه و بالعکس فضیلتی نیست مگر به پرهیزکاری ﴿معدن‌الجواهر ج١ ص٢١﴾. خدای والا فرمود: گرامی‌ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست ﴿حجرات ١٣﴾. عراق از آدم ابوالبشر تا فرود کشتی نوح ع و از امیرالمؤمنین تا بقیة الله عج مرکز دنیاست. لیاقت بندگی خدای والا نباشد باز عراق مهد تمدّن و پایتخت ایران است: طاق کسریٰ هنوز در مدائن است. تمرکز مؤمنین و تهاجم شیاطین بر عراق برای همینه. در زیارت امیرالمؤمنین ع آمده: اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يا أَميرَ الْمُؤْمِنينَ وَ عَلىٰ وَلَدَيْکَ اَلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلىٰ ضَجيعَيْکَ آدَمَ وَ نوحٍ وَ عَلىٰ جارَيْکَ هودٍ وَّ صالِحٍ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ [زادالمعاد ج١ ص٤٨٥] سلام بر تو ای میر مؤمنین و بر پسرانت حسن و حسین و بر آرمیدگان کنارت آدم و نوح و در همسایگیت هود و صالح؛ و رحمت و برکات خدا باد. ناسیونالیزم ترفند امپریالیزم جهانخواره تا مردم را از زمین وسیع خدا، محروم و به بخش ناچیزی از آن مشغول سازد تا خورشید در مملکتش غروب نکند. زهی خیال باطل! همه جا ملک خداست و مالکش حضرت بقیة الله عج است. ملک جهان از آل محمّد است و پیرو ایشان * عوض نمي‌کند به اندکی از آن بنام ایران البته بنده بچّۀ ایرانم و مرد مسلمان * نه آن خامی که به رهزن دنیا بخشیده ایمان اشتباه مکن! ما -از وطن‌دوستی- سگ ایران را به سران امریقا هم نفروشیم لاکن آنقدر پخمه نیستیم تا ارث پهناور خدادادی را به این حدود سیاسی اندک و به امپریالیزم جهانخوار بخشیم! تازه اینرا هم طمع دارد به لطف مزدوران تجزیه‌طلبش از زیر پامان بکشد. تهاتر کلّ زمین به ١% مساحتش، بنگ است. منگ ناسیونالیزم و نظام ماسونی نشویم که از اوکراین و خلیج تا امریقا سران عالم را چنان بردۀ زرخرید نمود که با افتخار گویند: صهیونی‌اند قبل از آنکه رئیس کشورشان باشند!
    • عبدالله IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 10
      ما ملّت ایران اسلامی افتخار می‌کنیم اتباع سلالۀ پیشوایان إلٰهي مهدی موعود عج باشیم که جانشین خداست. «وَ نُريدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى اللَّذينَ اسْتُضْعِفو فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَّ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ» و میخواهیم بر مستضعفین زمین منّت نهاده ایشان را پیشوا و وارث گردانیم ﴿قصص ٥﴾. تو برو پی هویّت خود باش! اگر کمبودجۀ بر خواهر جسته مشمئز کننده بود لا اقل نوشروان ناعادلی هست که نگذارد کفشگر با جبران هزینۀ لشکر هم درس بخواند. اصلًا چرا خودت گم‌نشوی؟ که برای این کشور و ملّت ایران اسلامی از حجاب تا پرچمش هیچ ارج/ حرمتی قائل نیستی وگرنه نمی‌سوزاندی. گرچه هرجا رَوی باز آسمان خدا همین رنگه. اَللَّهُمَّ عَظُمَ سُلْطانُکَ وَ عَلا مَكانُکَ وَ خَفِيَ مَكْرُکَ وَ ظَهَرَ أَمْرُکَ وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ وَ لا يُمْكِنُ الْفِرارُ مِنْ حُكومَتِکَ: خدایا پادشاهیت سترگ و جایگاهت والا و ترفندت نهان و فرمانت پیدا و زبردستیت چیره و نیرویت پویاست و ز قلمروت نتوان گریخت (دعای کمیل). و تو ای نابخرد سیاسی تف سربالا مکن! که گر بندگان خدا جدا شوند ناباور ناسپاس را عذابی دردناک خواهد بود «لَوْ تَزَيَّلو لَعَذَّبْنَا اللَّذينَ كَفَرو مِنْهُمْ عَذابًا أَليماً» ﴿فتح ٢٥﴾. و السلام
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    13 95
    دورود بر حاج قاسم و لعنت خدا بر ترامپ
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    9 57
    ما فقط انتقام می خواهیم
  • محسن IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 8
    الان روز 10 دی سال 1401 هست نزدیک صد و چند روزه وضعیت ایران فوقالعاده است خود امریکایی ها سنگ میاندازن برای سال 2024 ترامپ که اصلا نتواند در انتخابات دوباره شرکت کند و... هنوز هم ایران پاینده است
  • سلام IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 10
    بنظرم آقایان وخانم های محترم برای آبیاری نهال انقلاب چه خونی پاک تراز خون سردارسلیمانی ویارانش باید به پای این درخت تنومند ریخته شودتا ازشرشیاطین وموجودات به ظاهرانسان نه شرافت دارندبوی ازانسانیت نبوده اند ماگلی داریم بنام حاج قاسم ازاین درخت تنومند محافظت کرد روحش شاد
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    64 3
    همانطور که طالبان و القاعده و داعش به اعتبار سنّی ها ضربه زدند شماها هم به اعتبار شیعه ضربه زدید
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    33 5
    زنده باد عمو ترامپ ننگ بر خیانتکاران به ایران
  • یامهدی عج IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 11
    تهديد خداوند به انتقام گرفتن از ستم‌كاران بر خويشتن در برابر حيله‌گرى‌هاى آنان: «وَقَدْ مَكَرُواْ مَكْرَهُمْ وَعِندَ اللّهِ مَكْرُهُمْ وَإِن كَانَ مَكْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ • ... إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ؛ آنها نهايت مكر و نيرنگ خود را به كار زدند؛ وهمه مكرها و توطئه‌هايشان نزد خدا آشكار و بى اثر است، هر چند مكرشان چنان باشد كه كوه‌ها از جا بركنده شود. ... چرا كه خداوند توانا و مجازات كننده است.»
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    32 2
    ما که انتقام سخت نگرفتیم بعد از سردار هم قدرت بازدارندگی موثری در سوریه نداریم
  • یاران امام IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 15
    سردار سلیمانی یک سردار ملی اسلامی و یاورمظلومان و مردمان ستمدیده فرقی نمیکرد مسلمان باشدو یا مسیحی. در قضیه ترور ناجوانمردانه سردار دلها همه چیز آشکار شد که خودآمریکا متولد داعش و کمک به داعش و خودآمریکا و دولت آمریکا تروریست بین الملی هستند واز ناهنجاریها و چالشها و دیکتاتورها حمایت می کنند. استبداد و استعمار در طول تاریخ اسم بدی و نامردی از خود باقی گذاشتند. فرعون- نمرود- شداد- معاویه- یزید- هیتلر- استالین- صدام- بن سلمان- ریگان- بوش - ترامپ اسامی نحوس و ابلیس هستند ملتهای جهان از این اسامی نفرت دارند و نفرت خواهند داشت
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 3
    غلط: "در میان بازیگرانِ هم‌ارز" صحیح: "در میان بازیگرانِ هم‌عرض"
  • CA ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    11 55
    البته آمریکاییها متوجه شدن با این جنایت چندین میلیون دشمن برای خودشون ساختن که بدون انتقام سخت قلبشون هرگز آرام نخواهد شد. این صحبتهای پوچ نیویورک تایمز که مثلا ترامپ شکست خورد پس موضوع انتقام فراموش خواهد شد، به هیچوجه اینطور نیست و حتی مرگ ترامپ،پامپئو و رئیس تروریستهای سنتکام هم از غم عاشقان سردار کم نمیکنه.ترور سردار سلیمانی،یقه آمریکا رو رها نخواهد کرد، همونطور که ترور ۱۷هزار ایرانی توسط گروهک تروریستی منافقین، رجوی و گروهک تروریستی ملعون رو تا نابودی آخرین منافق رها نخواهد کرد.
    • GB ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 14
      شما چند میلیون دشمن داخلی برای خود ایجاد کردید؟؟؟؟؟
  • سید مسعود IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    13 5
    محتوای تکراری
  • FR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 4
    کار را یکسره نمیکنند ؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 38
    آنچه منتشر می‌شود از کورگمن و امثالهم زیاد است، آنچه در سینه آمریکایی ها حبس میشه و بگوش نمیرسه رضایت از جرم است. ب این نوع صحبت ها می‌گویند دروغ های التیام آور یا لیپ سرویس. اگر نخبه گان آمریکایی این عمل را محکوم می‌کنند چرا عذر خواهی از کسی شنیده نشد. نشد بخاطر اینکه تکرار داشته، سرنگون کردن هواپیمای مسافری، بمباران اتمی ژاپن، حمل ب عراق بدون مجوز و....
  • علی افصحی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    4 59
    البته پال کروگمن خود را زرنگ تصور کرده و باانتساب شهادت شهید حاج قاسم به یک مرده سیاسی به نام ترامپ ، خواسته است سایر جنایت کاران همراه ترامپ را از دموکرات گرفته تا جمهوری خواه تبرئه کند! برخلاف گفته کروگمن امریکا هرگز حامی قانون و جقوق نبوده و نیست موجودیت آمریکا از قتل و عام سرخپوستان تا سیاه پوستان گرفته تا حداقل هر سال یک جنگ فرامرزی علیه کشور و ملتی مستقل و تا کودتاها و براندازی های مختلف حکومت های مستقل در همه قاره ها و....، شکل یافته است. اصلا امریکای بدون کشتار و غارت آمریکا نیست. جان اف کندی دموکرات در ویتنام ، ریگان جمهوری خواه در نیکاراگوئه و تا بوش ها در جنگ های منطقه غرب آسیا وتا بایدن در جنگ اوکراین. شهادت شهید سردار دل ها نقطه پایانی بود بر همه نفاق آمریکا در استفاده ابزاری از صلح، حقوق بشر، دموکراسی و هر ارزشی که گوی سبقت را از همه ربوده بود داعش را اوبامای دموکرات ساخته بود و قهرمان مبارزه با داعش یعنی حاج قاسم را ترامپ جمهوری خواه به نمایندگی از دموکرات و جمهوری خواه و همه حاکمیت ظالمانه آمریکا ترور نمود. در آمریکا همه دستگاه حاکمه به وجد آمده و کار شنیع ترامپ را تائید کردند. هنوز چرخ ماشین جهانی و همه جانبه انتقام حاج قاسم سرعت مطلوب خود را نیافته، اما می رود تا به سرعت تعیینی خودش دست یابد آن وقت همه از جمله کروگمن در هنگامه انتقام همه جانبه مشاهده خواهند کردکه علاوه ترامپ چه کسانی در آتش انتقام خواهند سوخت. به فرمایش قرآن در سوره شعرا ایه دویست و بیست و دو «وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلیون»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس