مرعشی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اعتراف دیرهنگام که حاصلی برای مشکلات جامعه ندارد، اظهاراتی را بیان کرده که به اعتقاد نمایندگان ملت و فعالان سیاسی بیشتر به نوش دارو بعد از مرگ سهراب می ماند.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی دبیر کل کارگزاران سازندگی آذرماه سال ۱۴۰۰ اعتراف کرد که روحانی سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان را سوزاند، وی صراحتا می‌گوید: «نباید اجازه می‌دادیم روحانی سرمایه اجتماعی ما را بسوزاند. ما در مواجهه با اشتباهات دولت روحانی با تسامح برخورد کردیم.»

مرعشی این بار در آذرماه سال ۱۴۰۱ در جریان آشوب ها و مشکلات مردم اما ژست سیاسی دیگری را برای احیای سرمایه اجتماعی جریان متبوعش بر می‌گزیند، مرعشی که خود و جریان متبوعش در دولت هاشمی و روحانی بیش از ۱۶ سال اداره کشور را برعهده داشتند، در مصاحبه ای تلاش کرد عامل همه مشکلات کشور را دولت یکساله رئیسی معرفی کند تا بتواند از نمد اغتشاشات برای این جریان کلاه انتخاباتی ببافد و با جریان رقیب سیاسی تسویه حساب کند.

نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر مرعشی، وضعیت فعلی کشور را ثمره عملکرد مرعشی و هم حزبی‌هایش خواندند:

یزدی خواه: شگرد نخ‌نمای اصلاح‌طلبان تغییر جایگاه متهم و بی‌گناه است/ ملت یقه بانیان وضع موجود را رها نمی کند

سید علی یزدی خواه در واکنش به موضع‌گیریهای جریان اعتدالیون و اصلاح طلب در مورد وقایع اخیر در کشور بیان داشت: انگشت اتهام در مورد علل بروز حوادث اخیر مشخصا سمت کارگزاران و حامی دولت روحانی در ۸ سال حکمرانی در قوه مجریه کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دهه هشتادی ها در اغتشاشات اخیر گفت: این جوانان و نوجوانان، دوره دوم ابتدایی یا متوسطه تحصیلی خود را دوره ریاست جمهوری روحانی گذراندند و همه دست پرورده این دولت هستند، تعهدی که روحانی و اعضای دولت در اجرای سند ۲۰۳۰ داشتند باعث بروز این فتنه‌ها شد.

به گفته یزدی‌خواه در اغتشاشات اخیر تقسیم کاری بین عوامل داخلی و خارجی صورت گرفته است عوامل خارجی بحث مربوط به این آشوبها را با پوشش رسانه ای کلید زدند و افراد را برای حضور در فضای مجازی تشویق می کنند و با فروش اینترنت کم بها و ارزان سعی می کنند، عوامل داخل نیز زمینه حضور افراد بیشتری را در اغتشاشات فراهم می‌کنند، اما این آشوب ها عمقی ندارند و مردم با بصیرت ریشه‌های آشوب‌ها را تحلیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم به لحاظ شناخت عمیقشان از ابعاد اینگونه توطئه ها از همراهی کردن با این آشوبگران خوداری کردند گفت: آشوبگران از حمایت توده‌های مردمی برخوردار نیستند لذا دست به رفتارهای انتحاری می زنند و اقشار مختلف جامعه از جمله کسبه، بازار، رانندگان حوزه حمل و نقل، کارمندان، کارگران و بازنشستگان را به گونه های مختلف تهدید می کنند وقتی هم به دام قانون گرفتار می شوند و قانونگذار یقه آنها را می گیرد و آنها را به دست عدالت می سپارد و هشتک و کمپین تشکیل می دهند.

نماینده مردم تهران با اشاره به بازی اصلاح طلبان و اعتدالیون در زمین عوامل استکبار در اغتشاشات اخیر گفت: بانیان وضع موجود ادعا می‌کنند که« برای ما مردم ایران مهم است»، آنها بدانند که برای ما هم مردم ایران مهم هستند، اما با بررسی و تحلیل آشوب‌های اخیر ثابت شد که توطئه دشمن در راستای تجزیه ایران و تضعیف قدرت ملی است.

وی اضافه کرد: منتقدین با اینگونه عوام فریبی‌ها نمی‌توانند مردم را اقناع کرده و گریبان خود را از دست مطالبه مردم که به دنبال برخورد جدی با بانیان وضع موجود هستند، رها کنند.

به گفته نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اصلاح طلبان و اعتدالیون که بانیان وضع موجود هستند، تلاش دارند با فرار رو به جلو، جای متهم و بی‌گناه را عوض کنند، این شگرد نخ نما شده اصلاح طلبان است که دیگر کاربردی ندارد.

مقتدایی: سیاسیونی که در بزنگاه‌های تاریخی بصیرت ندارند،محکوم به انزوا هستند/نمد پوسیده آشوب کلاهی برای اصلاح طلبان نمی‌شود

در ادامه عباس مقتدایی درباره مواضع اصلاح طلبان و اعتدالیون در قبال آشوب‌های اخیر گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان احزاب و گروهای سیاسی به رسمیت شناخته شده است.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برخی از احزاب فصلی که تعداد نفرات آن به نحوی نیست که بتوانند نماینده بخشی از جامعه باشند، در برخی از مسائل جاری کشور به گونه‌ای رفتار می‌کنند که شائبه عدم فهم آنها از قانون اساسی ایجاد می‌شود.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی معتقد است، برخی از احزاب ورشکسته سیاسی که جایگاهی بین مردم ندارند، در تکاپو هستند که از نمد پوسیده اغتشاشات و آشوب‌ها، کلاهی برای خود دست و پا کنند.

مقتدایی با تاکید بر لزوم تفکیک احزاب طلبکار و باج خواه از احزاب قانون مدار اظهارداشت: حزب کارگزاران باید پاسخ دهد در شرایطی که تخلفات آنها درباره دست اندازی به بیت المال محرز بوده و بیشتر افراد شورای مرکزی آنها اکنون در زندان به سر می‌برند یا پرونده‌های مفتوح جدی در قوه قضاییه دارند، چگونه درباره شرایط کشور مواضعی را بیان می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه احزاب اصلاح طلب باید حد و مرز خود را با اپوزیسیون‌های خارج نشین و براندازهای نظام مشخص کنند، تاکید کرد: اخیرا حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، سیاست‌مدار اصلاح‌طلب حرف‌هایی مطرح کرد که باید به ایشان گفت مرده سیاسی چه مفهموم ومعنایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط طرح اختلافات گروه‌های سیاسی بین مردم درست نیست، تاکید کرد: دشمن با توطئه جنگ ترکیبی به سراغ مردم آمده، اصلاح طلبانی که نتوانند تشخیص دهند که در بزنگاه‌های تاریخی چه موضع‌گیریهایی باید داشته باشند، محکوم به انزوا هستند.

راستینه: اعتدالیون و اصلاحات ضربات مهلکی به اعتماد عمومی مردم وارد کردند

احمد راستینه، اصلاح طلبان و اعتدالیون را بانیان وضع موجود خواند و گفت: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مشکلات کشور را به مذاکرات گره زدند و عملا کشور در بلاتکلیفی قرار دادند، دولت بدهکار روحانی، کشور را با چالش بزرگ پرداخت بدهی ها مواجه کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در دوره هشت ساله دولت روحانی عملا سرمایه گذاری در کشور متوقف شد و در حد رایزینی سیاسی پرطمطراق باقی ماند،گفت: در یک ساله گذشته دولت مردمی در راستای توسعه روابط خارجی با کشور های همسایه گام بزرگی برداشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگیبا تاکید بر اینکه مدعیان اصلاحات برای خدمت به مردم باید کارنامه قابل قبولی داشته باشد، اظهار داشت: کارنامه دوره سیاسی اصلاحات و اعتدال سراسر خوش خدمتی به غربگراهاست.

وی با بیان اینکه جریان سیاسی اعتدالیون و اصلاحات ضربات مهلکی بر اعتماد عمومی مردم وارد کردند، اظهار داشت: در شرایطی که رسانه های معاند به دنبال ضربه زدن به همبستگی و اتحاد ملت ایران هستند برخی از جریانات سیاسی افق نگاه بسیار کوتاهی دارند و با دید سیاسی نسبت به مسائل اجتماعی نگاه می کنند آنها متوجه نیستند که دشمن انسجام ملی را هدف گرفته و به دنبال سیاه نمایی و کور کردن نقاط امید ملت ایران است.

جدی: وضعیت اقتصادی کشور ثمره عملکرد مرعشی و هم حزبی‌هایش است

در ادامه علی جدی با اشاره به سرمقاله حسین مرعشی در روزنامه سازندگی و در انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور گفت: وضع کنونی اقتصاد کشور ثمره عملکرد آقای مرعشی و هم حزبی‌هایش است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی افزود: سوال من از آقای مرعشی این است که آیا روی انتقاد کردن از دولت فعلی را هم دارد آقای مرعشی و هم حزبی‌هایش به جای انتقاد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

جدی اظهار داشت: دولت آقای روحانی به گونه‌ای عمل کرده است که هر دولتی هم بر سر کار بیاید به این زودی‌ها نمی‌تواند چالش‌های اقتصادی ایجاد شده در دولت یازدهم و دوازدهم را برطرف کند.

قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین: اصلاح‌طلبان اغتشاشات را وسیله‌ای برای تسویه حساب‌های سیاسی قرار ندهند

علیرضا خجسته‌پور، با اشاره به مواضع اصلاح‌طلبان در جریان اغتشاشات اخیر گفت: در هرجای دنیا در هرکشوری و در هر اتفاقی که می‌افتد، اولین چیزی که برای احزاب، گروه‌های سیاسی و مردم آن کشور اهمیت دارد، امنیت و منافع ملی است.

قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: شخصیت احزاب و گروه‌های سیاسی با توجه به منافع ملی کشورها تعریف می‌شود. در آشوب‌های اخیر شاهد کم‌کاری‌هایی از سوی برخی از احزاب بود. توقع می‌رفت که وقتی امنیت ملی کشور مورد تهدید قرار می‌گیرد، احزاب و گروه‌ها از این فرصت در جهت تسویه حساب‌های جناحی و سیاسی استفاده نکنند و منافع ملی را اولا بدانند.

وی ادامه داد: برخی از افراد شاخص اصلاح‌طلب در روزهای اخیر به‌رغم ابتدای اغتشاشات، سکوت اختیار کرده و خاموش شدند. البته برخی هم از این فرصت برای تسویه حساب‌های سیاسی استفاده کردند و به آتش اغتشاشات دامن زدند.

خجسته‌پور گفت: از کسانی که مدت‌ها در این نظام دارای مسئولیت بودند و خود را صاحب حزب و منصب می‌دانند توقع وجود داشت که وقتی امنیت ملی در معرض خطر قرار می‌گیرد به صحنه بیایند و از آن دفاع کنند. توقع این نیست که همه مثل هم عمل و صحبت کنند، اما از اصلاح‌طلبان توقع داریم وقتی امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود به میدان بیایند و از آن دفاع کنند.

قائم مقام حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: کسانی که مسبب وضع موجود هستند و سالها در این کشور مسئولیت داشتند، در جایگاه متهم قرار دارند نباید درباره وضعیت فعلی کشور اظهار نظر کنند. نباید چرخ اقتصاد را تا این حد لنگ می‌کردند که شاهد این ناکارآمدی‌ها باشیم.

خجسته‌پور اضافه کرد: بعضی از افراد رکوردهای خود را فراموش می‌کنند؛ ما بالاترین رکورد تورم را در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی داشتیم. سال ۷۴ رکورد ۵۰درصدی را داشتیم و در چهار سال دوم ریاست جمهوری آقای روحانی انواع رکوردها را داشتیم؛ بنابراین اقتصاد ناکارآمدی به دولت سیزدهم تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: البته وضع موجود نافی تلاش و تمرکز دولت بر رفع مشکلات و موانع نیست و دولت سیزدهم باید برای عبور از مشکلات تلاش کند و فضای اقتصادی کشور را به رونق و کاهش رکود و تورم برساند. احزاب و گروه‌ها هم باید دولت را در این زمینه همراهی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی: کارگزاران با سیاست یکی به نعل، یکی به میخ برای باقی ماندن در قدرت دست و پا می زند

حمیدرضا ترقی، با اشاره به مواضع اصلاح‌طلبان در جریان اغتشاشات اخیر گفت: مواضع اصلاح‌طلب‌ها را باید را از چند جنبه مورد بررسی قرار داد و برآیند مواضع آنها را مشخص کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: گروهی از آنها مثل کارگزاران به دلیل اینکه همیشه برای در قدرت ماندن تلاش می‌کنند، سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را دنبال کرده و سعی می‌کنند به گونه‌ای موضع بگیرند که درون نظام تلقی شود، نه بیرون از نظام.

وی ادامه داد: بخشی از اصلاح‌طلبان که تندرو و افراطی هستند، بیرون از حاکمیت موضوع می‌گیرند و اظهارات ساختارشکنانه و مغایر با قانون اساسی دارند و همراهی کاملی با اغتشاشگران و اپوزسیون خارج از کشور دارند. البته برخی نیز ممکن است نقدهای منصفانه‌ای داشته باشند که الان ساکتند و ورود پیدا نمی‌کنند.

ترقی گفت: از بیانیه خرداد ماه میرحسین موسوی تا بیانیه اخیر آقای خاتمی، دعوت به اغتشاش و حمایت از شعار اغتشاشگران مشهود است. روزنامه‌ها و رسانه‌های این جریان طی این مدت آتش‌بیار این معرکه بودند و تمام موضع‌گیری‌هایشان در جهت حمایت از اغتشاشگران بوده و بعضا خواسته‌های خودشان را با نام معترضین به خورد جامعه داده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هدف موج‌سواری اصلاح‌طلبان بر روی اغتشاشات را تغییر قانون اساسی و برگزاری رفراندوم دانست و افزود: آنها به دنبال تغییر در نظام هستند تا بتوانند اهداف خود را برای تغییر ریل اسلامی به لیبرال-دموکراسی محقق کنند و مسیر سازش با غرب را پی بگیرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    20 0
    شرف ووجدان متاعی است که اصلا اصلاح طلبان از آن بهره ای نبرده اند وچنانچه قوه قضاییه حداقل در پایان دولت کلاهبرداران ودزدان روحانی وزنگنه وابتکار وجهانگیری را محاکمه میکرد الان این پادوی رفسنجانی ودیگر شاگردان اصلاح طلب او از نظام طلبکار نبودند
    • عرب سرخی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      6 0
      بیشرف تر از این اصلاح طلبان قلابی ملعون سراغ ندارم
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 15
    بی عرضگی خودتان را به اسم بانیان وضع موجود نیندازید
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    15 0
    این حسین مرعشی و کلا عواملشونو ول کنید .کلا نه درسیاست منطق دارند ونه زبان گویای حق ،همه را تخریب می کنند تا خودبمانند .خدا این جماعت نادان انتفاع طلب را آنچنان درخود گرفتار کند که وقت پریدن به این وآن را نداشته باشند .این همان برادر خانم کسی است که رانت سیاسی زیادی از جامعه برده اند .
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 0
    این حسین مرعشی و کلا عواملشونو ول کنید .کلا نه درسیاست منطق دارند ونه زبان گویای حق ،همه را تخریب می کنند تا خودبمانند .خدا این جماعت نادان انتفاع طلب را آنچنان درخود گرفتار کند که وقت پریدن به این وآن را نداشته باشند .این همان برادر خانم کسی است که رانت سیاسی زیادی از جامعه برده اند .
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    13 0
    میزان وپررویی شما جماعت حدوحساب نداره ایا اون داماد عزیز گور به گور شدتون نبود از این دروغگوی بزرگ حمایت کرد 3درصدکرد53درصد تمام بدبختی مردم از شما اشغالهای کثیف هست دیگه بی ابرویی بدتر از این که ....در استخر مرد چوب خدا صدا نداره
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    12 0
    اف به ریش بنفشت که بدبخنمون کردی . روزی هزار بار ارزوی مرگ برات دارم ایشالله نفرین دختر یتیم تو رو میگیره
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 7
    توی دولت های اصلاح طلبان اوضاع آزادی و اقتصادی کشور بهتر بود.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    3 0
    محاکمه مفسدین اتفاقا در این وقت لازم و از دیر وقت مورد انتظار مردم بوده است همین اغماض و بوقت پیگیر نبودن مفسدین سیاسی و اقتصادی و هر آنکه عملکرد دوره مسئولیتش کوتاهی و بنوعی زمینه سازی بمنظور اعتراض ساختن مردم و با آن رفتن بسمت پذیرفتن خواست آمریکا بوده موجب شده فکر کنند نظام برای آرام ساختن فضا بدان ها که آتش بیار و شعله ور و آغازگر و حامی اقدامات ضد قانونی هستند نیازمند هست و راهی جز حضور تنی چند از آنها در ترکیب هیئت مذاکره کننده برجام که این همراه با برگشت آمریکا خواهد بود و سرانجام همان شود که دولت روحانی و طیف سیاسیون همراه بدنبال آن بودند و بعدش که معلوم هست در دوره ای که آمریکا بیش از پیش بدان نیازمند است تا ایران از گردونه رقابت بین المللی قدرت که در جریان است و آمریکا فعلا در جبهه های روسیه و چین درگیر است از بابت ایران خیالش راحت شود چون در صورت پایمردی ایران حداقل منطقه غرب آسیا فرق ماهوی خواهد کرد این بسیج بازیگران غربی و منطقه ای و تعدادی دیگر در اعلام مواضع سبک و سنگین خود در ارتباط با ایران با عملکرد خارجی و مرتبطین داخلی بانواع مختلف روش به همین قدرت اثرگذاری کشورمان بستگی دارد مطلب بسیار با اهمیت برای هر ایرانی درک این شرایط حساس و چگونه خدمت و همراهی با مصالح نظام و کشور است که آینده ایران آنگونه اکثریت قریب باتفاق هموطنان که طی قرن ها ایران تحت ظلم و ستم اجانب بوده و شاهد فجایعی که بابت حضور و سیاست آنها بر کشورمان تحمیل کرده آرزومند میهنی توانمند و مستقل و دور از اعمال سیاست اغیار بوده اند و بدون تعارف هر کس در این وقت و شرایط حساس که نیازمند اتحاد بیشتر و قویتر همگانی هستیم صحبتی که جز ایجاد مزاحمت و تفرقه که بنفع دشمن میباشد بکند اگر سیاستمدار باشد حداقل غرض ورز و بی منطق است که نمیتوان به وی فقط خرده گرفت او اگر یک فرد دلسوز هست لازمه اش آگاه بودن هم هست که آیا در این وقت حساس طرح مسائل لازم و ضروری است و یا بکل موضوع و هدف متفاوت است در موازات همت بیرونی هاست و مهمتر آنکه با زرنگی و خاک پاشی بچشم مردم خود را مبرا دانستن و بالا کشیدن خود که ببینید ما هم به مشکلات که این دولت ببار آورده با شما همراه هستیم مطلب پیگیری هر چه سریعتر قضائی مفسدان بهمین دلایل لازم است دستگاه محترم قضائیه لطفا پیگیر این خواست مهم عمومی مردم باشند
  • ایرانی اصیل IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    مرگ بر هر چه اصلاح طلب ، کارگزاران، و همه شاخه و برگ فاسدین این گروه ها که اصلا شک نکنید و نداشته باشید که مزدوران داخلی شیطان بزرگ، صهیونیست جهانی و وهابیت و یهودیت هستند منجمله همین مر تیکه مرعشی...خدایا اینها که جز خیانت در این مملکت جیزی دبگر ندارند حتما به عذاب الهی دنیای گرفتار و مرگشان به بدترین وضع نصیب شان بگردان.امین
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 0
    مردم برای هیچ کدام ازطرفین دعوا محلی ازاعراب ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس