سه چراغ قرمز برای کمبود اکسیژن و افزایش اوتی‌ها

ارتفاع زیاد شهر بوگوتا، محل برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری از سطح دریا موجب شده بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به خاطر کمبود اکسیژن، لیفت‌های ناموفق بیشتری داشته باشند.

به گزارش مشرق، بوگوتا پنجمین شهر مرتفع جهان است که در ارتفاع بیش از ۲۶۰۰ متر قرار دارد.

در طول چهار روزی که از شروع مسابقات گذشته، تعداد خانه های قرمز اسکوربورد مسابقات که نشان دهنده لیفت ناموفق است، از تعداد مهارهای موفق بیشتر است از جمله در رقابت های شش گروه A، برای ۵۰/۷ درصد از لیفت ها، چراغ قرمز داده شده درحالیکه درصد مهارهای ناموفق برای همین شش گروه در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ که آن هم مقدماتی کسب سهمیه المپیک بود، کمتر از ۳۹ درصد گزارش شده است.

مشکل تنفس و کمبود اکسیژن توسط شماری از وزنه برداران حاضر در مسابقات گزارش شده است. ویلیام پنیا رییس فدراسیون وزنه برداری کلمبیا در مورد این که آیا این وضعیت باعث برتری وزنه برداران کلمبیایی نیست، اظهارداشت: فکر نمی کنم به خاطر این که بسیاری از وزنه برداران ما در شهر بارانکیلا که هم سطح دریاست، زندگی و تمرین می‌کنند.

اما دکتر مایک ایرانی، سرپرست سابق فدراسیون جهانی و پزشک مسابقات در ادوار مختلف، تاثیر ارتفاع بر تنفس ورزشکاران را قطعی می داند. به گفته وی این مشکل هنگامی که وزنه بردار کمربندش را سفت می کند، بیشتر می شود.

ایرانی اظهارداشت: اگر اکسیژن کافی به مغز نرسد، ورزشکار عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

وی در یک مورد به یکی از سرمربیان توصیه کرد وزنه بردارش را برای حرکت سوم نفرستد ولی مورد قبول واقع نشد و هیچ قانونی هم برای این شرایط وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس