کد خبر 1443258
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
سوبارو

کراس‌ ترک جدید، یکی از معدود تولیدات سوبارو با دو نسخه‌ی تک و دو دیفرانسیل خواهد بود. آستانه قیمت این خودروی هیبریدی، ۲۰ هزار دلار است.

به گزارش مشرق، اگرچه اکثر محصولات این خودروساز ژاپنی دارای چنینی سیستمی است اما استثنای مشهور آن به خودروی اسپرت BRZ مربوط می‌شود. البته این خودرو تنها سوباروی تک دیفرانسیل بازار نیست چراکه در ژاپن خودروهای kei با طراحی دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. جدای از آن، کراس اوور رکس که چند ماه پیش معرفی شد هم نیروی تولیدی را به اکسل جلو می‌فرستد و کراس ترِک ۲۰۲۳ نیز وضعیت مشابهی دارد. سوبارو کراس ترِک ۲۰۲۳ که قبلاً در برخی بازارها با نام XV شناخته می‌شد در نسخه پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. این خودرو از ماه جاری در بازار ژاپن عرضه شده و با تریم های تورینگ و لیمیتد و همچنین طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس خریداران است.

رونمایی از خودروی جدید سوبارو +عکس

در قلب سومین نسل این کراس اوور، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متر قرار دارد. یک موتور برقی نیز ۱۳ اسب بخار و ۶۵ نیوتون متر تولید می‌کند. سوبارو فعلاً اشاره‌ای به مشخصات عملکردی خودرو نداشته اما قطعاً یک راننده‌ی عادی مشکلی با این قدرت و گشتاور نخواهد داشت. صرف‌نظر از محلی که نیروی تولیدی پیشرانه فرستاده می‌شود، کراس ترِک ۲۰۲۳ ارتفاع ۲۰۰ میلی‌متری از سطح زمین دارد. وزن این خودرو نیز بسته به تریم و قوای محرکه بین ۱۵۴۰ تا ۱۶۲۰ کیلوگرم متغیر است. فعلاً پیشرانه دیگری برای این خودرو موجود نیست اما اگر نسخه آمریکایی آن فقط با پیشرانه بنزینی عرضه شود متعجب نخواهیم شد.

رونمایی از خودروی جدید سوبارو +عکس

سوبارو مشابه سایر خودروسازان ژاپنی طیف وسیعی از وسایل جانبی را برای کراس ترِک ۲۰۲۳ ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعاتی با برند STI همچون رینگ‌ها، خروجی‌های اگزوز دوبل مرکزی، اسپویلر سقف و دکمه استارت/استاپ قرمزرنگ اشاره کرد. قیمت سوبارو کراس ترِک ۲۰۲۳ در ژاپن از حدود ۲۰ هزار دلار برای مدل تورینگ دیفرانسیل جلو شروع شده و به حدود ۲۵ هزار دلار برای مدل لیمیتد چهار چرخ محرک می‌رسد. قیمت این خودرو شامل ۱۰ درصد مالیات مصرف‌کننده نیز هست. مدل‌های دیفرانسیل جلو حدود ۱۶۰۰ دلار ارزان‌تر هستند و مصرف سوخت کمتری نیز دارند.

رونمایی از خودروی جدید سوبارو +عکس

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 1
    مشرق: تبلیغ برای ترک ها نکن ، برای ما خواب دیدند. رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه موسوم به «مشت برادر»
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      1 0
      سوبارو تولید ژاپن هست و ربطی به کشور ترکیه نداره. ترکیه دوچرخه هم نمیتونه بسازه
  • موریس IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    میخوام ببینم ژاپنی ها وقتی ایران خودرو و سایپا از خودروهاشون رونمایی میکنند چه عکس العملی از خودشون نشون میدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس