کد خبر 1442985
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
اتحادیه اروپا خرید نفت از روسیه را تحریم کرد

امروز و از ساعاتی پیش، اتحادیه اروپا خرید نفت از روسیه را تحریم کرد.

به گزارش مشرق، از ساعاتی پیش اتحادیه اروپا رسماً واردات نفت از روسیه را تحریم کرد.

در عین حال این اتحادیه و متحدانش سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای صادرات نفت روسیه را هم اعمال کرده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئن برای تحریم نفت روسیه از امروز توافق کرده بود.

البته بلغارستان از اجرای تحریم نفتی روسیه معاف شده است. از سوی دیگر انتقال نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا به مجارستان اسلواکی و جمهوری چک نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه نفتکش‌های حامل نفت این کشور حتی برای انتقال آن به کشورهای ثالث امکان دریافت خدمات بیمه ای نخواهند داشت.

موضوع توافق اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه هم که هفته گذشته بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گروه ۷ و استرالیا حاصل شد هم از امروز اجرایی می شود.

بر اساس این طرح خرید نفت روسیه با قیمت بیش از ۶۰ دلار مشمول ممنوعیت ارائه خدمات کارگزاری، کشتیرانی و بیمه‌ای می شود و خریداران فقط در صورتی می توانند این خدمات را دریافت کنند که کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه پول داده باشند.

روسیه اعلام کرد نه تنها این سقف قیمتی را نمی پذیرد بلکه به کشورهایی هم که به این طرح پیوسته‌اند نفت نخواهد فروخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    یعنی ابتدال بالاتر از این نمی شود که افتضاحیه (اتحادیه)اروپا به بار می آورد، طرف مردمانش از بی سوختی حمله برده اند پارک ها و علاوه بر ریشه کن کردن درختان ، چوب های نیمکت های پارک را هم به غارت می برند آن وقت حاکمان شیرین عقل اروپا آروغ کبابی زده و با تفرعن برای محصول یک کشور هم قیمت تعیین می کنند و هم تهدید می کنند که از خدمات بیمه‌ای در حمل و نقل بی بهره خواهد بود!گفت گربه دستش به گوشت نمی رسید «ارد»داد که پیف پیف چه بویی می دهد! روسیه جریان گازش را به خراب شده اروپا مسدود کرده آنوقت اروپا اعلام می کند روسیه را تحریم کرده!
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    امریکا قصد دارد برای بدست اوردن اوکراین حتی البانیایی ها را قربانی کند و حمله صربستان قطعی است ایران باید برای حمله به ناتو موشک های دوش پرتاب و پهباد و موشک های بالستیک ضد رادار وضد کشتی که در کشتن مردم عادی نقش ندارد ولی می تواند به ناتو ضربه بزند به صربستان بدهد نباید ایران تهدید ناتو علیه صربستان را دست کم بگیرد
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    پوتین باید از میان مردم دونباس و شرق اوکراین برای مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیزم بی الملل بسیج تشکیل دهد و باید سپاه کمک کند بمانند ونزوئلا و سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس