کد خبر 1442202
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

قطعا برای شما هم پیش آمده که برای خرید بلیط هواپیما، بین انتخاب خطوط هواپیمایی، مردد باشید.

چیزی که در انتخاب یک ایرلاین اهمیت دارد؛ استفاده از هواپیماهای مدرن، خدمه پرواز حرفه‌ای وعدم تاخیر در پرواز هاست.

وب سایت هتل متل یکی از وب سایت هایی است که می توانید با مراجعه به آن بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 بهترین ایرلاین های داخلی کدامند؟

معرفی بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

برا ی آشنایی با بهترین ایرلاین های داخلی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • شرکت هواپیمایی ایران ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر در سال 1341 تاسیس شد. ایران ایر از 51 فروند هواپیما ی استاندارد در پروازهای خود استفاده می‌کند .

مهم‌ترین مزیت این ایرلاین، مستقیم بودن پروازهای آن است .از مزایای دیگر این شرکت هواپیمایی، ارائه خدمات درجه یک سروغذا به مسافران، فاصله مناسب میان صندلی‌ها، مهمانداران مجرب، قیمت مناسب بلیط و امنیت بالای سفر است.

مقاصد داخلی

آبادان، اهواز، اردبیل، بندرعباس، بیرجند، بندر لنگه، بوشهر، چابهار، گرگان، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، کیش، لار، مشهد، قشم، رشت، ساری، شیراز، تبریز، ارومیه، یزد، زاهدان .

مقاصد خارجی

استانبول، استکهلم، آمستردام، آنکارا، پاریس، رم، فرانکفورت، کلن، کوتنبرگ، لندن، مسکو، میلان، وین، هامبورگ، بیروت، بمبئی، پکن، تاشکند، دوبی، دمشق، دوحه، کراچی، کوالالامپور، کویت و نجف .

  • شرکت هواپیمایی ماهان

 بهترین ایرلاین های داخلی کدامند؟

شرکت هواپیمایی ماهان، بهترین هواپیمایی ایران در حال حاضر، در سال 1371 به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران شروع به کار کرد .نظم و امنیت پروازهای ماهان و همین طور سرویس‌های مناسبی که به مسافران می دهد، باعث شده که این ایرلاین داخلی به شهرت بسیار خوبی دست یابد.

ویژگی منحصر به فرد این ایرلاین وجود تاخیر کمتر در پروازها ست.

البته این به معنای صفر بودن تاخیر در پروازهای ایرلاین ماهان نیست؛ اما در مقایسه با سایر هواپیمایی‌ها، می‌توان شرکت هواپیمایی ماهان را از این نظر، در تراز بالاتری قرار داد.

دیگر امتیاز شرکت هواپیمایی ماهان، خرید هواپیماهای جدید است که باعث شده ، مسافران تمایل بیشتری به خرید بلیط این هواپیمایی داشته باشند.

گفتنی است در بخش پروازهای تجاری شرکت هواپیمایی ماهان بهترین خطوط هوایی را در بین ایرلاین‌های ایران دارد و در سال ۲۰۰۷ این شرکت گواهینامه بهترین پروازهای بیزنس را در خاورمیانه به خود اختصاص داد.

مقاصد داخلی

تبریز، تهران، شهرکرد، یاسوج، ساری، خرم آباد، خارک، گچساران، سیرجان، عسلویه، جیرفت، ایرانشهر، بم، رفسنجان، زابل، بیرجن، طبس، ایلام، سبزوار، کرمانشاه، اهواز، زاهدان، کرمان، بندرعباس، جزیره قشم، جزیره کیش، شیراز، اصفهان، مشهد

مقاصد خارجی

بارسلون، مونیخ، پاریس، باکو، پکن، لاهور، بغداد، دمشق، ایروان، میلان، مسکو، کویت، کابل، نجف، بیروت، گوانگجو، کوالالامپور، دهلی، اربیل، آنکارا، شانگهای، استانبول، بانکوک، دوسلدورف، دبی

اطلاع رسانی به موقع به مسافران و استرداد بلیط به آسانی از دیگر مزیت های این ایر لاین محسوب می شود.

از مزایای دیگر آن فضای مناسب میان صندلی‌ها در کابین‌ هواپیما، امکان پخش فیلم‌ و موسیقی به انتخاب مسافر در پروازهای طولانی، دریافت آنلاین کارت پرواز در پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه امام خمینی، امکان سفارش غذای موردعلاقه دست‌کم ۷۲ ساعت قبل از پروازهای خارجی و همچنین مهمانداران و کادر پرواز مجرب است.

  • شرکت هواپیمایی آتا

شرکت هواپیمایی آتا در سال 1387 تاسیس شده و توانست ظرف سال‌های بعدی، اعتبار لازم را به لحاظ خدمات و امنیت پرواز به دست بیاورد. جالب است بدانید که این ایرلاین ، تا کنون کمترین میزان صدمات و حوادث هوایی را داشته و از این حیث به عنوان امن‌ترین شرکت هواپیمایی داخلی در کشور شناخته شده است.

شرکت هواپیمایی آتا در سال ۱۳۹۱ توانست به‌عنوان پنجمین شرکت هواپیمایی در ایران به ‌لحاظ جابه‌جایی مسافر انتخاب شود و در سال ۱۳۹۲ به جایگاه چهارم این رتبه‌بندی صعود کند.

ناوگان شرکت هواپیمایی آتا دارای ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری است.

مقاصد داخلی

اهواز، اردبیل، بندر عباس ، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، جزیره کیش ، ارومیه ، بندر ماهشهر.

مقاصد خارجی

بغداد، نجف، استانبول، کویت؛ ریاض، تفلیس و باتومی.

  • شرکت هواپیمایی کیش ایر

 بهترین ایرلاین های داخلی کدامند؟

شرکت هواپیمایی کیش ایر در سال 1370 شروع به فعالیت کرد. تمرکز این ایرلاین بر پروازهای بین جزیره کیش و سایر شهرهای کشور قرار داشت. گفتنی است شرکت هواپیمایی کیش ایرموفق شد تا گواهینامه آیوسا را به دست آورده و در عضویت یاتا قرار بگیرد.

این شرکت در مقایسه با دیگر رقبای خود، در سایز کوچک‌تری فعالیت کرده و ابتدا دو فرود هواپیمای اجاره‌ای توپولوف را به اختیار گرفته بود. اما پس از اعلام ممنوعیت استفاده از هواپیماهای توپولف، هواپیماهای دیگری را به ناوگان خوداضافه کرد و در حال حاضر یازده فروند هواپیما بوئینگ ، ایرباس و فوکر دارد.

مقاصد داخلی

تهران، کیش، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، بندرعباس، کرمانشاه، ساری، شاهرود، کرمان، گرگان، تبریز، یزد، عسلویه، رشت.

مقاصد خارجی

دبی، نجف، تفلیس، مسقط.

از مزایای شرکت هواپیمایی کیش ایر داشتن بلیط چارتر، قیمت مناسب پروازها، کیفیت بالا ی سرویس غذا و کترینگ متناسب با استانداردهای روز دنیا است.

  • شرکت هواپیمایی قشم ایر

شرکت قشم ایر در سال 1372 شروع به کار کرد . در سال‌های اول، فعالیت هواپیمایی قشم ایر تنها با یک فروند هواپیما بود؛ اما در سال 1379 توانست ناوگان هوایی خود را به 7 هواپیما ارتقا دهد. در سال 1393، شرکت هواپیمایی قشم ایر، به وزارت نفت واگذار گردید.

این شرکت در ناوگان خود ۲۱ فروند هواپیمای دوربرد و برد متوسط دارد.

مقاصد داخلی

تهران، ماهشهر، کرمان، بیرجند، بندرعباس، ارومیه، اهواز، اصفهان، آبادان، خوی، تبریز، بوشهر، بندر چابهار، شیراز، قشم، رشت، کیش، کرمانشاه، مشهد، یزد، سنندج، بیرجند، گرگان، جاسک، عسلویه، زاهدان، لار.

مقاصد خارجی

دبی، بغداد، ازمیر، استانبول، نجف، دنیزلی، ایروان، بروکسل، هامبورگ، جده، باتومی، تفلیس، باکو، قونیه، وارنا، سن پترزبورگ، بلگراد.

  • شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی پارس ایر، ایر تاکسی، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. این شرکت از سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشور واگذار گردید و جزء ۵ شرکت هواپیمایی ایرانی است که عضویاتا و دارای گواهینامه ی آیوساست.

روند صعودی تعداد مسافران، توسعه شبکه پروازی، آموزش نیروهای خبره، تجهیز و ساخت آشیانه‌ها و کارگاه‌های مهندسی تعمیرا نیز از جمله افتخارات این شرکت است این شرکت در حال حاضر 33 فروند هواپیما در اختیار دارد.

مقاصد داخلی

مشهد، تهران، شیراز، اهواز، رشت، زاهدان، ارومیه، گرگان، نوشهر، اردبیل، آبادن، بندرعباس، جزیره کیش، ایلام، چابهار، اصفهان .

مقاصد خارجی

استانبول، کویت، دبی، مسقط، ایروان، دوشنبه .

  • شرکت هواپیمایی زاگرس

 بهترین ایرلاین های داخلی کدامند؟

هواپیمایی زاگرس در سال 1384 به ایرلاین‌های ایرانی اضافه شده وبه مرور هواپیما های بیشتری به ناوگان هوایی خود اضافه کرد. اکنون این ایرلاین دارای 19 فروند هواپیما است.

مقاصد داخلی

تهران، جزیره کیش، مشهد، شیراز، یزد، اصفهان، آبادان، بوشهر، جزیره قشم، کرمانشاه، کرمان، شهرکرد، رشت.

مقاصد خارجی

دمشق، کویت، تفلیس، بغداد، اسپارتا، ازمیر، استانبول، نجف.

  • شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج در سال 1389 تاسیس شد و توانست رکورد طولانی‌ترین پرواز موفق بدون وقفه و سوختگیری را به نام خود ثبت کند. این پرواز برای 17 ساعت به طول انجامید. ایرلاین معراج به لحاظ نظم در پرواز و نبود تاخیر آمار خوبی از خود برجای گذاشته است.

مقاصد داخلی

تهران، تبریز، کرمانشاه، کیش، مشهد، شیراز، جزیره قشم، چابهار، عسلویه.

مقاصد خارجی

ازمیر، استانبول، نجف، اسپارتا.

از افتخارات ایرلاین معراج می‌توان به کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی برای اولین بار در ایران اشاره کرد. علاوه بر آن در بخش سرویس غذایی نیز توانسته است رضایت مسافران را جلب کند.

در این مقاله با بهترین ایرلاین های داخلی آشنا شدیم. برای خرید بلیط هواپیما و داشتن سفر ارزان می توانید به وب سایت هتل متل مراجعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس