کد خبر 1441926
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
معامله‌گران طلا محتاط باشند!

در حالی که شاخص دلار آمریکا در سطوحی حدود ۱۰۶.۶۰ در حالت تثبیت قرار گرفته، طلا مسیر خود را به سمت بالای سطح ۱۷۵۰ دلار در پیش می‌گیرد.

به گزارش مشرق، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی تحلیلی، با نگاهی به رویدادهای روزهای اخیر پیرامون فلزات گرانبها اینگونه نوشت: قیمت طلا (XAU/USD) پس از بهبود معنی‌دار نزدیک به ۱۷۴۸ دلار در جلسه توکیو، قصد دارد با یک حرکت نوسانی، به بالای ۱۷۵۰ دلار تغییر جهت دهد.

جالب اینجاست که این فلز گرانبها قبل از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به دلیل نوسانات شاخص دلار آمریکا (DXY) علاقه‌ی خرید را احساس کرد. گفتنی است این بار، سخنرانی رئیس فدرال رزرو تأثیر قابل توجهی دارد، زیرا سرمایه‌گذاران نشانه‌هایی در مورد کاهش شتاب تشدید نرخ بهره دریافت می‌کنند.

شاخص دلار آمریکا پس از یک حرکت نزولی، سطوحی را در حدود ۱۰۶.۶۰ انتخاب کرده است و انتظار می‌رود که همچنان در حالت تثبیت باقی بماند، زیرا جلسه چهارشنبه نیویورک، جدا از سخنرانی فدرال‌رزرو پاول، کاتالیزورهای اقتصادی مهمی را منعکس خواهد کرد. در کنار آن، معاملات آتی S&P۵۰۰ برخی از زیان‌های ثبت‌شده در معاملات اولیه‌ی آسیا را جبران کرده است و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز همچنان بالای ۳.۷۴ درصد قرار دارد.

از چشم‌انداز داده‌های کلیدی، کاتالیزور اصلی که تأثیر قابل توجهی بر قیمت طلا خواهد داشت، داده‌های استخدامی پردازش خودکار ایالات متحده (ADP) است. بر اساس برآوردهای اولیه، اقتصاد ایالات متحده در مقابل ۲۳۹ هزار شغل در ماه اکتبر، ۲۰۰ هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد کرده است.

ناگفته نماند که داده‌های نیروی کار همواره با عواقب افزایش نرخ‌های بهره مواجه هستند که به دلیل افزایش انتظارات برای کاهش رشد اقتصادی در آینده، شرکت‌ها را مجبور به توقف فرآیند استخدام کرده است.

تحلیل تکنیکال طلا

بررسی نمودار ساعتی حاکی از آن است که قیمت طلا در آستانه‌ی انتشار گزارش‌های کلیدی اقتصادی و سخنرانی فدرال رزرو، در محدوده‌ی ۱۷۴۰ تا ۱۷۶۰ دلار عملکردی جانبی را از خود نشان می‌دهد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) در ۱۷۵۱.۰۰ دلار با دارایی همپوشانی دارد که نشان‌دهنده‌ی ادغام پیش‌رو است.

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (۱۴-RSI) به طور مداوم در محدوده‌ی ۴۰.۰۰ الی ۶۰.۰۰ در نوسان است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران قبل از وقوع رویدادهای کلیدی، محتاطانه در حاشیه قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس