کد خبر 1441906
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تکنولوژی که به رونالدو و آلمان ضربه زد

نشریه فرانسوی از جزئیات تکنولوژی فیفا در دو صحنه جنجالی جام جهانی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی ژاپن شب گذشته در یک بازی جنجالی و بحث برانگیز موفق شد اسپانیا را در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

نکته بحث برانگیز در این بازی گل جنجالی سامورایی‌ها به ماتادورها بود که باعث حذف شدن آلمان از جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

در دقیقه ۵۳ بازی میتامو بازیکن ژاپن توپ را از آخرین نقطه عرضی زمین به دهانه دروازه فرستاد تا تاناکا دروازه خالی اسپانیا را باز کند.

فیفا امروز با انتشار تصاویری عمودی از بالای توپ اعلام کرد که دوربین های چشم عقاب نشان می دهند گل ژاپن درست است و توپ در داخل زمین بوده است.

نشریه «اکیپ» فرانسه از تکنولوژی که فیفا برای پایان دادن این جنجال بزرگ که به حذف آلمان از جام جهانی منجر شد، پرده برداشت.

این رسانه فرانسوی نوشت: فیفا برای دومین بار در جام جهانی از تکنولوژی حسگر «۵۰۰HZ IMU» در داخل توپ جام جهانی استفاده کرده تا بتواند به صحنه جنجالی دیدار با ژاپن پاسخ دهد.

پیش از این فیفا بعد از شکایت فدراسیون پرتغال مبنی بر اینکه گل این تیم توسط رونالدو به ثمر رسیده ولی به نام فرناندز ثبت شده پاسخ فدراسیون پرتغال را با این حسگر داد.

با استفاده از این تکنولوژی مشخص شد سر رونالدو به توپ برخوردی نداشته و گل به درستی به نام فرناندز ثبت شده است.

این بار هم فیفا دست به دامن این حسگر داخل توپ جام جهانی شد که مشخص شد توپ چند میلی متر در داخل زمین بوده و گل سامورایی ها به اسپانیا درست بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس