رئیسی

رئیس جمهور در دیدار جمعی از علما و روحانیون کردستان اظهار داشت: علما وظیفه دارند بزرگترین مصداق اعمال ظلم و اشاعه جهل یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی را معرفی کنند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان کردستان، در دیدار با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان، حضور در جمع و گفتگو با افرادی که از یک سو با مردم ارتباط بلاواسطه دارند و از سوی دیگر مورد وثوق و اعتماد مردم هستند، برای خود مغتنم دانست و گفت: دولت مردمی همه تلاش خود را برای رفع عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات به کار گرفته است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب به دلیل اهداف بلندی که برای خود تعریف کرده، مورد خشم و غضب دشمنان قرار داشته است، افزود: دشمن برای متوقف کردن ملت ایران توطئه‌های زیادی علیه این ملت طراحی و اجرا کرد که جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریکات تجزیه‌طلبانه از جمله در کردستان از جمله آنها بودند، اما مردم آگاه و بصیر کرد دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور با اشاره به شهدا و جانبازان پرشمار استان کردستان و نیز از خودگذشتگی پیشمرگه‌های کرد در برابر تجزیه‌طلبان، قوم کرد را از اقوام نامدار و اصیل معرفی کرد که روح آنان با آموزه‌های اسلام عجین شده و می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ایران کشور هدفمندی است و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند، افزود: دشمن پس از آنکه از جنگ و توطئه‌های تجزیه‌طلبانه نتیجه نگرفت، تحریم‌های گسترده‌ای علیه ملت ایران وضع کرد تا این مردم را متوقف کند، اما در نهایت ناچار به اعتراف رسمی شد که در اعمال این تحریم‌ها در قالب سیاست فشار حداکثری شکست خورده و لذا از فشار و تحریم، به فتنه و اغتشاش روی آورده است.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه تاکید کرد: ما دشمن انقلاب اسلامی را کسانی نمی‌دانیم که در رخدادهای اخیر تحت تاثیر هیجانات و احساسات به خیابان آمدند و از سر غفلت حرفی هم زدند، دشمن واقعی جمهوری اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. البته واکنش نظام جمهوری اسلامی به کسانی که در این مدت مرتکب قتل و ایجاد ناامنی شدند قاطعانه و سخت است.

رئیس جمهور با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: دولت مردمی همه تمرکز خود را بر حل مشکلات قرار داده است و در عین حال باید توجه داشته باشیم که در برابر تلاش دشمن برای بزرگنمایی مشکلات و مشوه جلوه دادن اوضاع نباید از جهاد تبیین غافل شویم، چرا که دشمن به دنبال فریب جوانان ماست.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای دولت در مهار روند افزایشی تورم و کاهشی شدن نرخ آن با وجود اثرات ناشی از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: دولت کار خود را با تورم حدود ۶۰ درصدی آغاز کرد اما نرخ تورم در اسفند سال ۱۴۰۰ به ۳۵ درصد کاهش یافت. پس از اجرای قانون مردمی کردن یارانه‌ها و متاثر از برخی تحولات جهانی و از جمله افزایش جهانی نرخ تورم، تورم در ایران نیز مجددا افزایش یافت که این روند افزایشی نیز در حال حاضر کنترل شده است.

رئیس جمهور همچنین به رسیدن نرخ رشد اقتصادی از ۴ دهم درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۵ درصد در اسفند همان سال اشاره کرد و گفت: امسال نیز نرخ رشد اقتصادی حدود ۴ تا ۵ درصد خواهد بود. دغدغه اصلی دولت کاهش نرخ تورم و قیمت‌ها است و همزمان افزایش نرخ رشد را نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند از علما میثاق گرفته است که با جهل و ظلم مبارزه کنند، اظهار داشت: علما وظیفه دارند که با روشنگری در برابر ظلم و جهل مبارزه کنند و بزرگترین مصداق و منشا اعمال ظلم و اشاعه جهل نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

دکتر رئیسی تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای اجرای عدالت بر پایه سند آمایش سرزمینی به کار گرفته تا زمینه‌های سواستفاده دشمن را هر چه بیشتر از بین ببرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس