کد خبر 1441660
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
ادامه حملات ارتش ترکیه علیه تروریست‌های «پ‌ک‌ک»

ارتش ترکیه امروز پنج‌شنبه حملات توپخانه‌ای خود به منطقه «ابو راسین» در حومه شمال غربی حسکه را از سر گرفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری سانا امروز اعلام کرد که ارتش ترکیه بار دیگر روستاهای منطقه ابو راسین در شمال غربی حسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

منابع محلی در شهرک ابوراسین به خبرنگار سانا گفتند: نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آنها مستقر در روستاهای عنیق الهوی و الداودیه، محله‌های شهرک ابوراسین و روستاهای الربیعات، النویحات، حرمله، داد عبدال و الدرداره در اطراف این شهرک را با توپخانه هدف قرار دادند.

منابع محلی در این باره گفتند که تجاوزات ترکیه به شهرک ابو راسین طی ساعات گذشته خسارات زیادی به منازل و اموال شهروندان وارد کرده است.

طبق گفته این منابع، حملات ترکیه ساکنان مناطق مذکور را ناگزیر به ترک خانه‌هایشان کرده است.

ارتش ترکیه چند روز پیش هم روستاهای «تل الورد»، «الربیعات»، «خربه الشعیر» و «العبوش» در حومه شهرک ابو راسین واقع در شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده بودند.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

همزمان با جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی بر احتمال انجام حملات زمینی به سوریه، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که امروز اردوغان به همراه شورای امنیت ملی این کشور انجام چنین عملیاتی را بررسی می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس