کد خبر 1441459
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
روسیه: منطقه «آندرفکا» در دونتسک آزاد شد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از از آزاد سازی کامل منطقه «آندرفکا» در دونتسک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای کوتاه از آزاد سازی کامل منطقه «آندرفکا» (Andreevka) در دونتسک خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: منطقه «آندرفکا» به صورت کامل آزاد شده است. عملیات تهاجمی موفقیت آمیز برای آزادسازی شهرک «وُدیانویه» در دونتسک ادامه دارد.

در این ارتباط، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چندی پیش با جهنمی خواندن تبادل آتش در منطقه شرقی دونتسک، مدعی شد: روس‌ ها در همه مناطق یک هدف دارند؛ تحقیر مردم تا سرحد امکان، ولی ما همه‌چیز را به حالت قبل برمی‌گردانیم، اطمینان داشته باشید. آنها قبل از خروج از خرسون، تمام زیرساخت‌ های حیاتی (ارتباطات، آب، گرمایش و برق) را ویران کردند.

وی اضافه کرد: آنجا فقط جهنم است و هر روز جنگی شدید جریان دارد. اما واحدهای ما شجاعانه در حال دفاع بوده و زیر فشار وحشتناک مهاجمان، مقاومت کرده و از خطوط دفاعی ما صیانت می‌کنند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چندی پیش با صدور فرمانی به ارتش روسیه دستور داد تا از خرسون و کرانه راست این منطقه عقب نشینی کند.

روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد. خرسون نخستین شهر مرکزی و بزرگی است که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، کنترل آن از دست ارتش روسیه خارج شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس