چین به آمریکا هشدار داد تا در روابط پکن- دهلی نو دخالت نکند

در گزارش ارسالی پنتاگون به کنگره آمریکا آمده است: چین به واشنگتن هشدار داده است تا در روابط میان پکن- دهلی‌نو دخالت نکند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی اِن دی تی وی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرد که پکن به واشنگتن هشدار داده است تا تلاش نکند به بهانه درگیری های مرزی میان چین و هند در سال ۲۰۲۰، در روابط میان این دو کشور دخالت کند.

در گزارش ارسالی پنتاگون به کنگره آمریکا آمده است: در جریان این درگیری ها، مقامات چینی تلاش کردند تا شدت بحران را کم جلوه داده، بر تمایل پکن بر حفظ ثبات مرزی تاکید کنند و مانع از آسیب رساندن این درگیری ها به دیگر حوزه های روابط فیمابین با هند شوند.

این سند در ادامه می افزاید: چین سعی دارد از اینکه تنش های مرزی باعث نزدیک تر شدن هند به آمریکا شود، جلوگیری کند. مقامات چینی نیز به همتایان آمریکایی خود هشدار داده اند که در روابط چین با هند دخالت نکنند.

روابط پکن- دهلی نو در ژوئن سال ۲۰۲۰، بعد از درگیری میان نیروهای طرفین در منطقه مرزی لاداخ واقع در کوه‌ های هیمالیا، دستخوش تنش شد.

در این درگیری‌ ها، ۲۰ نظامی هند و ۴ نظامی چین کشته شدند.

اگرچه احتمال سفر وانگ یی وزیر خارجه چین به هند مطرح بود، اما تا پیش از فرود آمدن هواپیمای حامل وی در فرودگاه دهلی نو در فروردین ماه سال جاری، هیچ یک از دو کشور این خبر را رسماً تائید نکردند.

وانگ ئی وزیر خارجه چین فروردین ماه به هند رفت. این نخستین سفر یک مقام بلند پایه چین به هند از سال ۲۰۲۰ و آغاز بحران مرزی میان دو کشور تلقی می‌ شد.

دیدار با همتای هندی و همچنین مشاور امنیت ملی هند، از اصلی ترین برنامه‌ های وانگ ئی در این سفر تلقی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس