زنگ خطر ارتش ارمنستان برای «پهپادهای بیرقدار جمهوری آذربایجان»

منابع آگاه از احتمال خریدهای نظامی قابل توجه ارمنستان از هند از جمله پهپادهای رزمی خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان و متحد نزدیکش ترکیه ادامه دارد، یک هیات دفاعی ارمنستان به تازگی برای بررسی امکان خرید پهپادهای جنگی و سایر تسلیحات ساخت هند به «دهلی نو» سفر کرد.

این هیات ارمنستانی اخیرا  در بازدید از هند و دیدار با مقامات هندی پهپاد را به‌طور برجسته در فهرست خود قرار دارند.

رسانه‌های هندی به جزئیات دیگری از این مذاکرات ارائه و اینکه  آیا توافقی بین دو طرف حاصل شده است یا خیر، خودداری کردند.

وزارت دفاع ارمنستان نیز از اظهار نظر درباره سفر گزارش شده نمایندگان این کشور به هند برای خرید تجهیزات نظامی  ازهند خودداری کرد.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه  ارمنستان که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، همکاری های دفاعی و نظامی-فنی» را از جمله زمینه‌های امیدوار  ر همکاری بیین ایروان و دهلی نو برشمرد.

پهپادهای ساخت ترکیه از جمله «بیرقدار» که به جمهوری آذربایجان ارسال شدند نقش مهمی در پیروزی باکو بر ارمنستان در جنگ ۲۰۲۰ در قره باغ و اطراف آن ایفا کردند.

ارمنستان حدود شش ماه قبل از جنگ ۲۰۲۰ قره باغ قراردادی ۴۰ میلیون دلاری با هند برای خرید سامانه‌های  راداری مکان یابی امضا کرد. برخی آگاهان به رویدادهای منطقه نزدیک شدن ارمنستان به هند را در تقابل با گرمی روابط پاکستان با جمهوری آذربایجان می‌نگرند.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان ،نخست وزیر ارمنستان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری‌ دارند و  طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    22 43
    حقشه یه دور دیگه از ازربایجان کتک بخوره
    • ساسان IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      34 17
      آذربایجان بنویس تا کتک نخوری
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      15 9
      // آذر= آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محتفظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    20 38
    ارمنستان دوباره تنش میخاره
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      11 8
      نشد نتونستید نمیتونید. ختی خود علیف هم نمیخواد
  • حمید IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    18 14
    چرا از ایران نخرید ما که اینهمه بهشون کمک میکنیم
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      5 0
      تحریم آمریکا
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    18 4
    جنس هندی به دردبخور نیست بیا از ایران بخر آزمایش پس داده هست.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    37 9
    جتگ ارمنستان و بادکوبه تا اخر دنیا طول میکشه چون اصلا هدف از تشکیل کشورهای مینیاتوری جنگ های دائمی ی قومی مذهبی است.‌در‌مقابل کشورهای اروپا دورهم متحد میشوند و ناتو اتحادیه اروپا درست میکنند
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    17 6
    آقامحمدخان با ۶۰ هزار سرباز راهی قفقاز شد. ابتدا قره‌باغ را تابع خود کرد و سپس مسیر تفلیس در پیش گرفت. ایراکلی‌خان، پادشاه گرجستان، به تابعیت خود از ایران پایان داده بود و تحت حمایت روسیه قرار گرفته بود. آقامحمدخان به او فرصت داد که از تصمیم خود بازگردد، اما او نپذیرفت. پس به تفلیس لشکر کشید؛ آن را فتح و مردم شهر را قتل‌عام کرد. _____ زنده باد شاهِ ایرانیِ ترک، آقامحمدخان قاجار یک‌ایرانهشری بود ____ یاشاسین ایران د‌
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    21 32
    پهباد های ترکيه بسیار قدرتمند تر از پهباد های هند هستن علاوه بر این آذربايجان از اسرائیل هم پهباد می‌خره و خودش هم چند مدل پهباد می‌سازه. درسته پهباد بسیار مهم هست ولی جنگ اصلی بین نیروهای زمینی هست(باتوجه به کوهستانی بودن منطقه) که اونم نیروی زمینی آذربايجان اصلا قابل مقایسه با نیروی زمینی ارمنستان نیست آذربايجان 27 مین نیروی زمینی قدرتمند رو داره در حالی که ارمنستان در رتبه 50 قرار داره
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      17 9
      ببین خود زلنسکی مصاحبه کرد گفت بیرقدار آشغاله
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    14 20
    ارمنستان هیچ وقت دیگه برای آذربایجان تهدید نخواهدبود..چون آذربایجان از هر جهت .قوی هست.....
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    1 4
    لطفا از ترکیه در زمان اعیاد و جشن ها بیشتر خبر بگذارید مایه‌مسخرگی و شادی دل است این دلقک
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    6 6
    مردم تبریز نشون دادند که ناموس‌ پرست هستند و از مادرشون ایران در ماجرای‌زنگزور دفاع کردند.‌_____ از مادر دفاع میکنیم حتی در برابر پسرعمو ها و هم‌زبانها
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    11 3
    بودجه نظامی آذربایجان از کل بودجه دولت ارمنستان بیشتر است.حالا ارمنستان تا ایروان رو هم از دست نداده بهتره عاقلانه تر عمل کنه.
  • US ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    9 9
    یاشاسین آزربايجان...یاشاسین تورک ملتی یاشاسین.
    • FR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      6 3
      یاشاسین
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      4 2
      یاشاسین ایران، یاشاسین علی ع میلتی
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 1
      علی اف نوکر صهیونیست
  • سیدمرتضی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 6
    ارمنستان کجاش مینیاتوری هست و خود اذربایجان یا همون ماد اتروپاتان سر همین ارمنستان چندین جنگ با روم داشتیم در دوران اول اشکانی که بعدها اشکانیان قوی شدن و بر ارمنستان مسلط شدن ارمنستان قبل از اسلام تا قسمتی از ترکیه هم میرسه، باز ارمنستان و اشتباهاتش تکرار کرد بجای این کار باید با چین همکاری میکرد برای پدافند کوتاه بردش وسلاح ضد تانکش ارزان قیمت و باپشتیبانی مناسب حتی پهپادهای چین از هند بهتر هستند گستردگی و تنوع پهپادهای چین به اندازه امریکاست واقعا و پدافند کوتاه برد خوبی داره اما ندانم کاری ها و شاید نفوذسیاسی روس ها و صهیونیست ها نمیزاره چین وارد این منطقه شه البته به نفع ما هم نیست چین بیات اما مصلحت کشور ارمنستانه، ما هم پدافند کوتاه برد مناسب و گسترده ای نداریم برای فروش البته موشک مجید هست اما حد اقل ارتقاع درگیریش خیلی زیاده بردش هم مناسب نیست کمه البته برای پدافند ما که موشک های دیگه و توپ پوشش میدن اما ارمنسان کاملا با پدافند ما متفاوته و نوع روسی پدافنده ما تعریف خودمون رو داریم، ارمنستان حتی هواپیماهای ارزان قیمت نسل اول جی۱۰رو هم میتونه دسته دوم بخره بخاطر اقتصادش
  • سید محمد IN ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 4
    همی ارمنستان اگر سیستم راکتیشو چند برابر کنه حتی اگر با دقت پایین لااقل دیگه از ناحیه همسایه شرقیش تهدید نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس