آماده باش نیروی هوایی هند؛ پرواز میراژها به پایگاه‌های مهم

منابع رسانه‌ای از آماده‌باش جت‌های نیروی هوایی هند از جمله جنگنده‌های «میگ-29» و «میراژ-2000» برای مقابله با ماموریت جنگنده‌های چینی در منطقه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای هند روز یکشنبه مدعی شدند که جنگنده‌های چینی در حال تحریک نیروهای هند مستقر در شرق «لاداخ» هستند.

وبگاه هندی «لایو مینت» نوشت که  در سه تا چهار هفته گذشته، هواپیماهای چینی به طور منظم  نزدیک خط کنترل پرواز کرده‌اند، که به عنوان تلاشی برای آزمایش سامانه دفاعی هند در منطقه تلقی می‌شود. نیروی هوایی هند نیز جنگنده‌های خود را برای مقابله با تهدید هواپیماهای چینی آماده‌باش نگه داشته است. منابع هندی گفته‌اند که نیروی هوایی هند شرایط را به شیوه‌ای بسیار مسئولانه مدیریت می‌کند و در تلاش است تا از تشدید بیشتر اوضاع جلوگیری کند.

برخی مقام‌های آگاه دولت هند در این باره گفتند که  جنگنده‌های چینی از جمله جت‌های «جی-۱۱» به پرواز خود  نزدیک خط کنترل ادامه می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی هند در پاسخ به این تحریکات با استقرار جنگنده‌های خود مانند «میگ-۲۹» و «میراژ -۲۰۰۰» در تاسیسات مهم نظامی‌ پیشرفته می‌توانند به سرعت با اقدامات چین مقابله کنند.

به گفته این منابع، نیروی هوایی هند با دقت به این فعالیت‌ها واکنش نشان داده و همچنین الگوی پرواز چینی‌ها را در مناطقی که در ارتفاعات پایین و بلند پرواز می‌کنند، زیر نظر داشته است.

تنش بین نظامیان هند و چین چندی قبل  در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه «پانگونگ» شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. در نتیجه مجموعه‌ای از مذاکرات نظامی و دیپلماتیک  دو طرف  روند دور شدن از تنش را تکمیل کردند. هر طرف در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند. (جزئیات بیشتر)

«لانگ شائوهوآ» سخنگوی ارتش  چین به تازگی درباره مذاکرات  چین و هند درباره اختلافات مرزی گفت، پکن تلاش زیادی برای کاهش تنش مرزی انجام داد و خلوص نیت خود را در قبال حفظ روابط ارتش دو کشور نشان داد. این مقام ارتش چین افزود: «با این حال، هند همچنان بر خواسته‌های غیر واقع‌بینانه و نامعقول خود اصرار دارد که موجب شده مذاکرات دشوارتر شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 6
    نوبت به چین هم خواهد رسید.بعد از روسیه
    • سروش IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      نوبت به آمریکا و اروپا هم خواهد رسید!!! خواهید دید قبل از چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس