کد خبر 1441388
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
جیلی

کراس‌اوور هیبریدی جیلی مونجارو بالاخره وارد بازار چین شد.

به گزارش مشرق، این خودرو یک اتومبیل هیبریدی اقتصادی است و به لطف پکیج باتری بزرگ، می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. مشتریان اکنون می‌توانند جیلی مونجارو را با موتور تنفس طبیعی، پیشرانه هیبریدی سنتی یا موتور پلاگین هیبریدی خریداری کنند. دایره انتخاب گسترده به خریداران جیلی مونجارو این امکان را می‌دهد تا با هر سلیقه‌ای، اقدام به خرید این خودرو کنند.


از آن‌جایی که در خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز بر موتور الکتریکی است، پس نیازی به جلوپنجره بزرگ و ورودی هوا وجود ندارد. پس طراحان جیلی سپرهای جدیدی را برای مونجارو پلاگین هیبریدی طراحی کرده‌اند و جلوپنجره خودرو نیز مسدود شده است. پورت شارژر در گلگیر عقب و سایه‌های خاکستری بدنه، از دیگر تمایزات جیلی مونجارو پلاگین هیبریدی نسبت به تیپ‌های دیگر هستند.

جیلی مونجارو کراس اوور زیبای چینی +عکس

جیلی مونجارو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی هیبریدی، در تست تصادف موسسه CNCAP چین نیز شرکت کرد که حاصل آن کسب پنج ستاره ایمنی برای این خودرو بود. کابین نسخه پلاگین هیبریدی نیز طرح و رنگ جدیدی دارد و با تریم دو رنگ مشکی و قهوه‌ای روشن به بازار عرضه می‌شود.

ابعاد جیلی مونجارو عبارتند از: ۴۷۷۰ میلی متر طول، ۱۸۹۵ میلی متر عرض و ۱۶۸۹ میلی متر ارتفاع. همچنین فاصله بین دو محور این کراس اوور در هر سه نسخه ۲۸۴۵ میلیمتر است.

جیلی مونجارو کراس اوور زیبای چینی +عکس

قوای فنی جیلی مونجارو پلاگین هیبریدی از ترکیب موتور الکتریکی و موتور بنزینی درون‌سوز تشکیل شده است. پیشرانه بنزینی از نوع ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژر است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و بازده حرارتی آن ۴۳ درصد است. موتور الکتریکی نیز ۱۴۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و پکیج باتری‌های آن نیز ۴۱.۲ کیلووات ظرفیت دارند. این باتری‌ها توسط CATL و Svolt توسعه یافته‌اند.

حداکثر برد جیلی مونجارو با باتری‌های پر و مطابق چرخه WLTP حدود ۲۰۷ کیلومتر برآورد شده است. البته در صورتی که باک خودرو پر باشد و پیشرانه بنزینی نقش ژنراتور را ایفا کند، برد این خودرو به ۱۲۵۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. در حالتی که راننده وضعیت ذخیره انرژی را فعال کند، این برد بازهم افزایش خواهد یافت و به ۱۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید. در این وضعیت مصرف سوخت ترکیبی جیلی مونجارو پلاگین هیبریدی ۰.۳۹ لیتر در صد کیلومتر است. با این حال مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور در شرایط واقعی به ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید.

جیلی مونجارو کراس اوور زیبای چینی +عکس


جیلی مونجارو پلاگین هیبریدی در قالب دو تیپ به بازار چین عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها بین ۲۳۹.۷ - ۲۵۳.۷ هزار یوان (یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون الی یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان) است. قیمت نسخه هیبریدی نسبت به قیمت دیگر نسخه‌های حدود ۴۰ درصد گران‌تر خواهد بود.

جیلی مونجارو کراس اوور زیبای چینی +عکس

منبع:خودرو بانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس