کد خبر 1441365
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
صندلی خودرو

صندلی چرم از آپشن‌های دوست داشتنی یک خودرو است اما نیازمند مراقبت است و هر چند وقت یک بار باید آن‌ها را تمیز کرد. این کار را خودتان هم می‌توانید انجام دهید.

به گزارش مشرق، صندلی‌های چرم می‌توانند به دلایل مختلفی، از جمله غذا خوردن در خودرو (البته در هنگام توقف و نه در حرکت) کثیف شوند. بی‌توجهی به این کثیفی‌ها می‌تواند گاهی موجب آسیب رسیدن به آن‌ها شود. اما چگونه باید آن‌ها را تمیز کرد؟

صندلی‌های چرم خودرو را می‌توان توسط موارد زیر تمیز کرد:

* جارو برقی

* تمیز کننده چرم

* پارچه‌های نرم و لطیف

* اسپری مو

* آب

* سرکه

جارو برقی تمامی خرده آشغال‌ها و موارد اضافی را از روی صندلی‌ها حذف می‌کند. می‌توانید با حذف کردن لوله طویل جارو برقی، با دقت تمامی نقاط صندلی را جارو برقی بکشید تا حتی الامکان هیچ خرده آشغالی باقی نماند.

همچنین می‌توان از اسپری‌های تمیز کننده کفش چرم برای تمیز کردن و برق انداختن صندلی‌ها استفاده کرد. این مواد را می‌توانید بر روی یک پارچه لطیف بزنید و بر روی صندلی‌های خود بکشید. هنچنین می‌توان از پارچه خیس شده با آب هم برای تمیز کردن صندلی‌ها استفاده کرد، اما باید بلافاصله با یک پارچه خشک، نم صندلی‌ها گرفته شوند تا در طولانی مدت به صندلی‌ها آسیب نرسد.

اگر لکه‌های سفت و سختی بر روی صندلی‌ها وجود دارد که پاک کردن آن‌ها آسان نیست، می‌توانید از اسپری مو استفاده کنید.

سرکه نیز یکی دیگر از موادی است که می‌توان صندلی را با آن تمیز کرد. دو پارچه، یکی از آغشته به سرکه سفید و دیگری نمناک، را بردارید. ابتدا پارچه سرکه‌ای را بر روی صندلی‌ها بکشید و سپس با پارچه خیس سرکه‌ها را تمیز کنید. پس از آن با یک پارچه خشک خیسی صندلی‌ها را بگیرید.

منبع:خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس