وعده مجدد غربی‌ها برای حمایت‌های بیشتر از اوکراین

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست امروز خود در پایتخت رومانی وعده حمایت های بیشتر از اوکراین در جنگ روسیه را داده و در عین حال عضویت سریع این کشور در این ائتلاف غربی را رد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، ناتو می خواهد از استفاده روسیه از زمستان به عنوان سلاحی علیه اوکراین جلوگیری کند.

ناتو به اوکراین وعده حمایت بیشتر در دفاع در برابر روسیه را داده است. در نشستی در بخارست، وزرای خارجه ۳۰ شریک این ائتلاف نظامی غربی بیانیه مشترکی را تصویب کردند.

در این بیانیه آمده است: با تکیه بر حمایت‌هایی که تاکنون ارائه شده است، اکنون به اوکراین کمک خواهیم کرد تا انعطاف‌پذیری خود را تقویت و از مردمش محافظت کند و با کمپین‌های اطلاعات نادرست و دروغ‌های روسیه مقابله کند. این کمک ها همچنین شامل بازسازی زیرساخت‌های انرژی و محافظت از مردم در برابر حملات موشکی است. پشتیبانی تا زمانی که لازم باشد ارائه خواهد شد.

با این حال، با وجود تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو، وزرای این ائتلاف به صراحت اعلام کردند که در حال حاضر هیچ روند شتابی و سریعی برای این منظور وجود نخواهد داشت و در این باره بار دیگر به قطعنامه های نشست سران ناتو در سال ۲۰۰۸ اشاره شد. در آن زمان، کشورهای ناتو پذیرفته بودند که اوکراین و گرجستان را بپذیرند اما هم زمان تصریح کردند که ابتدا باید برنامه هایی را برای نامزدهای ناتو انجام دهند. چنین برنامه هایی هنوز شروع نشده است.

در این بیانیه درباره روسیه آمده است: تهاجم مداوم، صلح، امنیت و رفاه را به خطر می اندازد. مسکو با حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی، میلیون‌ها اوکراینی را از دسترسی به خدمات اولیه انسانی محروم می‌کند. این جنگ همچنین به منابع غذایی جهانی ضربه زده است و آسیب پذیرترین کشورها و جوامع جهان را به خطر می اندازد.

به گفته آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در حال حاضر از جمله این مسئله در دست بررسی است که آیا می توان از فناوری قطار برای تامین برق اوکراین در مواقع اضطراری استفاده کرد یا خیر. این مقام آلمانی در نشست وزرای ناتو در پایتخت رومانی گفت که ما به این فکر می کنیم که چگونه ژنراتورها را از لکوموتیوهای راه آهن خارج کنیم و سپس آنها را با کامیون یا قطار به اوکراین منتقل کنیم. وی تاکید کرد: کشور به ژنراتورهای بزرگ برای جایگزینی نیروگاه های بمباران شده نیاز دارد. علاوه بر پول، هر گونه خلاقیت نیز لازم است.

بائربوک، جنگ روسیه علیه کشور همسایه را به عنوان "گسست تمدن" توصیف کرد و این اصطلاحی است که اغلب برای توصیف هولوکاست استفاده می شود.

این وزیر آلمانی درباره پیشنهاد لهستان برای استقرار سامانه‌های ضد هوایی پاتریوت آلمان در اوکراین ابراز تردید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس