سازمان امنیت فدرال روسیه حمله تروریستی در مسکو را خنثی کرد+ فیلم

سازمان امنیت فدرال روسیه از خنثی سازی یک حمله تروریستی در تاسیسات راه آهن شهر مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز چهارشنبه اعلام کرد که موفق به کشف و خنثی سازی یک حمله تروریستی در تاسیسات راه آهن شهر مسکو پایتخت این کشور شده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، فیلم لحظه بازداشت یک شهروند اوکراینی که در اقدامی خرابکارانه در تاسیسات راه آهن در مسکو دست داشت توسط سازمان امنیت فدرال روسیه نیز منتشر شده است.

بر اساس اعلام سازمان امنیت فدرال روسیه، خرابکار اوکراینی توسط اطلاعات لهستان استخدام و از طریق لتونی وارد روسیه شده بود.

در بیانیه صادره از سوی سازمان امنیت فدرال روسیه در این خصوص آمده است: از مدتی پیش این فرد از سوی نهادهای امنیتی روسیه مورد پیگری و تعقیب قرار داشت تا نهایتا امروز در جریان یک عملیات بازداشت شد.

سازمان امنیت فدرال روسیه به جزییات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

از سوی دیگر، در ماه های گذشته گروه هکری «RaHDit» اعلام کرده بود که داده‌ ها و اطلاعات مربوط به هزار کارمند اداره اطلاعات مرکزی (GUR) بخش نظامی وامنیتی اوکراین را منتشر کرده است.

بنا بر آنچه این گروه هکری اعلام کرده بود، این عملیات موفق سایبری به علت نقص و ضعف در حفاظت از شبکه‌ های اداره مرکزی در جزیره «ریابالسکی» در نزدیکی پایتخت اوکراین و همچنین شیوه‌ های تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ براساس الگوهای مشخص رفتار کاربران انجام شد.

در میان اطلاعات افشاشده درباره جاسوس‌ های دولت اوکراین در مناطق مختلف جهان، نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک این کشور در در روسیه، هند، ویتنام، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه و ایران هم حضور داشتند.

اطلاعات شخصی مربوط به مسئولان اطلاعات نظامی اوکراین در لهستان، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی هم فاش شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس