ناتو: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم کرد!

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با صدور بیانیه‌ای در روز اول نشست بخارست ادعا کردند: به حمایت از اوکراین ادامه داده و آن را تقویت خواهیم کرد!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پایان روز اول نشست خود در بخارست بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: تجاوز (!) روسیه و حملات مداوم به زیرساخت های غیرنظامی و انرژی اوکراین، میلیون‌ ها اوکراینی را از خدمات اولیه انسانی محروم کرده است. ما بر تعهد خود به استقلال اوکراین ثابت قدم هستیم و هرگز الحاق غیرقانونی مناطق اوکراین توسط روسیه را به رسمیت نخواهیم شناخت.

در بیانیه مذکور ادعا شده است: ما به حمایت خود از اوکراین ادامه داده و آن را بیشتر تقویت خواهیم کرد و تا زمانی که لازم باشد حمایت خود از کی یف را حفظ می کنیم. متحدان به اوکراین کمک خواهند کرد تا زیرساخت های انرژی خود را تعمیر کرده و از مردم خود در برابر حملات موشکی محافظت کنند. ما به تقویت شراکت خود با اوکراین ادامه خواهیم داد؛ زیرا این کشور آرزوهای اروپایی-آتلانتیک خود را پیش می برد.

این بیانیه اضافه می کند: امنیت فنلاند و سوئد برای ناتو از جمله در طول فرایند الحاق اهمیت زیادی دارد.

وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو روزهای ۲۹ تا ۳۰ نوامبر (امروز و فردا) در شهر بخارست پایتخت رومانی، تشکیل جلسه می دهند تا درباره بحران اوکراین و نحوه کمک‌ رسانی ادعایی به آن و همچنین «چالش‌ های ناشی از چین» بحث و گفتگو کنند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از 8 سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس