کد خبر 1441006
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
پلیس فتا

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که تحت پوشش فروش قسطی گوشی‌های تلفن همراه آیفون۱۴ اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این پرونده گفت: چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که از سوی گرداننده یا گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به فروش قسطی تلفن‌های همراه کرده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. در همین راستا نیز تیمی از ماموران پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اظهارات شاکی در حضور ماموران گفت:‌ شاکی به ماموران گفت که در فضای مجازی درحال جستجو بوده که با یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ برای فروش قسطی تلفن همراه آیفون کرده بود مواجه شده است. در این صفحه اعلام شده بود که آیفون ۱۴ با قیمتی کمتر از بازار و به شکل قسطی به فروش می‌رسد و همین موضوع نیز سبب شده تا شاکی نسبت به خرید تلفن همراه اقدام کند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه شاکی مبلغی را مبلغی بعنوان پیش پرداخت خرید آیفون ۱۴ برای گرداننده صفحه واریز کرده است، گفت:‌ بلافاصله پس از واریز وجه، گردانندگان صفحه این فرد را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی او نبودند و آنجا بوده که شاکی متوجه کلاهبرداری از خود شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: ماموران پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری روش‌های علمی کشف جرم، گرداننده صفحه مذکور را شناسایی کرده و پس از انجام تشریفات قضایی این فرد را در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم و بررسی ادله و شواهد دیجیتال گفت:‌ در جریان بررسی‌های ماموران مشخص شد که متهم تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال با همین شیوه از مردم کلاهبرداری کرده است. متهم نیز پس از حضور در مقر انتظامی در حالی که در برابر ادله دیجیتال چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اقساطی گوشی‌های موبایل آیفون، مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت پیش پرداخت کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن و پیام آنان نبوده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد:‌برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

معظمی گودرزی همچنین به شهروندان و به خصوص کاربران فضای مجازی توصیه کرد که فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورده خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و شناخته شده و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی انجام دهندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    اینا دیگه از احمق های هالوی پای ماهواره هم احمق تر بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس