کد خبر 1440993
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
قوانین جدید و دردسرساز خطای هند علیه علیرضا فغانی/ مصاحبه ناظر ارشد VAR خبرساز شد

تنور انتقادات بعد از تصمیم دیشب داور ایرانی، علیرضا فغانی، نسبت به صحنه برخورد توپ با دست خیمنز و در پی آن، قوانین گیج کننده جدید خطای هند، دوباره گرم شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه شب و تحت شرایطی که بازی با یک گل به نفع پرتغالی‌ها دنبال می‌شد، در یک صحنه داخل محوطه جریمه، توپ به دست خیمنز، مدافع اروگوئه برخوردی داشت و این برخورد باعث به وجو آمدن جنجال مجددی بر سر قوانین جدید فیفا برای خطای هند شد. دیل جانسون، ناظر ارشد VAR در ESPN صد درصد متقاعد شده بود که نباید در دقیقه ۸۹ روز دوشنبه علیه خوزه ماریا خیمنس پنالتی گرفته می‌شد.

او می‌نویسد: IFAB سال گذشته هندبال را از بین برد و بسیاری از عبارت‌ها را حذف کرد تا آن را کمتر پیچیده کند. اما همراه با آن، توضیحاتی طولانی ارائه شد تا مشخص شود چه زمانی یک بازیکن نباید برای برخورد توپ با دستش جریمه شود؛ حتی اگر بازوی او از بدن دور باشد.

یکی از این مثال‌های خاص زمانی را پوشش می‌دهد که «وضعیت بازو و دست برای حمایت (کمک) هنگام افتادن یا هنگام بلند شدن از زمین است». مهم نیست که توپ قبل از تماس با زمین به دست برخورد کند.

خیمنز به وضوح از بازوی چپ خود برای حمایت استفاده می‌کند زیرا او برای به چالش کشیدن فرناندز تکل می‌زند و خود را به زمین پرتاب می‌کند و این باید با استثنا پوشش داده شود. این تقریباً مشابه نمونه ای است که IFAB صادر کرده است.

نظر من این است که این صحنه پنالتی نبود؛ چرا که خیمنز دست خود را برای کمک گرفتن در سقوط بدنش به پشت برده بود و همچنین، برونو فرناندز بعد از این برخورد می‌توانست توپ را برداشته و به سمت دروازه حریف به حرکت خودش ادامه بدهد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس