خودروی ای ۲ بی آی دی

خودروی کاملا برقی ۱۵ هزار دلاری (۷۵۰ میلیون تومانی) «ای۲» متعلق به کمپانی «بی آی دی» با ۴۰۵ کیلومتر برد و دو سال اینترنت رایگان به بازار عرضه شد.

به گزارش مشرق به نقل از آرنائو، خودروی «ای ۲» ساخته «بی آی دی» BYD e۲ برای دور دوم بازگشته است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۹ در چین معرفی شد و از ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه تاکسی طراحی شد.

این خودرو تنها ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد با ۲ سال اینترنت رایگان! +عکس

چیزی که شرکت انتظار نداشت این بود که چقدر این خودرو محبوب خواهد شد. در عرض دو سال، این خودرو بیش از ۷۲ هزار دستگاه فروخت و اکنون با طراحی کاملا جدید بازگشته است.

«ای ۲ بی آی دی» کاملا جدید و تمام برقی وارد خانواده «اوشن» (Ocean) وارد شده و بر پلتفرم برقی ۳.۰ سوار شده است. طراحی این خودرو کاملا جدید است طول نسخه جدید این خودرو «ای ۲» (e۲) به ۴.۲۶ متر رسیده است. این خودرو تقربل به اندازه اسمارت ۱ است و تقریباً ۲۰ سانتی متر از مرسدس EQA کوتاه‌تر است.

این خودرو تنها ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد با ۲ سال اینترنت رایگان! +عکس

فضای داخلی e۲ کاملا جدید است و بیشتر مطابق با سایر وسایل نقلیه ساخته شده توسط کمپانیBYD است، فرمان به صورت مشترک توسط پ BYD Seal و BYD Dolphin ساخته شده است. صفحه نمایشگر ۱۲.۸ اینچی این خودرو از حالت افقی به حالت عمودی می‌چرخد تا صدایی بیشتر داشته باشد. نکته جالب این است که خودرو از هر دو کلید NFC و بلوتوث پشتیبانی می‌کند، به این معنی که قفل و باز کردن قفل آن با یک تلفن همراه امکان‌پذیر است.

تنها یک پیشرانه موجود است که انتخاب آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. بسته باتری LFP ۴۳.۲ کیلووات ساعتی با یک موتور برقی ۹۵ اسب بخاری همراه است. در حالی که این خودرو هیچ رکورد سرعتی را نمی شکند، اما کاملا قادر است یک خانواده کوچک را در مسیرهای شهری جابجا کند. این خودرو دارای ۴۰۵ کیلومتر برد است که برای یک سفر دور آخر هفته کافی است.

این خودرو تنها ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد با ۲ سال اینترنت رایگان! +عکس

قیمت BYD e۲ از ۱۴۹۵۰ دلار (حدود ۷۵۰ میلیون تومان) شروع می‌شود و نوع شیک‌تر این خودرو با صفحه نمایش چرخان بزرگ‌تر و پمپ حرارتی به قیمت ۱۵۹۵۰ دلار عرضه می‌شود. این خودرو دارای گارانتی مادام العمر برای کل پیشرانه و اتصال اینترنت ۵G رایگان به مدت ۲ سال است. e۲ دقیقاً بین مدل‌های BYD Dolphin و Seagull جای می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    6 3
    فن آوریش از پراید عقب تره
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    33 3
    چرا مردم ایران نباید اینا رو سوار شن و اگر وارد شه به ۴ برابر قیمت بفروشن؟؟؟؟ گناه مردم چیه که باید اسیر چنگ نجست مافیا باشن!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مسئول IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 1
      اره چرا؟ چرا ؟ چرا؟ مردم اگر سوار اینا بشند احساس خوبی پیدا نمی کنند.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    22 5
    خوش به حال خارجی ها که میتونند راحت بخرنش.ما ایرانیا نصف بیشتر مون نو حسرت یه تیبا هستیم
    • سروش IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      4 1
      آشغالی مثل تیبا رو هیچ ایرانی حسرتش رو نداره این انحصار هست که ما رو وادار کرده سوار گاری های گران قیمت و بی ارزش هشتاد سال پیش بشیم.تکنولوژی جا افتاده و کهنه خودروی برقی در چین کجا و تیبا کجا؟؟؟ خجالت باید کشید تیبا با انحصار هشتاد سال عقبتر و بیش از حد انتظار عمومی گرانتر است و بی کیفیت تر است.
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      1 1
      تیبا که سهله ما در حسرت موتور گازی هستیم
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 1
    تف به ذات اون مافیای مدیران و کرمان و ...که چینی رو سه برابر به مردم قالب میکنند و دولت هم تماشاچی
  • علیرضا IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    وقتی همه میرن تو صف میلیونی تا از رانت گاری‌های داخلی استفاده کنن همین میشه دیگه. گاریسازان هم خوب بازی رو بلد شدن، بازار رو میبرن بالا، یه افزایش قیمت میگیرن، دوباره بازار رو میبرن بالا و دوباره افزایش قیمت و این وسط عرضه تفاوت چندانی نمیکنه! اینجوری رانت چند صد میلیونی باقی می‌مونه و هر فرغونی که تولید کنند تو بازار فروش میره! در ضمن...حالا فهمیدیم استقبال از کوییک ۱۵ هزار دلاری در ونزوئلا توسط دولت این کشور، دلیل اقتصادی داره یا سیاسی!
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 1
    اینجا باید با 750 میلیون یه 207 لگن سوار شی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس