کد خبر 1440890
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
راز گوشی قاپی‌های موتورسوار سیاه پوش!

با دستگیری پسر و دختران مست زانتیا سوار راز گوشی قاپی‌های موتورسوار سیاه پوش در مشهد فاش شد.

به گزارش مشرق، همزمان با گزارش‌های متعدد گوشی قاپی در مناطق مختلف شهری که در فاصله زمانی ۲۴ ساعت صورت گرفت، گروهی از افسران ورزیده دایره تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد با صدور دستوری از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) ماموریت یافتند تا ماجرای سرقت‌های مذکور را با جدیت پیگیری کنند.

به همین دلیل، گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس تقویت شدند و عملیات اطلاعاتی گسترده‌ای را در حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآوردند. نیروهای گشت شبانه نیز در کوچه پس کوچه‌ها مستقر شدند و دامنه عملیات را به بررسی موارد مشکوک کشاندند؛ چرا که تحلیل‌های کارشناسی جرم نشان می‌داد همه سرقت‌های مذکور توسط هوندا سواری انجام شده است که کاپشن و کلاه مشکی به تن دارد و جوانی قوی هیکل است که به تنهایی از عابران پیاده سرقت می‌کند.

در حالی تحقیقات پلیس برای شناسایی هونداسوار سیاه پوش ادامه داشت که ناگهان در ساعات اولیه بامداد اول آذر، ماموران گشت کلانتری شهرک ناجا به سرنشینان یک دستگاه زانتیای سفید رنگ مشکوک شدند که رفتارها و حرکات عجیبی داشتند.

به همین دلیل خودروی زانتیا زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و نیروهای گشت مراتب را شبانه به سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) اطلاع دادند. در حالی که رئیس کلانتری، نظارت بر عملیات تعقیب و مراقبت را به عهده گرفته بود، ماموران انتظامی با آشکار کردن عملیات به سوی زانتیا سواران حرکت کردند و به راننده دستور توقف دادند، اما راننده زانتیا با مشاهده پلیس، بلافاصله خودرو را در حاشیه خیابان متوقف کرد و پیاده به درون کوچه‌ها گریخت و در تاریکی شب ناپدید شد.

افسران گشت انتظامی هم که دیگر یقین داشتند با گروه خلافکاران روبه رو شده اند بی درنگ خودروی زانتیا را به محاصره درآوردند و سه سرنشین آن را در حالی دستگیر کردند که بوی مشروبات الکلی در فضای خودرو پیچیده بود. وقتی دستبندهای آهنین قانون بر دستان دو دختر ۱۸ ساله و یک پسر ۲۳ ساله گره خورد، ماموران انتظامی به بازرسی دقیق زانتیا پرداختند و ۱۲ دستگاه گوشی تلفن را از جا سازی ماهرانه در بغل درهای خودرو بیرون کشیدند. از سوی دیگر حدود ۶ میلیون تومان وجه نقد به همراه مقادیری مشروبات الکلی از داخل خودرو کشف شد و سه سرنشین زانتیا به مقر انتظامی انتقال یافتند. بررسی تخصصی درباره گوشی‌های کشف شده بیانگر آن بود که همه گوشی‌های هوشمند دارای سابقه سرقت هستند که در مدت کوتاهی از مناطق مختلف شهر سرقت شده اند.

با توجه به حساسیت ماجرای گوشی قاپی ها، بلافاصله بازجویی‌های تخصصی از سه متهم دستگیر شده به سرپرستی سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا) آغاز و مشخص شد که علیرضا – ب (جوان ۲۳ ساله) از اتباع خارجی (افغانستانی) است و احتمال انتقال گوشی‌های سرقتی به خارج از کشور وجود دارد، اما این جوان تبعه خارجی مالکیت گوشی‌ها را به گردن راننده زانتیا انداخت که در تاریکی شب از صحنه عملیات پلیسی گریخته بود. او گفت: یکی از دختران مذکور در عقد موقت من است و با دیگری هم که دوست راننده زانتیاست، ارتباط دوستانه دارم.

وی ادامه داد: در اوایل بامداد به همراه متهمان دیگر مشروبات الکلی مصرف کردیم و در خیابان پرسه می‌زدیم که دستگیر شدیم، ولی گوشی‌های سرقتی به راننده زانتیا تعلق دارد!

در پی اعترافات متهمان مذکور، در حالی تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری و دیگر عوامل مرتبط با این باند گوشی قاپی با صدور دستوراتی محرمانه از سوی قاضی شعبه ۲۵۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه یافت که مال باختگان گوشی‌های کشف شده نیز شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

زن ۶۰ ساله‌ای که یکی از شاکیان پرونده بود درباره چگونگی وقوع سرقت گفت: اوایل شب در بولوار امامت تردد می‌کردم که موتورسواری مقابلم پیچید و کیفم را کشید. من هم تعادل خودم را از دست دادم و به شدت زمین خوردم. در حالی که کتفم آسیب دیده بود آن موتورسوار کیفم را ربود که داخل آن گوشی تلفن، مبلغی وجه نقد و مدارک قرار داشت. جوان ۳۸ ساله دیگری که در منطقه احمدآباد طعمه گوشی قاپ شده بود نیز گفت: اوایل شب ۳۰ آبان از خیابان رضا عبور می‌کردم که ناگهان موتورسواری گوشی ام را قاپید و فرار کرد. من هم مسافتی را دویدم، ولی او به سرعت در تاریکی شب گم شد که بعد هم به ۱۱۰ زنگ زدم.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس