کد خبر 1440347
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ترمز

لرزش پدال ترمز در مواردی میتواند نشان دهنده یک نقص در سیستم ترمزگیری یا یکی از قطعات این بخش باشد.

به گزارش مشرق، لرزش در فرمان خودرو می‌تواند ناشی از چندین دلیل باشد که البته یکی از آن‌ها در زمان ترمز گرفتن باعث لرزش فرمان خودرو می‌شود. علت وقوع این اتفاق، وجود مشکل در روتورهای ترمز است. شاید از خود بپرسید روتور چیست؟


روتور به دیسک‌هایی گفته می‌شود که لنت ترمز برای توقف خودرو در هنگام ترمز گرفتن به آن می‌چسبند و اصطکاک ایجاد می‌کنند. این قطعات نقش بسیار حیاتی را در خودرو برعهده دارند. قبل از بررسی این موضوع که مشکل در روتور چگونه در هنگام گرفتن ترمز باعث ایجاد لرزش در فرمان می‎‌شود، ابتدا باید بدانیم که روتور چگونه کار می‌کند.

روتورها عموما جنسی فلزی داشته و همچنان دارای ضخامت مشخصی هستند. این ضخامت با توجه به مدل خودرو و کارایی آن‌ها متفاوت است. زمانی‌که راننده ترمز می‌کند، گرمای شدیدی به روتور وارد می‌شود و باید این گرما از طریق سطح آن دفع شود تا آسیبی به روتور وارد نشود.

اگر در هنگام ترمزگیری با لرزش‌های غیر طبیعی و شدید مواجه شدید، باید ترمز خودرو را در مکان‌های خلوت تست کنید. اگر ترمزها عملکرد مناسبی نداشتند، به احتمال بسیار زیاد دیسک‌های ترمز تاب برداشته‌اند یا لنت‌ها دچار سایش نامنظم شده‌اند.

منبع:خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس