کد خبر 1440324
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
شکایت برادر ابومهدی المهندس علیه ترامپ و پمپئو

برادر شهید ابومهدی المهندس در دادگاهی عراقی علیه شخصیت های عراقی و آمریکایی که در میان آنها ترامپ و الکاظمی وجود دارند، شکایت کرد.

به گزارش مشرق، برادر شهید ابومهدی المهندس در دادگاهی عراقی علیه شخصیت های عراقی و آمریکایی که در میان آنها ترامپ و الکاظمی وجود دارند، شکایت کرد.

شکایت برادر ابومهدی المهندس علیه ترامپ و پمپئو

بر اساس این گزارش، محمد حسن جعفر محمد برادر شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس وقت سازمان حشد شعبی علیه شخصیت های عراقی وآمریکایی دخیل در ترور فرماندهان پیروزی در فرودگاه بین المللی بغداد اقامه دعوا کرد.

این شکایت علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و وزیر خارجه او مایک پمپئو و سفیر آن در عراق و شخصیت های عراقی شامل مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق و ضیاء الموسوی از مقامات اطلاعاتی سابق عراق، در دادگاه الکرخ بغداد تنظیم شده است.

در متن این درخواست اشاره شده است: مایک پمپئو تایید کرده است که اداره این عملیات تروریستی از سوی سفارت آمریکا در قلب بغداد انجام شده است و اینکه نیروهای اطلاعاتی ویژه مسیر خودروهای حامل شهیدان(فرماندهان پیروزی) و همراهان آنها را رصد کردند که این نقض حاکمیت عراق و منشور بین المللی است. این علاوه بر اینکه نقض قانون بین المللی است موجب ایجاد رعب و وحشت مردم شده است.

در این شکایت از محضر محترم دادگاه خواسته شده است که اقدامات حقوقی لازم را علیه افرادی که ازآنها شکایت شده است به عمل آورند.

لازم به ذکر است که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس وقت سازمان حشد شعبی و همراهان آنها در تاریخ سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین الملل بغداد ترور شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس