کیم: کره شمالی قدرتمندترین نیروی اتمی جهان می‌شود

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر توان پیونگ یانگ برای مقابله با سلطه واشنگتن اعلام کرد که کره شمالی قدرتمندترین نیروی اتمی جهان می‌شود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره ادامه دارد، رهبر کره شمالی در یک مراسم ویژه از دانشمندان و مقام‌های نظامی دخیل در آزمایش‌های موشکی این کشور تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون طی مراسم اهدای مدال و ترفیع دانشمندان و مقام‌های نظامی دخیل در آزمایش‌های موشک بالستیک اخیر این کشور گفت که هدف پیونگ یانگ داشتن قوی ترین نیروی اتمی جهان است.

رهبر کره شمالی با بیان اینکه شلیک موشک های بالستیک قاره پیما به جهان ثابت کرد که کره شمالی قدرت اتمی کاملی است، گفت: «می‌توانیم با سلطه ایالات متحده مقابله کنیم».

وی ضمن درخواست از دانشمندان اتمی کره شمالی برای گسترش و تقویت بازدارندگی نیروی اتمی این کشور تاکید کرد که آنها متعهد هستند از قدرت مطلق ما دفاع کرده و موشک‌ها در جهتی که ما اشاره کنیم پرواز خواهند کرد.

کیم جونگ اون همچنین به موشک غول پیکر جدید «هواسونگ ۱۷» لقب قهرمان کره شمالی و مدال ستاره طلا اهدا کرد.

تمجید رهبر کره شمالی از دانشمندان اتمی و نظامی این کشور و تاکید او بر آمادگی کره شمالی برای مقابله با آمریکا در شرایطی انجام شده که تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان خبرساز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس