کد خبر 1440149
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
عربستان و استرالیا شریک رویای بزرگ ایران در جام جهانی/ استرس نفس‌گیر ۳ تیم آسیایی

عربستان با شکستی که دیروز متحمل شد رویای صعود از دور گروهی را در خطر می‌بیند.

به گزارش مشرق، عربستان در دور اول مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ دست به کار بزرگی زد و موفق شد آرژانتین را دو بر یک شکست دهد. این پیروزی غیرمنتظره را کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد و به دنبال کسب آن، شاهد رویاپردازی‌های بزرگ هواداران عربستان و کری‌های سنگین آنها برای هواداران آرژانیتنی بودیم. در همان روز استرالیا با نتیجه ۴ بر یک مغلوب فرانسه شده بود ولی در دور دوم، شرایط برای این دو تیم آسیایی در حالت برعکس رخ داد.

بیشتر بخوانید:

ستاره فوتبال لهستان به آرزویش رسید/ طلسمی که با اشک شکسته شد

هواداران عربستان بعد از کسب مهم‌ترین برد تیم ملی کشورشان در عرصه جهانی، در فضای مجازی و اطراف ورزشگاه، نوشته‌های جالبی را به نمایش می‌گذاشتند که جمله «کجایی مسی؟» رایج ترین جمله بود. آنها در بازی دوم مقابل لهستان نیز به تصور اینکه پیروزی بازی قبلی تکرار خواهد شد، "لواندوفسکی کجایی؟" را نیز به آن اضافه کرده بودند. در پایان بازی اما آنها مجبور شدند این بخش را بپوشانند چرا که روبرت و هم‌تیمی‌هایش موفق شدند با دو گل از سد شاگردان رنار گذشته و ۴ امتیازی شوند.

عربستان و استرالیا شریک رویای بزرگ ایران در جام جهانی

جالب اینجاست که عده‌ای از هواداران عربستان که برای تماشای بازی با لهستان در ورزشگاه حضور یافته بودند، با خود جام قهرمانی مسابقات را نیز به همراه داشتند که در نوع خود جالب توجه بود. با شکست در بازی امروز اما کار برای رقم زدن صعود تاریخی به دور حذفی سخت شد و باید دید عربستانی‌ها چه برنامه ای برای تقابل با مکزیک در بازی پایانی دور گروهی خواهند داشت.

استرالیا دیگر نماینده فوتبال آسیا بود که روز شنبه دومین بازی خود را در دور گروهی جام جهانی انجام داده بود. این تیم توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل تونس شانس صعود خود را دوباره ایجاد کرده و به حساسیت ها و هیجان بازی آخر دور گروهی بیافزاید. البته این نوسان زیاد در نتایج (ایران: یک باخت، یک برد)، (عربستان: یک برد، یک باخت)، (استرالیا: یک باخت، یک برد) در اکثر تیم های آسیایی باعث شده تا در خصوص صعود یا عدم صعود آنها نتوان با قطعیت صحبت کرد.

عربستان و استرالیا نیز با نتایج روز گذشته، به ایران ملحق شدند که برای نهایی کردن صعود خود به دور حذفی در انتظار بازی پایانی دور گروهی (مقابل) است. آنها در یک رویای بزرگ شریک هستند که البته استرسی نفس‌گیر نیز به همراه دارد. قطر تنها تیم آسیایی است که با دو باخت در دو بازی نخست، حذف خود را قطعی کرد و بازی پایانی دور گروهی برایش صرفا جنبه تشریفاتی دارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس