کد خبر 1440221
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
در روز هفتم جام‌جهانی چه گذشت؟

رقابت‌های دیروز جام‌جهانی تحت تاثیر درخشش مسی، امباپه و لواندوفسکی و نقش مهم‌شان در پیروزی آرژانیتین، فرانسه و لهستان مقابل حریفانشان بود.

به گزارش مشرق، دور دوم مرحله گروهی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ برزیل، دیروز با انجام ۴ بازی از گروهای C و D، پیگیری شد تا هیجان و جذابیت مسابقات در این مرحله به نیمه راه برسد.

مسی و لوا کار را درآوردند!

پس از نتایج شگفت‌انگیز گروه Cدر شب اول، دیروز خیلی‌ها منتظر بازی‌های روز دوم بودند تا به خصوص ببینند که آرژانتین و مسی که در بازی اول با شکست عجیب و دور از انتظار مقابل عربستان روبرو شدند، برای جبران چه می‌کنند.

شاگردان لیونل اسکالونی در آخرین بازی دیشب در استادیوم لوسیل به مصاف مکزیک رفتند، آنها البته هواداران‌شان را تا یک نیمه برای زدن گل جان به لب و نگران کردند که مبادا مقابل آزتک‌ها هم قرار نیست دست پر زمین را ترک کنند تا کار صعود مدعی قهرمانی به یک ماموریت غیرممکن تبدیل شود.

در روز هفتم جام‌جهانی چه گذشت؟/ شب ستاره‌ها

با این حال مثل اکثر مسابقات، باز هم لیونل مسی بود که به اصطلاح معروف کار را برای آلبی‌سلسته درآورد و با زدن یک گل و دادن یک پاس گل سبب شد تا آرژانتین ۲ بر صفر برنده شود و هواداران این تیم نفس راحتی بکشند و با استرس کمتری به انتظار بازی دور سوم بنشینند.

در اولین بازی گروه C، در دور دوم هم دیروز عربستان و لهستان با هم دیدار کردند، بر خلاف بازی‌ اول که با برد سعودی‌ها مقابل آرژانتین همراه بود، این بار شاگردان هروه‌رنار مقابل یاران لواندوفسکی برای رقم زدن دومین شگفتی با یک سد به نام وویژک شزنی روبرو شدند و دروازه‌بان لهستان یک بار با مهار پنالتی و چندین بار با سکوهای تماشایی مانع سعودی‌ها برای زدن گل شد.

در روز هفتم جام‌جهانی چه گذشت؟/ شب ستاره‌ها

شاگردان چسلاو میخنیویچ هم در طرف مقابل با زدن یک گل در هر نیمه، در پایان دو بر صفر پیروز شدند تا پس از تساوی بدون گل با مکزیک، به سه امتیاز مهم دست پیدا کنند و امیدهایشان برای صعود بالاتر برود.درخشش لواندوفسکی در این مسابقه که با زدن یک گل همراه بود، سبب شد تا فوق ستاره بارسا، خاطره از دست دادن پنالتی در بازی اول را فراموش کند و موتور گلزنی‌اش روشن شود.

در پایان بازی‌های دور دوم گروهC، لهستان با ۴ امتیاز در صدر است، آرژانتین و عربستان هم با سه امتیاز، تیم‌های دوم و سوم هستند و مکزیک با یک امتیاز در رده آخر قرار دارد.

خروس‌ها اولین شدند

گروهD، اولین تیم صعودکننده به مرحله حذفی را در دور دوم را به نام خودش ثبت کرد،تیم فرانسه مدافع عنوان قهرمانی پس از یک برد پر گل مقابل استرالیا در دور اول،در بازی‌های دور دوم این گروه که دیروز برگزار شد، هم با درخشش کیلیان امباپه دو بر یک دانمارک را شکست داد تا با دو برد و کسب ۶ امتیاز صعودش را در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله گروهی قطعی کند.

شاگردان دیدیه دشان با وجود مصدومیت ستاره‌هایشان که آخرین آن کریم بنزما بود و جام‌جهانی را از دست داد، در قطر توانسته‌اند تا اینجای کار یک تیم مدعی نشان دهند و با برد دانمارک نشان دادند که دیگر مدعیان برای پس گرفتن جام از آنها، کارشان سخت است.

در روز هفتم جام‌جهانی چه گذشت؟/ شب ستاره‌ها

در دیگر بازی این‌ گروه هم استرالیا توانست یک یر صفر تونس را شکست دهد و باخت سنگین دور اول مقابل خروس‌ها را جبران کند و برای صعود به مرحله بعد امیدهایش را زنده کند. بازی روز آخر شاگردان گراهام آرنولد با دانمارکی‌ها جنگ صعود تیم دوم از این گروه خواهد بود.

تونس هم که در بازی اول برابر دانمارک به تساوی رسیده بود، با شکست برابر استرالیا یک امتیازی ماند تا عقاب‌های آفریقا تنها روی کاغذ حذف نشده باشند!

در روز هفتم جام‌جهانی چه گذشت؟/ شب ستاره‌ها

در پایان بازی‌های دور دوم گروهD، فرانسه با ۶ امتیاز در رده اول قرار دارد، استرالیا با ۳ امتیاز، تیم دوم است و دانمارک و تونس هم با یک امتیاز، سوم و چهارم هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس