یورگن کلینزمن: تیم ملی ایران به طرز شگفت انگیزی به جام برگشت

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آلمان با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران برابر ولز گفت: ایران به طرز شگفت انگیزی به جام برگشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار مرحله گروهی خود موفق به شکست ولز با نتیجه ۲ بر صفر شد. این سومین پیروزی ایران در تاریخ جام جهانی بود. ابتدا برد برابر آمریکا در جام ۹۸ و سپس شکست مراکش در ۲۰۱۸ و اکنون هم پیروزی برابر تیم ملی فوتبال ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر.

بعد از شکست تیم ملی فوتبال ولز برابر ایران کارشناسان فوتبال این کشور در یک برنامه تلویزیونی به صحبت درباره این بازی پرداختند.

در ابتدای برنامه «اشلی ویلیامز» ستاره سابق فوتبال ولز با بیان این نکته که ولز تمام تلاشش را برای پیروزی در این بازی انجام داد، گفت: در نیمه دوم این بازی ایران تیم برتر بود و ما به اندازه کافی موقعیت نساختیم و توپ را به مناطق مناسب زمین نرساندیم.

بیشتر بخوانید:

ریکاوری تیم ملی و بازگشت بیرانوند به تمرین

در ادامه این برنامه مجری، سراغ «یورگن کلینزمن» سرمربی سابق آمریکا و تیم ملی آلمان رفت. کلینزمن که سابقه بازی مقابل تیم ملی ایران را هم دارد در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره روحیه تیمی‌ای که کارلوس کی‌روش به ایران آورده است، توضیح داد: او قبلا در این مورد اشکال داشت و موفق به خلق این روحیه در تیم نمی‌شد اما حالا می‌بینیم که بعد از شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس به طرز شگفت‌انگیزی به جام بر می‌گردند.

وی ادامه داد: کادر فنی و بازیکنان در این بازی خودشان را جمع و جور کردند و با هم متحد شدند. ایرانی‌ها از نظر احساسی همیشه چه مثبت و چه منفی احساسات شدیدی دارند. آن‌ها تمام مدت داشتند روی داور کار می‌کردند و خیلی از تصمیم‌ها متاسفانه به ضرر ولز گرفته شد. می‌شود در این مورد مخالف آن‌ها بود اما در نهایت ایران در نیمه دوم موقعیت‌های مسلمی داشتند و در فاصله دو دقیقه توپ را ۲ بار به تیر دروازه زدند. به همین دلیل آن‌ها از ولز به گلزنی نزدیک‌تر بودند.

مجری برنامه در بخش بعدی سوالات خود سراغ گل دوم ایران که توسط رامین رضائیان زده شد رفت و نظر کلینزمن را درباره این گل جویا شد. ستاره سابق فوتبال آلمان هم با بیان این نکته که در هیچ‌کدام از ۲ گل ایرادی به دروازه‌بان ولز نیست، گفت: گلر ولز روی هیچ‌کدام از گل‌ها مقصر نبود و کاری از دستش بر نمی‌آمد. بعد از گل اول فشار از روی ایرانی‌ها برداشته شده بود و منتظر ضدحمله بودند که این موقعیت نصیب آن‌ها شد. در صحنه گل رامین رضائیان یک ضربه عالی زد. در آن مقطع از بازی روحیه ایران خیلی بالا آمده بود و ولز هم از نظر روحی نابود شده بود.

کلینزمن در پایان بیان کرد: این‌جا تجربه هم تاثیر گذار است. ایرانی‌ها تجربه بازی در خاورمیانه را دارند. به نوعی این‌جا مثل خانه ایرانی‌ها است و به دما و آب و هوای آن عادت دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علوی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    52 3
    احساسات منفی! احساس منفی رو تو داشتی که یک گل زده بودی و تور دروازه رو گرفته بودی میلرزوندی ! کاش همه ما ایرانیان بدانیم چقدر مخالفان ما خوف دارند وقتی ضربه ای میزنند باورشان نمیشود
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    36 8
    ایرانِ همسو با جمهوری اسلامی، پیروز است
    • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      21 0
      دمت گرم
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    10 1
    این جا غرب آسیاست نه خاورمیانه. آلمان چه بد بازی میکنه!
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس