کد خبر 1439728
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
حسین شریعتمداری

بر خود لازم می‌دانیم که آنچه به‌گلایه در «روتیتر» تیتر یک کیهان سه‌شنبه اول آذرماه آورده بودیم را اصلاح کنیم و تقدیر فراوان خود از تیم ملی فوتبال کشورمان را ابراز داریم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

۱- پیروزی بزرگ و افتخارآفرین تیم ملی کشورمان در بازی دیروز با توجه به حواشی داخلی و خارجی آن، فقط یک پیروزی بزرگ در عرصه ورزش نبود بلکه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در بازی دیروز خود، آرزوها و تحلیل‌های دشمنان ایران اسلامی را هم زیر گام‌های قدرتمند خود لگدمال کردند و نمادی از ایران سرافراز را به ملت هدیه دادند. همخوانی روح‌نواز و غیرتمندانه سرود ملی، سجده شکر بعد از پیروزی، برافراشتن پرچم افتخارآفرین جمهوری اسلامی ایران، اشک شوق تماشاچیان به هنگام پخش سرود ملی و همخوانی مشترک بازیکنان و ایرانیان حاضر در استادیوم با آن و... تصویر شوق‌انگیزی از بازی دیروز، نه فقط به ملت ایران بلکه به تمامی دوستداران ایران اسلامی در سراسر جهان هدیه کرد. مردم در تهران و سایر شهرهای ایران با روشن کردن چراغ خودروها، برافراشتن پرچم ایران و پخش شیرینی، این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند و برای پیروزی‌های دیگر تیم ملی دست به دعا برداشتند.

حرف مرد یک کلام نیست!

۲- تیتر اول کیهان روز سه‌شنبه اول آذرماه جاری و جمله‌ای که به عنوان «‌روتیتر» آمده بود، واکنش‌های متفاوت و در مواردی متضاد را به دنبال داشت. تیتر اصلی این بود «‌ایران ۲ ـ انگلیس و اسرائیل و وطن‌فروشان داخلی و خارجی۶‌» با این تیتر به تلاش فشرده تیم ملی کشورمان اشاره کرده و تاکید داشتیم ۲ گلی که به دروازه تیم انگلیس وارد کرده‌اند، ارزشی بسیار فراتر از ۲ گل داشته است. با این توضیح که تیم ملی کشورمان فقط با تیم انگلیس روبه‌رو نبوده بلکه با دولت انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و وطن‌فروشان مزدوری که دولت‌های یاد شده از داخل و خارج کشور استخدام کرده و برای تضعیف روحیه بازیکنان تیم ملی کشورمان به کار گرفته بودند نیز روبه‌رو بوده است. از این روی ۲ گل تیم ملی ایران در مقابل ۶ گل تیم انگلیس اگرچه در محاسبات تعریف شده «‌باخت‌» تلقی می‌شود ولی این باخت با توجه به صحنه‌ای که به آن اشاره شد، باختی ناعادلانه در میدانی نابرابر بود.

۳- روتیتر کیهان برای تیتر یاد شده روز سه‌شنبه، گله‌ای دردمندانه از برخی بازیکنان تیم ملی کشورمان بود که در آغاز بازی ایران و انگلیس از همخوانی با سرود ملی کشورمان خودداری کرده بودند! این اقدام با توجه به شرایط این روزها و تلاش گسترده و همه‌جانبه دشمنان بیرونی و مزدوران اجاره‌ای آنها در داخل کشور که با هدف اعلام شده مقابله با اساس هویت اسلامی و ایرانی کشورمان صورت می‌گرفت، دور از انتظار بود.

از این روی، در روتیتر کیهان، بی‌توجهی برخی از بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفته بود. برخی از دوستان می‌گفتند، عدم‌همخوانی با سرود ملی در بازی‌های دیگر هم سابقه داشته است.

این برداشت اگرچه خالی از واقعیت نبود ولی از آنجا که سرود ملی، نماد ایران اسلامی است، انتظار آن بود که در اوج کینه‌توزی‌های دشمنان علیه تمامیت ایران اسلامی نکته یاد شده از سوی بازیکنان تیم ملی که نماینده ملت ایران هستند مورد توجه ویژه قرار می‌گرفت. مخصوصاً در حالی که صدها رسانه بیگانه در این عرصه به دروغ‌پردازی و توهم‌پراکنی مشغول بودند.

حرف مرد یک کلام نیست!

۴- و اما، دیروز در آغاز بازی با تیم «ولز»، تمامی اعضای تیم ملی کشورمان همزمان با پخش سرود ملی ایران، در حالتی روح‌نواز و افتخارآفرین به همخوانی با این نماد ملی پرداختند و نکته تماشایی و شنیدنی دیگر آن که تماشاچیان ایرانی حاضر در استادیوم نیز در حالی که اشک شوق در چشمان خود داشتند، با اعضای تیم ملی همخوانی کردند. این رخداد قابل‌تقدیر قبل از هر چیز دیگری حکایت از آن داشت که در بازی قبلی با انگلیس، سکوت برخی از اعضای تیم ملی کشورمان به هنگام پخش سرود ملی ایران ناشی از غفلت بوده است و نه هیچ علت دیگری. چرا که اگر غیر از این بود، در بازی دیروز، سرود ملی کشورمان را با شور و حالی افتخارآمیز و دشمن‌شکن زمزمه نمی‌کردند. از این روی، بر خود لازم می‌دانیم که آنچه به‌گلایه در «روتیتر» تیتر یک کیهان سه‌شنبه اول آذرماه آورده بودیم را اصلاح کنیم و تقدیر فراوان خود از تیم ملی فوتبال کشورمان را ابراز داریم.

۵- در میان ضرب‌المثل‌های رایج، این ضرب‌المثل که حکیمانه و خداپسندانه نیز هست به فراوانی دیده می‌شود و آن، این که «‌حرف مرد همیشه یک کلام نیست‌». با این توضیح که پوزش از سوء‌برداشت و خطایی که در میان بوده است یکی از آداب اسلامی و از نشانه‌های جوانمردی است. ما به دلایلی که اشاره‌ای کوتاه و گذرا به آن داشته‌ایم، خودداری از همخوانی با سرود ملی را اقدامی ناپسند و به دور از آداب و اخلاق دینی و ملی می‌دانستیم -‌و می‌دانیم- از این روی خودداری برخی از اعضای تیم ملی کشورمان از همخوانی سرود ملی -مخصوصاً در اوج توهم‌پراکنی دشمنان علیه تمامیت اسلام و ایران- را ناپسند و نابایسته تلقی کرده بودیم ولی اکنون که می‌بینیم، سکوت آنان از روی غفلت بوده است وظیفه دینی خود می‌دانیم که برداشت قبلی خود را اصلاح کنیم.

برادر رزمنده و عزیزم، سردار صفوی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توصیه‌ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و برای نگارنده نقل می‌کرد که ایشان می‌فرمودند چه کسی گفته است که حرف مرد یک کلام است؟! اگر سخنی به حقیقت گفته است بایستی بر آن اصرار بورزد و از ملامت این و آن باکی نداشته باشد ولی چنانچه به خطا رفته است باید سخن خطای خود را اصلاح کند.

۶- و بالاخره اشاره به متن سرود ملی ایران و مقایسه آن با متن (ترجمه شده‌) سرود ملی انگلیس نیز خالی از لطف نیست، بخوانید!

ابتدا متن سرود ملی انگلیس را ببینید؛

«خدا پادشاه ما جورج بزرگ را نگه ‌دارد،

زنده باد پادشاه نجیب ما،

خدا پادشاه را حفظ کند.

او را پیروز،

شاد و سرافراز قرار بده،

تا بر ما سلطنت کند،

خدایا شاه را حفظ کن »!

حالا متن سرود ملی ایران را ببینید و مقایسه کنید:

« سَر زَد از اُفُق

مِهرِ خاوران

فروغِ دیده حق باوران

بهمن، فَرِّ ایمانِ ماست

پیامت ‌ای امام

«استقلال، آزادی»

نقشِ جانِ ماست

شهیدان، پیچیده در گوش زمانْ فریادتان

پاینده مانی و جاودان

جمهوری اسلامی ایران ».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سامان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    12 86
    سرود جمهوری اسلامی رو داشتن با زور میخوندن بعد تماشاچی اجاره کردن از بنگلادش و هند و باتوم بدستتاتون بریزی بیرون تو خیابونا طبق فیلم های بیرون اومده چه افتخاری داره
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      14 4
      افتخارش رو موقع احتضار و مرگ و زمان حساب و کتاب قبر و قیامت خواهیم فهمید، زمانی که تمام شهدا در آن‌جا حاضر و ناظرند و هرکس قدمی در حرمت شکنی خون آن ها برداشته باشد، آن‌جا وزر و وبالی سخت بر دوش خواهد کشید.
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      10 5
      تو چکار داری فقط بسوز و منفجر شو از حسادت . وطن فروش تجزیه طلب
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      12 8
      آب سرد برسونید ، آب سرد برسونید ، سامان نیاز داره تو آب سرد بشینه !
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 5
      راستشو بگو آلبانی نشین‌ها چقدر بهت پول می دن این اراجیف را بسرایی؟ مزدوری برای دشمنان اصلا خوب نیست هرچند پول زیادی هم بدهند.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      7 0
      این طوری هم که شما گفتید نیست، مردم به تیم ملی خودشون افتخار میکنند چون این تیم ملی ایران است. اما حساب دولت جداست!
    • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 8
      این پیام را از آلبانی گذاشتی ، پماد سوختگی برای مریم و مصعوووود موجود است
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      10 1
      طرفدار سلاخ ها هستی یا بیشرف ها و نامردایی که از پشت تیر میزنن تو سر مردم برای کشته سازی یا جلوی دوربین یه جوان رو با قمه و چاقو سلاخی می کنن یا با کوکتل آتش میزنن؟ طرفدار این وحشی های بیشرفی؟
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      6 1
      گریه نکن
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      7 4
      ساقی ت کیه ؟؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      5 4
      خدا بهت شفا بده.بهتره ساقی خودت رو عوض کنی.
    • علي مشهدي IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      10 2
      قران كريم ميفرمايد: ان تصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم .... اتفاقابچه هاي تيم ملي چون سرود جمهوري اسلامي ايران را با ارادت قلبي و توجه و اخلاص و رضاي خدا خواندند... خدا و امام خميني (ره) و شهداء و دهعاي خير مردم هم به انها كمك كردند و پيروز ميدان مسابقه شدند...
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      4 3
      آلبانی نشین خقه شو و سرت بکار خودت که مزدوری بیگانه است باشه . برو کامنتتاتو بزار . برای هر پست چند میگیری مزدور .
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      4 3
      سامان عزیزم اگه در آلبانی پماد سوختگی گیر نیاوردی وازلین که هست
    • فرید امینی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 0
      لطفاً ببندش... - چه خبر از آلبانی و دلارهای نفتی ابو ارّه؟!
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      داداش ساسان تو چه تصویری ازایران توذهنته واقعاغلطه باواقعیت باباتوم ومزدورازهندگرفتن خیابونهای ایران پرنمیشه وباتهدیدباتوم سرودبخونن اصلاایران درتاریخ جمهوری اسلامی این نبوده ونیست ونخواهدبود
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      1 0
      پماد سوختگی بدهید به وطن فروشان آلبانیایی
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    7 23
    رویه تون رو عوض کنید آقا. این روش درستی نیست.
  • DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    37 5
    وقتیکه سرود ملی رو همخوانی نکنی یعنی اینکه آواره و بی نام و نشانی و چیزی نداری که بخواهی براش بجنگی و ۶ تا گل میخوری و به حق ازت انتقاد شدید میشه اما سرود رو که خواندی انرژی میگیری و غیرتت زنده میشه .
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    16 0
    دمت گرم
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    5 1
    عالی بود
  • محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    27 5
    جناب کیهان با آن که آن روز با دیدن تیترت به شدت ناراحت شدم اما وقتی که خوب فکر کردم دیدم حق با توست ... حالا هم که تیتری را که در اینجا آورده ای دیدم و با این که خیلی خوشحال از برد تیم ملی بودم خوشحال تر شدم .... و البته که باز هم همچنان حق با توست چون واکنش اینترنشال و رسانه های غرض دار را هم به برد ایران دیدم
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    24 3
    زنده وپاینده بادایران اسلامی
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    19 3
    دلیل اصلی سرود نخواندن فشار و جو رسانه ای عظیم علیه ملی پوشان بود به خصوص فشار در فضای مجازی و پلتفرم های آمریکایی نظیر اینستاگرام.اینستاگرام‌عملا سردمدار جنگ فرهنگی و روانی و هویت زدایی اسلامی ماست.
  • حمیدرضا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    15 3
    *** با عرض سلام و ادب .... این یادداشت نشان بزرگتری یک بزرگتر هست درود بر کیهان و آقای شریعتمداری ....
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 0
    مسئله نشان می‌دهد تحلیل بعد از بازی با انگللیس مربوط به واقعیات آن بازی و تحلیل بعد از بازی با ولز مربوط به واقعیات این بازی است و اشتباهی رخ نداده است. گرچه جناب آقای شریعتمداری که به فضل خدای متعال، از سربازان جبهه حق هستند همچون مردمان بزرگ اهل خودشکنی هستند که این نیز ان شاء الله، بر مقام ایشان نزد خدای متعال می‌افزاید. به ویژه دقت شود که بی‌حرمتی بازیکنان در آن بازی و اصلاح رفتارشان در این بازی بسیار متفاوت از هم بود و طبیعیست جایگاه دو رفتار نیز متفاوت باشد.
  • حسام IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    8 16
    شکست یتیم است اما پیروزی هزار پدر دارد. جان اف کندی
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      3 1
      چرت نگو جان اف کندی برای ما سند نیست. حرفش اشتباهه. ما قبلا هم شکست خورده بودیم و همچنان به تیممون خداقوت میگفتیم ولی این بار قضیه فرق داشت
  • DE ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 1
    عزیز بودی عزیزتر شدی
  • محمد IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    24 6
    مرحبا به آقای شریعتمداری
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    5 0
    آفرین بر این روحیه
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    24 4
    آفرین حسین آقا
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 0
    درود
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 0
    اینها و مردم کار خودشون رو میکنن مقصر کسایی هستن که این همه نقض در جامعه درست میکنن: مفسدین اقتصادی و رانتخواران
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 0
    در موقع عصبانیت تصمیم به عملی نگیرد تا بعدا مجبور به عذرخواهی نباشید ولی باز هم دمتون گرم بابت رفتار پسندیده تون.
  • پرسشگر IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 5
    چرا پیش از این حوادث اخیر صدا و سیما شادی مردم را انعکاس نمیداد ولی اکنون بصورت گسترده و آنلاین نشان میدهد؟ چرا بایستی با مردم لجبازی کرد؟؟؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 1
    عذر خواهی ؟
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 0
    پس ورزش هم از سیاست جدا نیست
  • سهراب IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 0
    درود بر رزمندگان جبهه ورزش فوتبالیستهای غیور ما نشان دادند که تسلیم فشار جو روانی تبلیغاتی دشمن نمی شوندوآنچه که در بازی اول رخ داد،صرفا یک غفلت بود که در بازی دوم به سرعت وبه کوری اینتر نشنال ومنافقان و...جبران شد. آفرین به آقای شریعتمداری که حق مطلب را نوشت...
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 1
    مرد!!!!!! خخخخخ
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    5 2
    درود خدا بر سردار قلم تا ابد
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 0
    انقلاب اسلامی پویا نیازمند نیروهای جدید و تازه نفس با دور اندیشی و ذکاوت بالا در همه مسایل به خصوص مسایل فرهنگی هست بزرگترها جنبه راهنمایی داشته باشند بسیار بهتر است
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 1
    جمهوری اسلامی پاینده باد ( جمهوری اسلامی اسلام که یه فراموشی سپرده شده بود وبا عملکرد دین ازسیاست جداست اسلام به کنج خانه ها برده بود ند امام خمینی دوباره اسلام ناب محمدی رادرایران زنده کرد و به کمک امت مسلمان رژیم پهلوی که دنیا از حمایت میکرد سرنگون کرد واستقلال وآزادی را به کشور برگردانند ودست بیگانگان از منابع کشور کوتاه کرد
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 1
    وطنفروشان و تروریست های کوتوله و منافقین به سرخَرکرده گی مریم قجرقوجور کمپانی فسق و فجور و آفتابه مسی قمقمی کلاه و اون توپ لگد کن کریمی بیسواد آشغال...و در پیتی های سه نیملیتری چنان دارن میسوزن و گُر میکشن و آتیش گرفتند که دودش همه جا بلنده انگار جهنم اینها از همین جا شروع شده.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 0
    احسنت
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    ما با این پیروزی، هیمنه دشمن رو شکستیم...
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    مشکل اینست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس