کد خبر 1439427
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
12 علامت قبل از بروز حمله قلبی در زنان

محققان با انجام یک نظرسنجی از ۵۰۰ زن که از حمله قلبی جان سالم به در برده‌اند، ۱۲ علامت شایع قبل از بروز این حمله را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، برخلاف تصور رایج، شروع حمله قلبی اغلب با درد و ناله ناگهانی همراه نیست بلکه نشانه هایی دارد که مردم به آن توجه نمی کنند. یک نظرسنجی از بیش از ۵۰۰ زن، که در مجله Circulation منتشر شد، طیفی از علائم هشدار دهنده مخرب را یک ماه قبل از حمله قلبی شناسایی کرد.

۹۵ درصد از زنانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند و از حملات قلبی جان سالم به در بردند، گفتند که در یک ماه یا بیشتر قبل از حمله قلبی، علائمی را مشاهده کرده بودند. دو علامت شایع هشدار دهنده اولیه که زنان به آن اشاره کردند، خستگی (۷۱ درصد) و اختلال خواب (۴۸ درصد) بود. به عنوان مثال، برخی از زنان می گویند که آنها آنقدر خسته بودند که نمی توانستند بدون استراحت کاری انجام دهند.

درد قفسه سینه، یک علامت هشدار دهنده اولیه ناراحتی قلبی برای مردان است و این علامت در زنان کمتر است. زنان حاضر در نظرسنجی که این علامت را داشتند،‌ آن را به عنوان فشار، درد یا گرفتگی در قفسه سینه توصیف کردند، نه درد. حتی زمانی که حمله قلبی برای آنها اتفاق افتاده، تنها حدود یک سوم از زنان درد قفسه سینه را تجربه کردند. در عوض، تنگی نفس، ضعف و خستگی، عرق کم، سرگیجه و حالت تهوع در صدر علائم پیش آمده در زنان است.

خستگی غیرمعمول، اختلال خواب، تنگی نفس،‌ سوء هاضمه،‌ اضطراب، افزایش ضربان قلب، ضعف در بازوها، اختلال حافظه، مشکلات در دید، از دست دادن اشتها، خواب رفتن دست ها یا بازوهاو مشکل تنفسی در شب؛ ۱۲ علامت اصلی که زنان در ماه قبل از حمله قلبی تجربه کرده اند، است.

برخی از زنان ممکن است هشدار اولیه حمله قلبی قریب الوقوع را به شکل خستگی مفرط، اختلال خواب یا تنگی نفس دریافت کنند. توجه به این علائم و تشخیص و درمان سریع ممکن است یک حمله قلبی را خنثی کند.

برخی از مردان نیز علائم هشدار دهنده اولیه دارند که درد قفسه سینه شایع ترین آنهاست. بنیاد قلب انگلیس (BHF) می گوید: زنان و مردان معمولاً علائم حمله قلبی مشابهی را تجربه می کنند. در انگلیس هر ساعت به طور متوسط سه زن بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست می دهند که بسیاری از آنها به دلیل حمله قلبی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس