سرگیجه رسانه های اسراییلی در قطر؛ ملت های عرب ما را نمی خوا هند

رسانه های صهیونیستی خبرنگاران و تیم های رسانه ای متعددی به جام جهانی قطر گسیل کردندِ‌؛ از جمله این خبرنگاران «اوهاد بن حمو» روزنامه نگار اسراییلی است که به عنوان کارشناس مسائل عربی و فلسطینی شناخته می شود.

به گزارش مشرق، بن حمو که به زبان عربی تسلط دارد و یک صهیونیستی است که به صهیونی بودن خود می بالد در سه روز گذشته بسیار تلاش کرد تا یک نظرسنجی با مشارکت هواداران عرب در جام جهانی قطر در خصوص میزان مقبولیت رژیم صهیونیستی انجام دهد. اما نکته قابل توجه و شوک آور آن بود که هیچ یک از شهروندان قطری و سعودی و مغربی و یا بحرینی و اماراتی نیز حاضر به گفتگو با وی نشدند. به محض اینکه بن حمو خودش را به عنوان خبرنگار شبکه اسراییلی معرفی می کند همه از اطراف او متفرق می شوند گویی که این خبرنگار یک وبایی است که همه از مبتلا شدن به آن می هراسند.

در اقدامی دیگر لبنانی ها و فلسطینی ها و نیز تونسی ها و حتی جوانان کشورهای حاشیه خلیج فارس در اطراف او پرچم فلسطین را به دست گرفتند و فریاد زدند «اسراییل» وجود ندارد.

بن حمو پخش زنده گزارش خود را همچون کودکی آغاز کرد که به دنبال جلب توجه کسی می گردد، اما تلاشهایش بی فایده بود. بن حمو اینجا جمله مهمی را بیان کرد. وی گفت: اینجا هیچ کسی ما را نمی خواهد اکثر ملتهای عرب از ما متنفر هستند.

من مطمئتم که سران رژیم اشغالگر از این امر اطلاع دارند و به خوبی می دانند که عادی سازی فقط در هتل ها و در مراکز تصمیم گیری رخ داده است؛ افکار عمومی در جهان عرب بر این عقیده اند که عادی سازی همچنان قابل پذیرش نیست و سازشکاران خائن هستند. پس از توافق عادی سازی از سوی امارات و بحرین؛ یکی از کارشناسان اسراییلی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که امیدوارم توافق نامه های عادی سازی اخیر با کشورهای عربی با عادی سازی با اردن و مصر متفاوت باشد.

روابط رژیم صهیونیستی با اردن و مصر روابطی سرد است و با گذشت ۴۰ سال از سازش با مصر همچنان هیچ کسی از مصریها نمی تواند وارد «اسراییل» شود و هرکسی که دست به این اقدام بزند مصری ها به چشم مزدور به او نگاه می کنند. در اردن نیز وضع به همین منوال است.

آنچه که برای بن حمو در جام جهانی قطر رخ داد نشان می دهد که توافقنامه های موسوم به توافقات ابراهیمی که نتانیاهو به آنها می بالید و آنها را یک پیروزی عظیم قلمداد و تبلیع می کرد، چیزی از نگاه ملتها نسبت به رژیم اسراییل را تغییر نداده است. ملتهای عرب رژیم صهیونیست را دشمن اصلی می دانند؛ ملتهای عرب تلاش برای ایجاد یک دشمن دیگر غیر از «اسراییل» را نمی پذیرند.

اتفاقی که برای بن حمو رخ داد حامل پیامی نه فقط برای صهیونیست ها بلکه برای رژیم های عرب نیز است مبنی بر آنکه توافق نامه ها با رژیم اشغالگر در هتل های فاخر و در مراکز تصمیم گیری بیانگر دیدگاه ملت های عرب نیست.

ملتهای عرب صراحتا به بن حمو گفتند که چیزی به اسم اسراییل وجود ندارد، بلکه ما کشور فلسطین داریم و فلسطین تا ابد باقی خواهد ماند.

کسانی که بن حمو خواست با آنها مصاحبه کند از جوانان عرب و نسل جدید بودند، این امر هشداری برای رژیم اشغالگر است زیرا نشان می دهد که نظریه «سالخوردگان می میرند و جوانان از یاد خواهند برد» دیگر معنا و مفهومی ندارد. زیرا جوانان همچون ابا و اجداد خود به حق و حقوق خودشان پایبند هستند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    24 1
    اسقاطیل یعنی طاعون...یعنی وبا...یعنی سرطان...هرکی بغلش کنه پرپر میشه..دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      9 1
      احسنت
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    5 0
    چطوره خبرنگاران اسرائیلی راحت پرسه میزنند که حتما جاسوس هم در کنار و بین شان حضور دارند که میتواند هدف اصلی باشد و در پوشش با مسلمانان و غیره ارتباط راحت تری در یک فرصت اجتماع بین المللی اینگونه ای برقرار کنند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 0
    عوضش بره با جوانان ایرانی مصاحبه کنه احتمالا سورپرایز میشه و اکثرا باهاش عکس یادگاری میگیرن.وقتی برای برد انگلیس مکار خوشحالی میکنن حتما برای رژیم ادم کش هم عکس یادگاری میگیرن.
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    15 1
    اسرائیل بزودی بدست مجاهدین اسلام تحت رهبری و جلوداری جمهوری اسلامی از صفحه روزگار محو خواهد شد به اذن الله
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    9 0
    اما امان از مکر شیطان. امان از خطوات شیطان انشاءالله که هیچوقت در هیچ تاریخی اعراب پذیرای اسرائیل نشن.و حواسشون باشه که دشمنان واقعی مسلمانان چه کسانی هستند.اما متاسفانه اشتیاق به رسیدن به پول و رفاه مادی بسیاری از ایمان ها و اعتقاد ها را از بین میبرد.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    1 0
    کجاشو دیدن
  • Əlı IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس