انگلیس تسلیحات از رده خارج شده به اوکراین می‌فرستد

در ادامه حمایت‌های غرب از اوکراین برای مقابله با روسیه، لندن برای اولین بار سه بالگرد نظامی از رده خارج شده به این کشور اروپایی ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق، «بن والاس» وزیر دفاع بریتانیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بالگرد نظامی از رده خارج شده «سی کینگ» به این کشور ارسال می‌کند.

بنا بر گزارش شبکه «ال بی سی»، والس تصریح کرد که این اولین باری است که از زمان آغاز جنگ اوکراین، انگلیس به کی‌یف بالگرد نظامی ارسال می‌کند.

طبق این گزارش، انگلیس قصد دارد سه بالگرد «سی کینگ» که از رده خارج شده را به اوکراین ارسال کند و اولین بالگرد از این تعداد وارد اوکراین شده است.

والس از اوسلو و محل برگزاری دیدار با متحدان خود درباره تداوم حمایت نظامی از کی‌یف برای مقابله با روسیه گفت که بریتانیا همچنین قصد دارد ۱۰ هزار گلوله توپخانه‌ای نیز به اوکراین ارسال کند.

جدیدترین اقدام انگلیس پس از سفر اخیر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به کی‌یف برای ارائه یک بسته جدید ۵۰ میلیون پوندی کمک نظامی به اوکراین صورت گرفته است که شامل ۱۲۵ سلاح پدافند هوایی و تجهیزاتی برای مقابله با روسیه نیز می‌شود.

سوناک در سفر به کی‌یف تداوم حمایت لندن از اوکراین را وعده داد و گفت: «بریتانیا مفهوم مبارزه برای آزادی را درک می‌کند. ما در تمام راه با شما هستیم».

ولودیمیر زلنسکی در دیدار با سوناک خطاب به نخست‌وزیر جدید انگلیس از حمایت‌های لندن از کی‌یف و فشارهای انگلیسی‌ها علیه روسیه تمجید کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «از روز اول جنگ، اوکراین و بریتانیا قوی‌ترین متحد بوده‌اند...ما درباره مهم‌ترین موضوعات برای هر دو کشورمان و برای امنیت جهانی صحبت کردیم».

سفر ریشی سوناک به کی‌یف در شرایطی انجام شده که از زمان نخست‌وزیری بوریس جانسون و «لیز تراس»، لندن به رغم مشکلات اقتصادی شدید انگلیسی‌ها به شدت در حال ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی به اوکراین بوده و نخست‌وزیر جدید هم بر تداوم این حمایت‌ها تاکید کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    البته ما هم در ایران هنوز همین بالگردها استفاده میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس