کد خبر 1438738
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اعتصابات کارکنان راه‌آهن انگلیس در راه است

منابع خبری از سلسه اعتصاب کارکنان راه آهن انگلیس در دو ماه دسامبر و ژانویه که اوج مسافرت‌ مردم در این دوماه خواهد بود، خبر دادند.

به گزارش مشرق، کارکنان راه آهن انگلیس قصد دارند که در ماه‌های دسامبر و ژانویه سلسله اعتصاب‌هایی را برگزار کنند.

این اعتصاب‌ها در حالی صورت خواهد گرفت که با توجه به تعطیلات پایان سال میلادی در ماه‌های دسامبر و اوایل ژانویه، اوج مسافرت‌ مردم در این دو ماه انجام خواهد گرفت.

این در حالی است که چند روز پیش اعلام شده بود ۱۰۰ هزار کارمند دولتی در انگلیس به دلیل اختلافات درباره حقوق و مستمری بازنشستگی و شرایط کاری، تصمیم به اعتصاب و توقف فعالیت گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، این کارمندان که از اتحادیه کارمندان بخش‌های عمومی و تجاری بودند تصمیم به اجرای اعتصاب کردند.

این اتحادیه از دولت درخواست کرده تا حقوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته و مستمری منطقی‌ترین برای بازنشستگان در نظر گرفته شود. این اتحادیه همچنین خواستار امنیت شغلی بیشتری شده است.

پیش از آن نیز اتحادیه پرستاران انگلیس اعلام کرده بود که ده‌ها هزار پرستار این کشور برای اولین بار از زمان تاسیس این اتحادیه در صد و شش ساله گذشته تاکنون برای تقاضای دستمزد بالاتر اعتصاب خواهند کرد.

این اعتصاب فشارها بر «ریشی سوناک» نخست ‌وزیر جدید انگلیس که با بحران اقتصادی مواجه است را افزایش خواهد داد. کالج پرستاری انگلیس اعلام کرده که پرستاران خدمات بهداشت دولتی در سراسر انگلیس به اعتصاب سراسری رای داده‌اند، اقدامی‌ که در پی آن بخش بهداشت انگلیس را تحت فشار قرار می‌دهد.

انگلیس در سال جاری شاهد موجی از اعتصاب‌ها در طیفی از مشاغل بوده زیرا افزایش دستمزدها نتوانسته با تورم ۱۰ درصدی همراه شود. سخنگوی نخست وزیر انگلیس پیشتر به خبرنگاران گفته بود که دولت می‌خواهد بین نقش حیاتی پرستاران و چالش‌های مالی تعادل ایجاد کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس