کد خبر 1438735
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
شنیده شدن صدای انفجار در بندر الضبه یمن

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در بندر نفتی الضبه واقع در جنوب شرق یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرنگار المیادین در صنعا اعلام کرد که در بندر نفتی الضبه در استان حضرموت واقع در جنوب شرق یمن صدای انفجار شنیده شده است و برخی منابع از حمله جدید به این بندر خبر می دهند.

المیادین گزارش داد که این می‌ تواند حمله جدید نیروهای مسلح یمن در بندر الضبه با هدف جلوگیری از قاچاق نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی باشد.

این سومین حمله‌ ای است که نیروهای مسلح یمن طی یک ماه اخیر در بندر الضبه انجام می‌ دهند تا مانع غارت نفت یمن از سوی متجاوزان شوند.

دوشنبه گذشته هم انفجاری مهیب در بندر نفتی «الضبه» در استان حضرموت ناشی از حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن رخ داد.

ارتش یمن اوایل مهر ماه نیز برای جلوگیری از حرکت یک کشتی نفتی که قصد غارت نفت خام را از طریق بندر الضبه در استان حضرموت داشت، به این بندر حمله پهپادی کرد.

بر همین اساس یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ ای اعلام کرد که عملیات پهپادی صورت‌ گرفته در بندر الضبه تنها یک ضربه هشدارد هنده ناچیز بود که با هدف جلوگیری از غارت و قاچاق نفت صورت گرفت.

همچنین، عبدالعزیز بن حبطور نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن در این باره گفت: در مرحله آینده به کشتی‌ ها هشدار نمی‌ دهیم، بلکه مستقیما آنها را هدف قرار می‌ دهیم و جهان باید بداند که ما نمی‌ گذاریم مردم ما گرسنه بمانند و منابعشان غارت شود.

وی افزود: ما از حق خود برای دفاع از منافع خود و منابع ملت یمن استفاده می کنیم، وابستگان به ائتلاف متجاوز اموال مردم را می‌ دزدند و مزدوران متجاوز بیش از ۱۴ میلیارد دلار از درآمدهای نفت و گاز را غارت کرده و آن را به بانک ملی عربستان سعودی حواله کرده‌اند.

گفتنی است، عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هشت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال‌ ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌ اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس