کد خبر 1434589
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
مقام نظامی یمن : عملیات غارت نفت را ناکام گذاشتیم

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: تلاش صورت گرفته برای غارت نفت خام از طریق بندر قنا بکار گرفته شده توسط دشمن جهت قاچاق ناکام ماند.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای خبری العهد، یحیی سریع ضمن اعلام این مطلب توضیح داد : نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند توانستند تلاش دشمن برای غارت و قاچاق نفت خام از طریق بندر قنا را با شکست مواجه نمایند.

وی افزود : نیروهای مسلح به همین منظور با ارسال پیام های هشداردهنده به نفتکش موجود در این بندر از به سرقت رفتن و قاچاق نفت خام یمن جلوگیری به عمل آوردند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بار دیگر تاکید دارند که نسبت به حمایت از ثروت ملی حاکمیتی یمن به عنوان حقوق ملت مظلوم و ستم دیده این کشور و در راس آنها تامین حقوق کارکنان دولت در تمامی مناطق یمن متعهد، وفادار و پایبند هستند.

از سوی دیگر "محمد البخیتی" از رهبران انصارالله یمن چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم با پرده برداشتن از روابط پنهان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به شدت به مقامات ریاض به دلیل خرید سلاح از رژیم اشغالگر حمله کرد.

وی با کنایه به ریاض به دلیل روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به جز "اسراییل"، خرید تسلیحات از دوستان و هر کشور و یا طرف دیگری برای یمن شرم آور نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی بی زینلی ۰ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    3 0
    یمن عزیز بزن این نا مردها را بکش اینها دوست شیطان هستند بزن خدا با شما است پیروز شما هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس