کد خبر 1437679
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
خوش‌خدمتی ایلان ماسک به ترامپ/ جنجال‌های رئیس‌جمهور سابق و نگرانی از بی‌ثباتی سیاسی

ایلان ماسک مالک جدید توییتر در حالی صفحه کاربری ترامپ را که پس از حمله طرفداران وی به کنگره آمریکا مسدود شده بود، رفع تعلیق کرد که این اقدام واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، صفحه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا در توییتر که به دلیل جلوگیری از «تشویش و ترغیب به خشونت بیشتر» پس از حمله طرفداران وی به کنگره، توسط این شبکه اجتماعی بسته شده بود، بار دیگر فعال شد.

بر این اساس، «ایلان ماسک» مالک جدید شبکه اجتماعی توییتر روز گذشته در یک نظر سنجی از کاربران این شبکه اجتماعی درباره بازگرداندن دوباره حساب ترامپ پرسید. بر اساس نتایج این نظر سنجی، از بیش از ۱۵ میلیون شرکت کننده، ۵۱.۸ درصد موافق بازگشت ترامپ به توییتر بودند.

با این وجود، رییس جمهوری سابق آمریکا روز گذشته در شبکه اجتماعی خود تروث (Truth) اعلام کرده بود نتیجه این نظر سنجی هر چه باشد او به توییتر باز نمی‌گردد.

صفحه توییتر رییس جمهوری پیشین آمریکا در تاریج ۸ ژانویه ۲۰۲۱، دو روز پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره بسته شد. در آن زمان توییتر ترامپ نزدیک به ۹۰ میلیون دنبال کننده داشت که این تعداد روز گذشته و پیش از فعال شدن دوباره صفحه وی به حدود ۳۲۰ هزار عدد رسیده بود.

گفتنی است از زمان فعال شدن دوباره حساب ترامپ در توییتر، اگرچه او هنوز فعالیتی در این شبکه اجتماعی نداشته است اما دنبال کننده‌های او به سرعت رو به افزایش است.

بر اساس گزارش یواس‌ای تودی، بازگشت صفحه ترامپ به توییتر، واکنش‌های متفاوتی را از سوی قانون‌گذاران آمریکایی و دیگر شخصیت‌های مطرح برانگیخته است.

درحالی که بسیاری از لیبرال‌ها نگران آینده این شبکه اجتماعی اثرگذار هستند، عده زیادی از جمهوریخواهان از این تصمیم ماسک استقبال کرده‌اند.

خوش‌خدمتی ایلان ماسک به ترامپ/ جنجال‌های رئیس‌جمهور سابق و نگرانی از بی‌ثباتی سیاسی

در این میان «لیز چنی» نماینده جمهوریخواه و از چهره‌های مخالف دونالد ترامپ که معاونت کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به کنگره بعد از انتخابات سال ۲۰۲۰ را برعهده دارد در توییتی به بازگشت صفحه وی واکنش نشان داد.

چنی در این توییت نوشت: با بازگشت ترامپ به توییتر، زمان خوبی است که این جلسه از بررسی اتفاقات ششم ژانویه را تماشا کنیم. این جلسه به تمام توییت‌های ترامپ در روز حمله به ساختمان کنگره می‌پردازد از جمله توییت‌هایی که پاک شده و همچنین اظهارات کارمندان کاخ سفید از رفتار غیرقابل توجیه وی در جریان این حمله.

از طرفی دیگر،‌ حضور نیافتن ترامپ در توییتر می‌تواند نگرانی‌ها را در میان سرمایه‌گذاران و تبلیغ کنندگان در این شبکه اجتماعی که از زمان آغاز مالکیت ماسک در توییتر تحت فشار بوده‌اند، تا حدودی کاهش دهد.

اقدامات ایلان ماسک پس از به دست گرفتن کنترل توییتر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی را وادار به توقف فعالیت در این شبکه اجتماعی کرده است. آن‌ها نگران از رشد نفرت پراکنی‌ها در توییتر به دقت روند تغییرات آن را زیر نظر دارند.

ماسک، در این مدت نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرده و تعداد اعضای تیم نظارت امنیتی را که مسئول جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و محتوای آزاردهنده بودند را به شدت کاهش داده‌ است.

خوش‌خدمتی ایلان ماسک به ترامپ/ جنجال‌های رئیس‌جمهور سابق و نگرانی از بی‌ثباتی سیاسی

بنابر گزارش رویترز، اگر دونالد ترامپ به توییتر بازگردد، تعهد و وفاداری او به صفحه اجتماعی خود «تروث سوشیال» در نگاه مخاطبان وی زیر سوال خواهد رفت.

شبکه اجتماعی تروث، از زمان محدود شدن دسترسی ترامپ به سایر شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام، مسیر ارتباطی اصلی وی با هوادارانش بوده است. او از این شبکه اجتماعی برای بیان عقاید خود، افزایش متحدانش استفاده می‌کند.

اکنون باید دید که آیا دونالد ترامپ از فرصتی که ایلان ماسک در اختیار وی قرار داده برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود استفاده خواهد کرد یا خیر.

همچنین بسیاری نسبت افزایش سطح خشونت و نفرت پراکنی‌ها در توییتر با بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است آخرین باری که رییس جمهور پیشین در توییتر فعالیت داشت به طرفدارن وی در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیت زیاد به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس