خشم و عناد آمریکایی‌ها از پیشرفت‌های ملت ایران استمرار دارد

رئیس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه عمان گفت: خشم و عناد آمریکایی‌ها از پیشرفت‌های ملت ایران همواره در چهار دهه گذشته استمرار داشته و ناکام شده ولی آمریکایی‌ها از شکست‌های خود درس نمی‌گیرند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در دیدار «السید بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، روابط تهران-مسقط را ریشه‌دار و قوی خواند و افزود: علیرغم خواست دشمنان این روابط روزبه‌روز در حال گسترش بوده و در ماه‌های اخیر گام‌های مثبتی در مسیر اجرای توافقات میان دو کشور برداشته شده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمنی‌های نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا علیه ملت ایران بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: خشم و عناد آمریکایی‌ها از پیشرفت‌های ملت ایران همواره در چهار دهه گذشته استمرار داشته و ناکام شده ولی آمریکایی‌ها از شکست‌های خود درس نمی‌گیرند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از مواضع اصولی عمان برای همکاری با ایران در پیشبرد موضوعات بین‌المللی و تأکید بر موضع جمهوری اسلامی مبنی بر آمادگی برای حصول توافق عادلانه، اظهار داشت: بعضی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مرتب با واسطه پیام همکاری و تعامل می‌دهند ولی در میدان عمل رفتار آنها با گفتارشان متفاوت است. این ریاکاری قطعاً موجب پشیمانی آنها خواهد شد.

«السید بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌ویژه رویکرد حجت الاسلام رئیسی در تقویت روابط و همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کرد: روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر کشورها نمونه است و ما خواهان استمرار و توسعه این روابط در عرصه‌های مختلف هستیم.

وزیر امور خارجه عمان همچنین ضمن اعلام حمایت از مواضع و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رفع تحریم، تصریح کرد: معتقدیم ثبات قدم و رفتار صادقانه ایران به نتیجه خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس