کد خبر 1437411
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
تخریب ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات/ وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تخریب ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر گفت‌: حدود ۳۰۰۰ آمبولانس اورژانس بیش از ۱۵ سال عمر دارند که استفاده از آنها غیر اصولی است.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ آمبولانس اورژانس بیش از ۱۵ سال عمر دارند که استفاده از آنها غیر اصولی است، اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۱۰۰ پایگاه داریم که هر پایگاه باید دارای یک آمبولانس و هر سه پایگاه هم یک آمبولانس رزرو داشته باشد تا در صورتی که آمبولانسی با مشکل مواجه شود بتواند خدمات رسانی کند و ارائه خدمات به مردم مختل نشود.

حداقل عمر آمبولانس‌های اورژانس ۵ سال است

وی با بیان اینکه حدود چهار سال است که حتی یک دستگاه آمبولانس خریداری نشده است، افزود: کمترین عمر آمبولانس‌مان حدود ۵ سال و بیشترین نیز بیش از ۱۵ سال است که برای رفع کمبودها باید حداقل سه هزار آمبولانس جایگزین شود تا بتوان نسبت به از رده خارج کردن آمبولانس‌های فرسوده اقدام کرد؛ عملیات‌های اورژانس پیوسته و ۲۴ ساعته است در حالی‌که عمر آمبولانس ها در دنیا ۵ سال است اما ما هنوز از آمبولانس هایی با عمر ۱۵ سال استفاده می‌کنیم.

تخریب ۱۵۰ آمبولانس در اغتشاشات اخیر

وی با بیان این‌که ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در اغتشاشات اخیر تخریب شد که تعدادی از آنها غیر قابل استفاده است؛ خاطرنشان کرد: تعدادی دیگر از آمبولانس‌ها نیز آسیب‌های جدی دیدند که باید اعتبار لازم برای جایگزینی و واردات آنها تامین شود در واقع هر آمبولانس در طول ۲۴ ساعت ۵ ماموریت انجام می‌دهد که با تخریب این ۱۵۰ دستگاه، مردم روزانه از ۷۵۰ ماموریت و خدمات رسانی محروم خواهند شد؛ اگر آمبولانس مورد نیاز تامین نشود به طور قطع مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

لزوم تلاش مجلس و دولت برای تأمین آمبولانس

میعادفر با یادآوری اینکه در شرایط اقتصادی فعلی کشور خروج یکباره سه هزار آمبولانس امکان پذیر نیست، ادامه داد: انتظار داریم دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۲ فکری جدی برای تامین آمبولانس داشته باشند؛ در بسیاری از مراکز تنها خدمت آمبولانسی است و آمبولانس کمترین هزینه در حوزه وزارت بهداشت است. اگر اورژانس ها را تقویت کنیم، کاهش هزینه‌های دولت و بهبود خدمات رسانی به مردم را در پی دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور، تقویت ناوگان آمبولانسی و نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی را گامی جدی برای بهبود خدمات رسانی به مردم دانست و گفت: انتظار داریم این مهم به عنوان دغدغه مردم و رئیس جمهور در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دیده شود؛ دو هفته گذشته در نشست شورای عالی سلامت مصوب شد که سالانه ۱۵ درصد ناوگان فرسوده اورژانس جایگزین شود که می طلبد مجلس و سازمان برنامه و بودجه به تحقق این مهم کمک کنند چراکه اگر آمبولانس مورد نیاز تامین نشود، مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    5 5
    نباید با امبولانس برای جابجایی نیروی استفاده شود
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 1
      تو خیلی باهوشی .... احتمالا از عابر بانک ها و مسجد ها برای جابجایی نیرو استفاده میشه .... جنایت میکنن بهونه میارند
    • سیروان مهابادی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 1
      حالا دیگه نوبت این چرندیاته؟ بی شرف کجا از آمبولانس برای جابجایی نیرو استفاده کردن مگه سپاه و یگان ویژه خودش تجهیزات نداره؟ اونیکه میگی کومله و حزب دمکرات جنایتکاره که در پوشش کولبر اسلحه برای داخل مرز جابجا میکنه! بعد موقع تلف شدن یکی از همین قاچاقچیان براش ننه من غزیبم درمیارن
  • NL ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 5
    مظلوم نمایی ادامه دارد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      آخ که چقدر تو صادقی بی وطن
    • شهروند بوکانی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      واقعا هم دولت و سپاه مظلوم واقع شده است . اگر در مقابل اغتشاشگران و گروهکهای کومله خبیث بجای اسلحه ساچمه زن از تیر جنگی استفاده می کردند الان زبان امثال شما اینقدر دراز نبود ... بمان به نوبه خودش روزش برسه نسل هرچی کومله و دمکراته از روی زمین به دایناسورها خواهد پیوست
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    6 2
    شکایت به سازمان ملل کنیدخسارتش راازحامیان تخریب واغتشاشات ازجمله مصی بگیرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس